UlrikkeE Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Vi må kjøpe redningsvest til snuppa (vi har lånt tidligere). Dilemmaet mitt er at veldig mange vester går fra 0-15 kilo og fra 15-30 kilo. Frøkna er 3 1/2 år og veier omtrent akkurat nøyaktig 14 kilo (13,9 har vært gjenganger nå i maaange uker). Kjøper man 0-15 og ny igjen allerede neste år? Skikkelig lite økonomisk kjenner jeg, men må man det pga sikkerhet, så gjør vi selvfølgelig det. Eller kan vi kjøpe 15-30 kilo allerede? Prøvde å spørre i en sportsbutikk, men jeg fikk så svevende svar at jeg heller spør her om noen har undersøkt dette tidligere 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg ville kjøpt klassen 15-30 kg. Uten å tenke meg om. Å kjøpe den litt mindre for så å kjøpe ny til neste år hadde vært helt uaktuellt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg hadde kjøpt 15-30. Har samme problem med poden her som var 28 kg i fjor sommer. Nå veier han hele 29... *Sukk* Vesten som går fra 15-30 kg er for liten egentlig, men de fra 30-50 kg ser så store ut. Nuvel, det ser ikke ut til å bli så mye båtliv akkurat nå. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg ville prøvd den på. Om den 15-30 virker stor på henne, ville jeg ikke nølt med å kjøpe en mindre. Og du vet det varierer fra merke til merke? Vi har både 0-15kg, 5-15kg 10-15kg, og en 15-30 kg. Og alle disse tilhører (eller har tilhørt) en og samme gutt, så vi syns passform og kg er viktig at er riktig, med andre ord. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 kjøp fra 15 kilo hvis vesten sitter ok på ungen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg hadde kjøpt 15-30. Har samme problem med poden her som var 28 kg i fjor sommer. Nå veier han hele 29... *Sukk* Vesten som går fra 15-30 kg er for liten egentlig, men de fra 30-50 kg ser så store ut. Nuvel, det ser ikke ut til å bli så mye båtliv akkurat nå. ) He he skulle kjøpe til guttingen her også. Han satte unggutten i sportsbutikken helt ut da han svarte tjueni-og-et-halvt da han ble spurt hvor mye han veide. Han lengter etter å passere 30 kilo av en eller annen grunn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg ville prøvd den på. Om den 15-30 virker stor på henne, ville jeg ikke nølt med å kjøpe en mindre. Og du vet det varierer fra merke til merke? Vi har både 0-15kg, 5-15kg 10-15kg, og en 15-30 kg. Og alle disse tilhører (eller har tilhørt) en og samme gutt, så vi syns passform og kg er viktig at er riktig, med andre ord. ''Og du vet det varierer fra merke til merke? Vi har både 0-15kg, 5-15kg 10-15kg, og en 15-30 kg.'' 10-25kg Hvorfor vi har to frem til 15 kg, er fordi vi ikke syns passformen var opptimal på den ene vesten. Nå han ble litt større, passet også denne perfekt. Vi så og si bor på vannet om sommern, så vi har ofte fler redningsvester for å ha reserve også. Vips, så har han falt ut fra jolla, og trenger tørr vest, etc..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 He he skulle kjøpe til guttingen her også. Han satte unggutten i sportsbutikken helt ut da han svarte tjueni-og-et-halvt da han ble spurt hvor mye han veide. Han lengter etter å passere 30 kilo av en eller annen grunn. Jeg hadde forventet at han skulle legge på seg mer enn en knapp kilo i løpet av ett år da, han har tross alt strukket seg flere cm, men neida - han er og blir en syltynn strek, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg hadde kjøpt 15-30. Har samme problem med poden her som var 28 kg i fjor sommer. Nå veier han hele 29... *Sukk* Vesten som går fra 15-30 kg er for liten egentlig, men de fra 30-50 kg ser så store ut. Nuvel, det ser ikke ut til å bli så mye båtliv akkurat nå. ) *flire* Vel, ingen av jentene her i familien er av de tyngste... Men jeg hadde aldri trodd at eldstejenta skulle være tyngst av dem! Denne sommeren hennes, da hun var 3 1/2, veide hun faktisk en kilo mer enn denne her - og vi syntes HUN var liten Vektoppgangen kommer ikke akkurat i racerfart her heller - selvom hun faktisk var oppe i 14,3 etter at hun hadde satt til livs 3,5 pølser på grilling hos noen venner av oss 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg ville prøvd den på. Om den 15-30 virker stor på henne, ville jeg ikke nølt med å kjøpe en mindre. Og du vet det varierer fra merke til merke? Vi har både 0-15kg, 5-15kg 10-15kg, og en 15-30 kg. Og alle disse tilhører (eller har tilhørt) en og samme gutt, så vi syns passform og kg er viktig at er riktig, med andre ord. Jeg vet at merkene varierer ja, men de fleste jeg har sett på har skille på 15 kilo... Var nettopp en test, og den som var best i over 13 kilo der begynner også på 15... Får prøve dem på, ja... Er jo ingen vits i at hun drukner i selve vesten, liksom! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg hadde gått for 15kg og oppover. Hvis ho en dag skal ut i båt og ha på regnklær og støvler har ho jo passert vektgrensa hvis dere kjøper en som går opp til 15 kg.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg hadde gått for 15kg og oppover. Hvis ho en dag skal ut i båt og ha på regnklær og støvler har ho jo passert vektgrensa hvis dere kjøper en som går opp til 15 kg.. Godt poeng! Jeg hadde ikke tenkt på det med klær på, men det må man vel selvfølgelig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Vi hadde det dilemmaet med guttungen for noen år siden, og da gjorde vi som du har fått tips om her allerede: Prøvde vesten på, den passet greit (det er mange stropper som kan strammes godt på en sånn barnevest, og guttungen var lang) - og valgte å kjøpe 15-30 selv om han manglet en drøy kg for den vektklassen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Har du vurdert småbarnsvestene fra Helly Hansen som man tar over hodet - uten glidelås? De har kommet ut best i test flere ganger. Vi har hatt den minste 5-15kg, men jeg tror den neste størrelsen er fra 10-20kg. Veldig god passform og oppdrift. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Dersom ho veier 13,9 nå, så er jo det brått 15 kilo med klær. Så dersom størrelsen passer, så hadde jeg gått for den største. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Har ikke lest de andre svarene. Men ta gjerne med snuppa til prøving. Mest sannsynlig vil den 0 - 15 kg være stram. Og med ullgenser/ etc vil valget si seg selv, tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.