Gå til innhold

Redningsvest - hvilken "klasse"?

UlrikkeE

Anbefalte innlegg

Vi må kjøpe redningsvest til snuppa (vi har lånt tidligere). Dilemmaet mitt er at veldig mange vester går fra 0-15 kilo og fra 15-30 kilo. Frøkna er 3 1/2 år og veier omtrent akkurat nøyaktig 14 kilo (13,9 har vært gjenganger nå i maaange uker).

Kjøper man 0-15 og ny igjen allerede neste år? Skikkelig lite økonomisk kjenner jeg, men må man det pga sikkerhet, så gjør vi selvfølgelig det. Eller kan vi kjøpe 15-30 kilo allerede?

Prøvde å spørre i en sportsbutikk, men jeg fikk så svevende svar at jeg heller spør her om noen har undersøkt dette tidligere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

Jeg ville kjøpt klassen 15-30 kg. Uten å tenke meg om. Å kjøpe den litt mindre for så å kjøpe ny til neste år hadde vært helt uaktuellt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjøpt 15-30.

Har samme problem med poden her som var 28 kg i fjor sommer. Nå veier han hele 29... *Sukk* Vesten som går fra 15-30 kg er for liten egentlig, men de fra 30-50 kg ser så store ut. Nuvel, det ser ikke ut til å bli så mye båtliv akkurat nå. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd den på. Om den 15-30 virker stor på henne, ville jeg ikke nølt med å kjøpe en mindre.

Og du vet det varierer fra merke til merke? Vi har både 0-15kg, 5-15kg 10-15kg, og en 15-30 kg.

Og alle disse tilhører (eller har tilhørt) en og samme gutt, så vi syns passform og kg er viktig at er riktig, med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjøpt 15-30.

Har samme problem med poden her som var 28 kg i fjor sommer. Nå veier han hele 29... *Sukk* Vesten som går fra 15-30 kg er for liten egentlig, men de fra 30-50 kg ser så store ut. Nuvel, det ser ikke ut til å bli så mye båtliv akkurat nå. :o)

He he skulle kjøpe til guttingen her også. Han satte unggutten i sportsbutikken helt ut da han svarte tjueni-og-et-halvt da han ble spurt hvor mye han veide.

Han lengter etter å passere 30 kilo av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville prøvd den på. Om den 15-30 virker stor på henne, ville jeg ikke nølt med å kjøpe en mindre.

Og du vet det varierer fra merke til merke? Vi har både 0-15kg, 5-15kg 10-15kg, og en 15-30 kg.

Og alle disse tilhører (eller har tilhørt) en og samme gutt, så vi syns passform og kg er viktig at er riktig, med andre ord.

''Og du vet det varierer fra merke til merke? Vi har både 0-15kg, 5-15kg 10-15kg, og en 15-30 kg.''

10-25kg

Hvorfor vi har to frem til 15 kg, er fordi vi ikke syns passformen var opptimal på den ene vesten. Nå han ble litt større, passet også denne perfekt.

Vi så og si bor på vannet om sommern, så vi har ofte fler redningsvester for å ha reserve også. Vips, så har han falt ut fra jolla, og trenger tørr vest, etc.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he skulle kjøpe til guttingen her også. Han satte unggutten i sportsbutikken helt ut da han svarte tjueni-og-et-halvt da han ble spurt hvor mye han veide.

Han lengter etter å passere 30 kilo av en eller annen grunn.

Jeg hadde forventet at han skulle legge på seg mer enn en knapp kilo i løpet av ett år da, han har tross alt strukket seg flere cm, men neida - han er og blir en syltynn strek,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjøpt 15-30.

*flire*

Vel, ingen av jentene her i familien er av de tyngste... Men jeg hadde aldri trodd at eldstejenta skulle være tyngst av dem! Denne sommeren hennes, da hun var 3 1/2, veide hun faktisk en kilo mer enn denne her - og vi syntes HUN var liten ;)

Vektoppgangen kommer ikke akkurat i racerfart her heller - selvom hun faktisk var oppe i 14,3 etter at hun hadde satt til livs 3,5 pølser på grilling hos noen venner av oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at merkene varierer ja, men de fleste jeg har sett på har skille på 15 kilo...

Var nettopp en test, og den som var best i over 13 kilo der begynner også på 15...

Får prøve dem på, ja... Er jo ingen vits i at hun drukner i selve vesten, liksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Jeg hadde gått for 15kg og oppover. Hvis ho en dag skal ut i båt og ha på regnklær og støvler har ho jo passert vektgrensa hvis dere kjøper en som går opp til 15 kg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått for 15kg og oppover. Hvis ho en dag skal ut i båt og ha på regnklær og støvler har ho jo passert vektgrensa hvis dere kjøper en som går opp til 15 kg..

Godt poeng! Jeg hadde ikke tenkt på det med klær på, men det må man vel selvfølgelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Vi hadde det dilemmaet med guttungen for noen år siden, og da gjorde vi som du har fått tips om her allerede: Prøvde vesten på, den passet greit (det er mange stropper som kan strammes godt på en sånn barnevest, og guttungen var lang) - og valgte å kjøpe 15-30 selv om han manglet en drøy kg for den vektklassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du vurdert småbarnsvestene fra Helly Hansen som man tar over hodet - uten glidelås? De har kommet ut best i test flere ganger.

Vi har hatt den minste 5-15kg, men jeg tror den neste størrelsen er fra 10-20kg.

Veldig god passform og oppdrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom ho veier 13,9 nå, så er jo det brått 15 kilo med klær. Så dersom størrelsen passer, så hadde jeg gått for den største.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest de andre svarene.

Men ta gjerne med snuppa til prøving. Mest sannsynlig vil den 0 - 15 kg være stram. Og med ullgenser/ etc vil valget si seg selv, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...