MHC Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Flere i klassen til min datter har fått mensen (de begynner i 5. til høsten). Det er vel ganske tidlig? Men dersom det snart er vår tur vil jeg gjerne ha utstyret klart i hus. Hva er det vanlig at jentene begynner med, tampong eller bind? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Trodde alle jenter begynet med bind, jeg. Slik var det da jeg var i den alderen, og jeg ville tro det er slik ennå (uten at jeg har detaljkunnskap om det). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Bind. Tror det er veldig få jenter som bruker tamponger såpass tidlig. Mange kan også ha problemer med å sette dem inn før de har hatt samleie. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Trodde alle jenter begynet med bind, jeg. Slik var det da jeg var i den alderen, og jeg ville tro det er slik ennå (uten at jeg har detaljkunnskap om det). Enig med deg. Forøvrig var jeg over 30 sjøl før jeg klarte å trøkke på plass en tampong uten å gå i bakken. *s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Enig med deg. Forøvrig var jeg over 30 sjøl før jeg klarte å trøkke på plass en tampong uten å gå i bakken. *s* ;O) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Oj!!! Har de fått mensten allerede??? Jeg har også ei som begynner i 5. til høsten. Har ikke hørt om noen som har fått mensen i klassa hennes... Ellers vil jeg tro det er lurest med bind i begynnelsen. Det er ikke bare lett å sette inn en tampong riktig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 Oj!!! Har de fått mensten allerede??? Jeg har også ei som begynner i 5. til høsten. Har ikke hørt om noen som har fått mensen i klassa hennes... Ellers vil jeg tro det er lurest med bind i begynnelsen. Det er ikke bare lett å sette inn en tampong riktig. Synes og det var tidlig, men to av dem er ikke biologisk fra Norge. Kanskje det er vanligere å modnes tidlig i en del andre land. Uansett tenkte jeg det var greit å være føre var. Selv gikk jeg i 7. klasse- det tilsvarer vel 6. klasse nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg synes man skal ta det når den tid kommer, å kjøpe inn utstyr kanskje år i forveien sånn for sikkerhets skyld ville jeg ikke kommet på engang. Min datter på 13 har ikke fått mens enda, men jeg vil naturlig nok ta henne med på råd når hun trenger det. Synes det er en selvfølge at unge jenter starter med bind ihvertfall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg ville absolutt kjøpt bind til ei jente på 11-12 år. Noe annet ville jeg nesten syns var litt snålt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Synes og det var tidlig, men to av dem er ikke biologisk fra Norge. Kanskje det er vanligere å modnes tidlig i en del andre land. Uansett tenkte jeg det var greit å være føre var. Selv gikk jeg i 7. klasse- det tilsvarer vel 6. klasse nå. Mamman min fikk menstrasjon når hun var 9 år, søstern når hun var 12 år, jeg når jeg var 17år, så det varierer, selv hos nordmenn med andre ord ;-) Og selv i en og samme familie.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alegre Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Synes og det var tidlig, men to av dem er ikke biologisk fra Norge. Kanskje det er vanligere å modnes tidlig i en del andre land. Uansett tenkte jeg det var greit å være føre var. Selv gikk jeg i 7. klasse- det tilsvarer vel 6. klasse nå. 7. klasse tilsvarer 8. klasse nå 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Tamponger er hvertfall ikke det første man starter med. Jeg husker selv at jeg hadde hatt mensen et års tid da jeg skulle prøve, det var for det første nesten umulig å få den inn, og etterpå ville den ikke ut. Det føltes ikke spesielt naturlig å be om hjelp fra andre heller :-O Antagelig røyk jomfruhinna, godt jeg ikke hadde bruk for den til noe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Bind selvfølgelig - det er da fullstendig unaturlig å starte så tidlig med tampong? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Enig med deg. Forøvrig var jeg over 30 sjøl før jeg klarte å trøkke på plass en tampong uten å gå i bakken. *s* Da skjønner jeg hvorfor du reagerer som du gjør på Divacup. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Flere som har fått mensen så tidlig?? Datteren min begynner å syvende klasse til høsten og jeg tror det er bare et par av jentene i klassen som har fått mensen. De fikk det i løpet av sjette klasse. Jeg ville helt klart gått for bind når de er så unge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Synes og det var tidlig, men to av dem er ikke biologisk fra Norge. Kanskje det er vanligere å modnes tidlig i en del andre land. Uansett tenkte jeg det var greit å være føre var. Selv gikk jeg i 7. klasse- det tilsvarer vel 6. klasse nå. Det er selvsagt greit å være føre var. Utrolig kjipt å få mensen første gang også finnes det ikke bind i nærheten... Her i huset menstruerer mor regelmessig, så om døtrene får mensen så har vi utrustningen klar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Enig med deg. Forøvrig var jeg over 30 sjøl før jeg klarte å trøkke på plass en tampong uten å gå i bakken. *s* Oj - gå i bakken, altså? Hørtes ille ut! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest den gang da Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Synes og det var tidlig, men to av dem er ikke biologisk fra Norge. Kanskje det er vanligere å modnes tidlig i en del andre land. Uansett tenkte jeg det var greit å være føre var. Selv gikk jeg i 7. klasse- det tilsvarer vel 6. klasse nå. 7. klasse da tilsvarer vel 8. klasse nå? Ikke 6.klasse? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Oj - gå i bakken, altså? Hørtes ille ut! Jepp. Jeg blei dritkvalm og svimmel, og måtte bare sette meg ned for ikke å svime av. Fikser fortsatt ikke å trøkke opp uten innføringshylse. Hehe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.