Gå til innhold

Danmark

Gjest Denmark in my heart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er fast pass, er det sånn at man sikrer seg innpass et visst tidsrom? Vet du hva det heter på fransk eller engelsk?

Barna er 6 og 8.

''Hva er fast pass, er det sånn at man sikrer seg innpass et visst tidsrom? Vet du hva det heter på fransk eller engelsk?''

De kaller det fastpass i parken. Ved noen av attraksjonene er det automater der du kan stikke inn inngangsbilletten din, og så får du en lapp der det står når du kan komme tilbake. Det er kø også i fast-pass linja, men kortere enn vanlig. Du kan kun ha et fast pass i gangen, så skynd deg å "booke" nytt tidspunkt når du er ferdig med turen!

''Barna er 6 og 8.''

De kommer til å nikose seg. Anbefaler fastpass på Big Thunder Mountain. kan også anbefale Buzz Lightyears laserblast, men kast ikke bort fastpass på denne - man må stå i nesten like lang kø, selv om man har fastpass.

Gjest annlovinda
Skrevet

For det første: Hva andre måtte mene om hva som er en bra ferie, eller ikke - betyr INGENTING. Dersom du synes Danmark er en flott plass å feriere - ja, så er det det!

Personlig synes jeg det fint går an å feriere hjemme, og likevel ha en fin ferie :-)

Vi skal til Danmark i sommer, for første gang. Gleder oss definitivt! For OSS blir det en super ferie, tror jeg.

MEN: Dere Danmarksveteraner: Vurderer å leie feriehus enten på Fyn eller sørøst på Jylland - et sted ungene kan bade - noen forslag til hus? Er det noen av feriehus-firmaene vi bør holde oss langt unna?

Vi leide et sommerhus et sted som heter Hals for et par år siden. Det ligger på østjylland, men litt nord nord -nordøstjylland heter visst området. http://www.sologstrand.no/ferie-danmark/nordoestjylland/bisnap-hals.htm Det var et veldig koselig sted med flott lang badestrand i gangavstand fra huset vi leide. Inn til sentrum måtte vi bruke bil, men var ikke lange avstanden det heller. Dette er et sted jeg absolutt vil anbefale. Herfra reiste vi både til legoland og til Fårup sommerland, en av de beste familiparkene vi har vært i. Drar gjerne tilbake dit.

Et annet sted vi har vært veldig fornøyd med har vært Ebeltoft. Det ligger lenger sørover enn Hals. Djursland, med hav på tre kanter. Også et veldig koselig sted med ganske fin badestrand. Her er det kort vei til Djurs sommerland, også en fin familiepark. http://djurssommerland.dk/djurs-sommerland.html

Håper dere får en flott ferie i danmark. Selv har vi vært legoland 2 ganger, når gutten vår var 2,5 og 5,5 år. Nå er han 7,5 og har veldig lyst å dra dit igjen. Så kanskje neste år, han er veldig legointeressert.

Skrevet

''på et såpass lite eksotisk sted som på kysten av Nord-Trøndelag. ''

I mine ører var det langt mer eksotisk enn Danmark!

Det er nok mange utenlandsturister som er enig med deg i det.

Jeg har vært der så mye at jeg ikke ser idyllen så godt lenger. Og når det gjelder risiko for regn og vind - så bør jeg holde kjeft, bortskjemt østlending som jeg er...

Gjest Denmark in my heart
Skrevet

'' IKKE fordi jeg trenger å imponere naboen eller kolleger med å ha vært i syden.''

Er det noen som blir imponert over sydenturer nå til dags, da?

På 80 tallet kanskje hehe :)

En danmarkstur kan faktisk være dyrere enn en sydentur...

Gjest Elextra
Skrevet

''Hva er fast pass, er det sånn at man sikrer seg innpass et visst tidsrom? Vet du hva det heter på fransk eller engelsk?''

De kaller det fastpass i parken. Ved noen av attraksjonene er det automater der du kan stikke inn inngangsbilletten din, og så får du en lapp der det står når du kan komme tilbake. Det er kø også i fast-pass linja, men kortere enn vanlig. Du kan kun ha et fast pass i gangen, så skynd deg å "booke" nytt tidspunkt når du er ferdig med turen!

''Barna er 6 og 8.''

De kommer til å nikose seg. Anbefaler fastpass på Big Thunder Mountain. kan også anbefale Buzz Lightyears laserblast, men kast ikke bort fastpass på denne - man må stå i nesten like lang kø, selv om man har fastpass.

Takk :)

Skrevet

''Men har opplevd kolleger som tjah - merker at de liksom mener at dette ikke er ordentlig ferie, man må liksom til Syden''

Merkelig ting å si av kolleger! Vi har supre ferier på hytta i Norge, så det er vel heller ikke ordentlig ferie for dine kolleger da, antar jeg. (Enda jeg liker meg MYE bedre på hytta enn jeg har gjort på Gran Canaria...) Ikke tenk på hva andre mener, du, men dra dit du har lyst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...