Gjest mamma til mobiljente Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Min 9-årige datter har kommet i sms-håndgemeng med ei venninne. De har ei felles venninne hvis gunst de konkurrerer om, og det er tydeligvis ikke enkelt.De sendte noen mindre hyggelige meldinger til hverandre, og selv om min datter ikke tydde til skjelsord, var hun abolutt ikke uskyldig i saken. Den andre ble imidlerid ganske slem i meldingene sine, men fikk nok dårlig samvittighet raskt, og ba først om unnskyldning en gang - deretter spurte hun om min datter hadde "fortalt det til mamman din". Jeg er svært bestemt på at den type atferd som de begge bedrev skal tas ved roten, og forklarte i klartekst min datter at hun kunne glemme mobil dersom det var slik hun hadde tenkt å bruke den fremover. Så da venninnen spurte om min datter hadde fortalt meg dette, svarte min datter at hun hadde gjort det, og at jeg hadde gitt beskjed om at jeg kom til å ta fra henne mobilen "dersom vi sender slemme meldinger". Da fikk hun til svar: "Åi da! Da må vi slute med de - YNSYL" For min del er saken ute av verden, og som sagt var ikke mitt barn uskyldig i sammenhengen heller. Så til dilemmaet: Bør jeg likevel fortelle mamman til min datters venninne om dette? Jeg synes det er alvorlig at 9-åringer i det hele tatt kommer på å bruke sms som drittslengingsverktøy. Samtidig kjenner jeg begge jentene godt, og vet at de er søte, greie jenter. Jeg har ikke lyst til å lage noen sak av dette, men jeg ville gjerne visst selv, dersom jeg ikke hadde blitt fortalt dette direkte fra min datter. Men vet også at jeg tåler "kritikk" bedre enn de fleste, og er usikker på om mamman til den andre gjør det. Jeg har jo ikke tenkt å kritisere, siden jentene var akkurat like godt, men det kan sikkert bli oppfattet slik. Hva ville dere gjort? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg ville fortalt mammaen om dette, men samtidig understreke at din datter ikke var uskyldig heller, og at du derfor tok fra henne mobilen for å understreke alvoret. Jeg ville absolutt ønsket å vite det om et av mine barn brukte mobilen på en slik måte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Nå har jo jentene ordnet opp og da synes jeg ikke du behøver å gjøre noe mer ut av dette. Vent heller å se om det utvikler seg. Var en søt melding som kom til slutt der da:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Nå har jo jentene ordnet opp og da synes jeg ikke du behøver å gjøre noe mer ut av dette. Vent heller å se om det utvikler seg. Var en søt melding som kom til slutt der da:-) Enig med deg :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Ja, jeg ville tatt dette opp med venninnens mor. Ikke for "å lage noen sak" eller for "å peke ut en skyldig", men for å informere og for å avtale en felles strategi hvis noe tilsvarende skjer igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to-barns-mamman Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Synes dere bør la det ligge nå jeg, virker jo som om de begge har forstått alvoret, og en behøver jo ikke gjøre tingene større enn nødvendig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.