Gå til innhold

marsvindilemma - jeg visste det!!

Gjest hva skal jeg gjøre nå da...?

Anbefalte innlegg

Dum som jeg var sa jeg ja til å ha min datters marsvin her i 6 uker mens bio. far er i N-Norge. Han lovte på tro og ære å hente dyret den 30 juni, som var i går. Han kom selvfølgelig ikke i går. Stooor overraskelse. Etter en god del detektivarbeid i dag pr tlf har jeg endelig klart å oppspore han. Han er selvfølgelig fortsatt nordpå. "Bilproblemer" heter det nå. Ring den og den, tar vare på dyret. Den og den betakker seg, og her sitter jeg og skal reise til Tyskland i morgen. Hva i h........ gjør jeg nå da? Skal jeg bli nødt til å bli hjemme fordi den dusten !!! nok en gang har klart å lyve meg rett opp i ansiktet? Antagelig er det en passende straff fordi jeg er så forbasket DUM og tror på noe av det han sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj - husker du skrev innlegg om det, ja.

Og hva skal du gjøre? Ikke peiling. Men det må da være _noen_ som kan ta seg av dyret noen dager, til faren kommer fra Nord-Norge...

Synes synd på deg. Her prøver du å være grei - og kommer i knipa selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste dyrebutikker tilbyr pass av smådyr mot betaling i feriene.

Kanskje du kan høre etter i de nærmeste butikkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring en dyreforretning og spør om de kan passe marsvinet for deg. Det koster seff litt, men jeg har gjort det med mine dyr som har bodd i bur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Oj - husker du skrev innlegg om det, ja.

Og hva skal du gjøre? Ikke peiling. Men det må da være _noen_ som kan ta seg av dyret noen dager, til faren kommer fra Nord-Norge...

Synes synd på deg. Her prøver du å være grei - og kommer i knipa selv.

Naboene skal på ferie, mine venner skal på ferie. En "tidligere" venninne av mannen vil -absolutt ikke ha noe med det dyret og gjøre, hvilket hun i klartekst har fortalt han - sitat slutt. To dyrebutikkenr har allerede sagt at de beklager men de har fullt.Far mente at dsa fikke jeg jo bare kjøre dyret til dyrlegen ! utløste den reneste katastrofealarmen her, for da gikk jo datteren min fullstendig av hengslene, forståelig nok. Hun gråt sine modige tårer inntill jeg fikk beroliget henne med at det skulle vi iallefall ikke gjøre, selv om jeg i verste fall får bli hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Naboene skal på ferie, mine venner skal på ferie. En "tidligere" venninne av mannen vil -absolutt ikke ha noe med det dyret og gjøre, hvilket hun i klartekst har fortalt han - sitat slutt. To dyrebutikkenr har allerede sagt at de beklager men de har fullt.Far mente at dsa fikke jeg jo bare kjøre dyret til dyrlegen ! utløste den reneste katastrofealarmen her, for da gikk jo datteren min fullstendig av hengslene, forståelig nok. Hun gråt sine modige tårer inntill jeg fikk beroliget henne med at det skulle vi iallefall ikke gjøre, selv om jeg i verste fall får bli hjemme.

Sett inn en annonse i lokalavisa og tilby litt lønn for de som vil passe dyret. Hadde vi vurdert å kjøpe marsvin, så hadde det vært supert å få prøve det ut før vi tok bestemmelsen om å kjøpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor i landet bor du?

Vi bor på sør-østlandet. Men nå har jeg endelig funnet en løsning. Pensjonatet hvor jeg vanligvis har katten min, har sagt seg villig til å ta seg av det mens vi er borte. Så vi kjøper inn mat og det dyret trenger mens vi er borte, og så steller de det der. Heldigvis. Selv er jeg ikke veldig glad i marsvin, men må jo innrømme at denne er "litt" søt. Har til og med klappet det.

Nå gjenstår det jo bare å se om dyret blir hentet- og betalt for på - på pensjonatet. Har min tvil. Ender nok opp med å måtte hente det igjen når vi kommer hjem, og betale for oppholdet også. Sånne "bilproblemer" kan nok ta sin tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingmamma

Vi bor på sør-østlandet. Men nå har jeg endelig funnet en løsning. Pensjonatet hvor jeg vanligvis har katten min, har sagt seg villig til å ta seg av det mens vi er borte. Så vi kjøper inn mat og det dyret trenger mens vi er borte, og så steller de det der. Heldigvis. Selv er jeg ikke veldig glad i marsvin, men må jo innrømme at denne er "litt" søt. Har til og med klappet det.

Nå gjenstår det jo bare å se om dyret blir hentet- og betalt for på - på pensjonatet. Har min tvil. Ender nok opp med å måtte hente det igjen når vi kommer hjem, og betale for oppholdet også. Sånne "bilproblemer" kan nok ta sin tid.

Flott at det ordnet seg, ellers kunne vi kanskje hjulpet hvis det var i nærheten av Oslo :) vi har nemlig vår marsvinjente på ferie hos besteforeldre og hun har det helt toppers med masse x-tra service :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at det ordnet seg, ellers kunne vi kanskje hjulpet hvis det var i nærheten av Oslo :) vi har nemlig vår marsvinjente på ferie hos besteforeldre og hun har det helt toppers med masse x-tra service :)

Ikke så langt fra oslo, ca time i bilen. Jeg setter kjempepris på tilbudet. Det er kjempekoselig å tilby seg slik overfor fremmed mennesker. Blir helt rørt her, jeg. Herved overbringes et tusen tusen takk for tilbudet, og tusen roser i tankene til deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med glede passet dyret (bor rett ved Gardermoen) - her er det både kanin, hamster, hund og undulater - og marsvin har jeg hatt i over 20 år tidligere ;)

Ser forøvrig at det har ordnet seg sånn delvis, og ikke noe er bedre enn det!!

Marsvin er forresten knallsøte! Og ingen lager så søte lyder som dem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingmamma

Ikke så langt fra oslo, ca time i bilen. Jeg setter kjempepris på tilbudet. Det er kjempekoselig å tilby seg slik overfor fremmed mennesker. Blir helt rørt her, jeg. Herved overbringes et tusen tusen takk for tilbudet, og tusen roser i tankene til deg!!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hva skal jeg gjøre nå ...?

Jeg hadde med glede passet dyret (bor rett ved Gardermoen) - her er det både kanin, hamster, hund og undulater - og marsvin har jeg hatt i over 20 år tidligere ;)

Ser forøvrig at det har ordnet seg sånn delvis, og ikke noe er bedre enn det!!

Marsvin er forresten knallsøte! Og ingen lager så søte lyder som dem! :)

Tusen, tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt kan du ikke bli hjemme. Gi beskjed til far om at du drar.

Spør om han fikser dette, eller om du skal slå det i hjel. (Ja, drastisk, men hva skal man gjøre) Evt. kan du ringe en dyrebutikk å høre om de vil ha dyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Jeg husker innlegget ditt! Ingen gode forslag å komme med, bare sympati fra denne kanten.

Og så gidder man jo ikke gjøre en tjeneste en annen gang... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig. Dyret er avlevert på kattepensjonatet. Koffertene er pakket. Pulsen er nesten normal. Mannen har klippet plenen. Jeg har bare igjen å støvsuge og ta en kjapp, KALD dusj. Tyskland, here we come....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...