Gå til innhold

"Presse" 6-åringen til å gå alene i bursdag?

Gjest Minalin

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Og fordi han ikke har lært det, så er det bare å gi opp? Skjønner ikke helt den der jeg.

Man gir aldri opp barna sine;)

Men man hiver dem heller ikke rett inn i ilden, uten trening først. Noe foreldrene burde gjort for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 149
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

45

• candyqueen_83

14

• også en mor

11

• Bookworm

10

også en mor

''Har mye mer tro på at det å gi ham lov til en delvis tilnærming, slik andre har skissert, vil gi ham trygghet slik at han på sikt kan gå alene.''

Igjen fullstendig enig :)

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest realiteten

Men man hiver dem heller ikke rett inn i ilden, uten trening først. Noe foreldrene burde gjort for lenge siden.

Det er da ingen her som har foreslått å hive dem rett inn i ilden? Såvidt jeg kan se har alle som har foreslått noe foreslått gradvise tilnærminger (med unntak av deg som mener han bar må få bli hjemme)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også en mor

''uten trening først. ''

Nemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Nei, nå må du gi deg! Det er da ikke helt uvanlig at noen barn i den alderen er litt mer engstelige enn "normalen", men å si at de trenger profesjonell hjelp på så lite grunnlag som det vi har fått vite her er å gjøre en fjør om til fem høns.

Mener nå jeg. :)

Ikke enig med deg.

Hva med skolen, må mora sitte i klasserommet, fordi de ikke har forberedt barnet eller ikke oppsøkt hjelp i tide....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det var jo ikke nødvendigvis snakk om at gutten var der at han unngår alt nå, da. Det er ingenting i innlgget som tilsier at han trnger profesjonell hjelp. Men foreldrene kan kanskje gjøre noe for å forhindre at han i verste fall kommer dit. Det å la ham bli hjemme er ikke med på å motvirke i alle fall. Tror du ikke hvordan foreldre handler kan påvirke barns videre liv på noen som helst måte? Det kan være helt normalt å være redd, det er hvordan denne redselen blir håndtert som er viktig for videre utvikling. Det er slett ikke sikkert han blir en som unngår alt han er redd om han får bli hjemme heller, men hva har man å tape på å hjelpe ham litt?

Når barnet er seks år og redd, da bør han bli behandlet.

Tenk hva skolegang vil gjøre med ungen...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Det er da ingen her som har foreslått å hive dem rett inn i ilden? Såvidt jeg kan se har alle som har foreslått noe foreslått gradvise tilnærminger (med unntak av deg som mener han bar må få bli hjemme)

Fordi "normale" barn ville ikke hatt slike problemer når de er seks år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''uten trening først. ''

Nemlig!

Men nytter ikke å kaste barnet ut i ilden for første gang, la han få øve seg på de han kjenner best;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også en mor

Ikke enig med deg.

Hva med skolen, må mora sitte i klasserommet, fordi de ikke har forberedt barnet eller ikke oppsøkt hjelp i tide....?

Well, akkurat det tar jeg her og nå som en kompliment ;)

Skolen eller andre sosiale settinger ble ikke nevnt med ett ord. Om det skulle vise seg at det også er et problem, blir jo premissene for tråden helt annerledes. Men enn så lenge: Øvelse gjør mester. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen barn er mer utrygge enn andre i enkelte settinger. Her hos oss er det vanlig at foreldre følger barna i bursdagsselskaper fram til skolestart,(så godt som alle gjør det) men etter den skolestart pleier barna å være uten foreldre i selskaper.... Stort sett pleier det å gå bra... Men om barnet ditt føler det trenger tryggheten fra dere foreldre for å tørre å gå synes jeg dere skal være med enda ei stund. evt kan dere inngå et kompromiss. den av dere som er med sitter ei stund, for deretter å feks dra på butikken for å handle, og så komme tilbake før selskapet er slutt. Og på den måten ta tilvenningen til selskaper uten foreldre litt gradvis...(fordet går jo sannsynligvis fint den stunden dere er borte)

Enig med deg.

Avtaler om å bli med inn en liten stund, og så dra i butikken for å handle (noe kjedelig men nødvendig) og så komme tilbake for å hente tror jeg fungerer.

Jeg husker en gang en liten gjest hos oss, som vel var 5 eller 6. H*n sto med fjeset inn i en krok en lang stund før h*n turte å snu seg den andre veien for å se. Først etter en halvtime turte barnet å bli med å leke. Dette barnet kjente alle våre barn godt, og kjente også meg fra hente/bringesituasjoner i barnehagen.

Denne gjesten har eldre søsken, og sosiale foreldre. Skjønner ikke hvorfor dette barnet var så sjenert jeg. Jeg vet at foreldrene jobbet mye med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Enig med deg.

Avtaler om å bli med inn en liten stund, og så dra i butikken for å handle (noe kjedelig men nødvendig) og så komme tilbake for å hente tror jeg fungerer.

Jeg husker en gang en liten gjest hos oss, som vel var 5 eller 6. H*n sto med fjeset inn i en krok en lang stund før h*n turte å snu seg den andre veien for å se. Først etter en halvtime turte barnet å bli med å leke. Dette barnet kjente alle våre barn godt, og kjente også meg fra hente/bringesituasjoner i barnehagen.

Denne gjesten har eldre søsken, og sosiale foreldre. Skjønner ikke hvorfor dette barnet var så sjenert jeg. Jeg vet at foreldrene jobbet mye med det.

''Avtaler om å bli med inn en liten stund, og så dra i butikken for å handle (noe kjedelig men nødvendig) og så komme tilbake for å hente tror jeg fungerer.''

Ja, å lyve for barna sine er flott gjort....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også en mor

Men nytter ikke å kaste barnet ut i ilden for første gang, la han få øve seg på de han kjenner best;)

Tror ikke du leser helt hva jeg skriver, så gir meg nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også en mor

''Avtaler om å bli med inn en liten stund, og så dra i butikken for å handle (noe kjedelig men nødvendig) og så komme tilbake for å hente tror jeg fungerer.''

Jizzezzzz, hvor useriøs går det an å bli??

og nå LOVER jeg å ikke si mer i denne tråden. ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lyve? Jeg tolket det som å _faktisk_ dra i butikken. Syns det var en god løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig med deg.

Syns du tenker veldig firkanta. For det første så er det forskjell på barn, så selv om dine 3 jublet over å gå alene i bursdag, så betyr ikke det at alle barn kjenner seg trygge i en sånn situasjon. (og det betyr heller ikke at foreldrene har gjort en dårlig jobb.. barn er forskjellige.)

Det kan også godt være at dette barnet trives utmerket godt på skolen uten foreldrene selv om han syns det er litt skummelt med bursdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Hvordan er det å lyve??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest utrolig lei deg og din grinebitterhet

Ja, for hun skal sikkert ikke i butikken...

Har du fått solstikk? Eller slått deg på flaska..... igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minalin

Du enkle sjel. Ikke har du barn, det merker jeg på svaret ditt. Ikke har du utdannelse eller dannelse av noe slag, det er tydelig. Ute etter å provosere er du jo helt klart. Og klarer det til en viss grad. Ta deg en kald dusj, eller finn på noe helt annet. Lek deg på facebook eller noe, få utløp for din misnøye. Ønsker deg ellers en fin kveld i varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Syns du tenker veldig firkanta. For det første så er det forskjell på barn, så selv om dine 3 jublet over å gå alene i bursdag, så betyr ikke det at alle barn kjenner seg trygge i en sånn situasjon. (og det betyr heller ikke at foreldrene har gjort en dårlig jobb.. barn er forskjellige.)

Det kan også godt være at dette barnet trives utmerket godt på skolen uten foreldrene selv om han syns det er litt skummelt med bursdag...

Mulig i dine øyne, men husk hvor mange barn jeg har hatt i bursdager......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...