Gå til innhold

Huseier ansvarlig for ubetalt stømregning?

Anbefalte innlegg

Gjest daisydoll
Skrevet

Hei! Jeg leier ut et hus jeg eier, og stømmen står i leieboerens navn. Nå skal han flytte ut, og mannen min påstår at det til syvende og sist er jeg som er ansvarlig for eventuelle ubetalte stømregninger. Kan dette være riktig da? Det er vel HAN som får inkassokrav i så fall vel? Jeg kan vel ikke kreve å få se kvitteringer å betalt støm før jeg utbetaler depositumet, eller kan jeg det? Jeg synes det høres tvilsomt ut, men mannen min mener at jeg er i min fulle rett til det.

Jeg skal ringe strømselskapet i morgen og få avklart dette, men jeg skulle helst visst det nå for jeg skal snakke med leietaker i kbveld allerede. Vet du noe om hvordan dette fungerer? Kan jeg bli sittende med hans eventuelle ubetalte regninger???

hidi, the scorpion
Skrevet

Nei, den som har strømmen i sitt navn er ansvarlig for egne regninger!

Skrevet

Neida, når strømmen står i leietakers navn er det leietaker som får regningene.

Skrevet

Ingen fare - strømmen står i leietagers navn, og det er kun h*n som vil få problemer med evt. ubetalte regninger:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...