Gjest Elextra Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Minner meg litt om hva jordmor fortalte meg første timen jeg var der. "Husk nå at selvom venninnen din har født tre barn, så gjør ikke det henne til en ekspert på graviditet eller fødsel av den grunn" ''"Husk nå at selvom venninnen din har født tre barn, så gjør ikke det henne til en ekspert på graviditet eller fødsel av den grunn"'' Minner meg om boka til Anna Wahlgren, som i og for seg inneholdt mye fornuftig, men jeg ble stadig irritert over at hun lot til å mene hun visste alt om fødsler og barneoppdragelse fordi hun selv hadde født mange barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Høres ut som du prater om en to-åring. En seks-åring bør være såpass utrustet at de kan gå i en bursdag alene..... ''En seks-åring bør være såpass utrustet at de kan gå i en bursdag alene.....'' Det er vel heller ikke snakk om at han ikke _kan_? Han har ikke lyst hvis han må gå alene. En bursdag er moe som skal være hyggelig, ingen plikt. Mine var sjenerte da de var små. De er fortsatt ikke av den brautende typen - men de klarer seg helt fint. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 ''"Husk nå at selvom venninnen din har født tre barn, så gjør ikke det henne til en ekspert på graviditet eller fødsel av den grunn"'' Minner meg om boka til Anna Wahlgren, som i og for seg inneholdt mye fornuftig, men jeg ble stadig irritert over at hun lot til å mene hun visste alt om fødsler og barneoppdragelse fordi hun selv hadde født mange barn. Den boka har jeg også... Irriterer meg grønn over at hun har tre påståtte aborter i tilleg, men ikke trengte verken utskrapning eller legetime av den grunn... Mye bra, men mye helt på tryne etter min oppfattning i den boka ja. Den er 50-50... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 ''Om man i forveien gjør en god jobb, så vil barnet glede seg til bursdagen, uansett hva du gjør!!'' Så alle perioder med sjenerthet, separasjonsangst eller annen litt irrasjonal engstelse / usikkerhet, er utelukkende mors feil? Du vet vel at alt er mors feil. Alltid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Du vet vel at alt er mors feil. Alltid. Ja, såpass har jeg fått med meg. Så jeg skjønner egentlig ikke at det fremdeles forskes på sykdommer og andre avvik hos barn. Egentlig er det skuffende at nyere viten vil ha det til at autisme er et helt spekter av diagnoser som man ikke kjenner årsaken til. Jeg er sikker på at mange trivdes bedre i den perioden da grunnen var "kald, avvisende mor". Det er faktisk ikke så lenge siden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Ja, såpass har jeg fått med meg. Så jeg skjønner egentlig ikke at det fremdeles forskes på sykdommer og andre avvik hos barn. Egentlig er det skuffende at nyere viten vil ha det til at autisme er et helt spekter av diagnoser som man ikke kjenner årsaken til. Jeg er sikker på at mange trivdes bedre i den perioden da grunnen var "kald, avvisende mor". Det er faktisk ikke så lenge siden. Ikke sant? For ikke å snakke om alle problemene barn av alenemødre får. Og da er det utelukkende den tilstedeværende morens feil, ikke den fraværende faren. Elementært, altså. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Ikke sant? For ikke å snakke om alle problemene barn av alenemødre får. Og da er det utelukkende den tilstedeværende morens feil, ikke den fraværende faren. Elementært, altså. Og siden tilstedeværende mødre er så ille, er det lett å forstå at den aller, aller verste skjebnen barn kan ha, er å vokse opp med TO mødre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Klart du er;) Og det er heller ikke mitt hovedpoeng! Om man i forveien gjør en god jobb, så vil barnet glede seg til bursdagen, uansett hva du gjør!! ''Om man i forveien gjør en god jobb, så vil barnet glede seg til bursdagen, uansett hva du gjør!! '' Helt uenig i denne konklusjonen, det får da være måte på overforenkling. Selv om det selvfølgelig føles behagelig å konkludere slik om ens egne barn gleder seg til alt slikt (slik mine gjør). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jorunn Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Klart du er;) Og det er heller ikke mitt hovedpoeng! Om man i forveien gjør en god jobb, så vil barnet glede seg til bursdagen, uansett hva du gjør!! Et barn kan glede seg utrolig mye til et selskap, ha vært i flere selskap og allikevel trenge den tryggheten det er å ha med mor eller far en liten stund. Minstemannen min på 4 år er slik. Han er kjempeglad for å gå i selskap til vennene sine, men han vil helst at jeg eller faren følger ham i selskapet. Etter en liten stund er han trygg nok til at jeg kan gå, med avtale om å hente ham senere. Han er en trygg unge, som ikke er særlig sjenert, men trenger bare den lille ekstra støtten til han har gjort seg kjent i omgivelser han ikke er i til vanlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Ikke enig med deg. Hva med skolen, må mora sitte i klasserommet, fordi de ikke har forberedt barnet eller ikke oppsøkt hjelp i tide....? ''Hva med skolen, må mora sitte i klasserommet, fordi de ikke har forberedt barnet eller ikke oppsøkt hjelp i tide....?' Da poden min begynte på skolen var han nesten 6 år gammel og første skoledag ble så overveldende for ham at han gråt og nektet å gå frem foran alle foreldrene som sto og så på så jeg måtte følge ham. Han gråt da vi gikk inn i klasserommet også. Men vet du hva? Han er den tøffeste ungen jeg vet om! Han ble en gang stukket og stukket og stukke tav en uerfaren pleier som skulle ta blodprøve i armen (da var han 2 år 8 mnd) og da hun etterpå ba om å få en finger å ta blodprøve i i tillegg så rakte han frem alle 10 fingrene. Han har vært innom mengdevis med ultralyder og andre undersøkelser i sitt liv og stiller alltid med et stort smil! Har bilde av ham som 2-3 åring der ligger han på benken mens legen holder på og guttungen har en stor bil i armkroken og ser på film. Han raste rundt i gangene på Riksen i en lekebil 2-3 dager etter en stor hjerteoperasjon 2 år gammel! Så det at han syntes det ble overveldende og gråt på første skoledag tar jeg med en stor klype salt. Nå begynner han i 6. klasse og har elsket skolen hele tiden og er klassens beste i mange fag og en sosial og trivelig liten kar som har mange venner og som etter det skolen sier og vi erfarer, behandler alle pent og er snill og grei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Nettopp! Og har ikke foreldrene fortalt om bursdager før, så må det gjøres intimt. En seksåring, bør ha vært i mange bursdager! Var ikke det jeg mente i det hele tatt. Vrir og vrenger på alt så det ikke får noen mening. Jaja.. Du er visst alene om den meningen uansett! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Og siden tilstedeværende mødre er så ille, er det lett å forstå at den aller, aller verste skjebnen barn kan ha, er å vokse opp med TO mødre. Ikke snakk om det en gang. Huttetu! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tenk på det du Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Trygghet. Barnet må være usedvanlig nervøst med veldig lite selvsikkerhet. Å tvinge slike barn, gjør dem enda mer nervøse og usikre. Mine tre barn har alle jublet når de skulle i bursdag på den alderen, så her må det være noe som rett og slett ikke fungerer. Og man tvinger ikke utrygge barn... Kanskje fordi barna dine ikke har det noe særlig hjemme, at de elsker å være borte.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Kanskje fordi barna dine ikke har det noe særlig hjemme, at de elsker å være borte.. Fantastisk intellegent svart. Tenkte du det ut helt alene? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Kanskje fordi barna dine ikke har det noe særlig hjemme, at de elsker å være borte.. ;p 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 ;p Så du synes det er festlig å mobbe brukere her? Jeg har ikke gjort noe galt her, kun svart på det jeg blir anklagd for, om du er uenig med meg, så er det OK. Men finner meg ikke i mobbing! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Så du synes det er festlig å mobbe brukere her? Jeg har ikke gjort noe galt her, kun svart på det jeg blir anklagd for, om du er uenig med meg, så er det OK. Men finner meg ikke i mobbing! Kan ikke si jeg syns det var noe mer mobbing enn du har prestert å skrive på dette forumet. Både nå og tidligere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Kan ikke si jeg syns det var noe mer mobbing enn du har prestert å skrive på dette forumet. Både nå og tidligere. Jeg må, som alle andre her, få si min mening, uten at det blir oppfattet som mobbing. At du sier din mening direkte til meg er helt i orden, men når du legger inn smil på ett innlegg fra en idiot, da mobber du òg... Jeg godtar kritikk, men ikke meningsløse innlegg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Så du synes det er festlig å mobbe brukere her? Jeg har ikke gjort noe galt her, kun svart på det jeg blir anklagd for, om du er uenig med meg, så er det OK. Men finner meg ikke i mobbing! Tror ikke du er den rette til å uttale deg om akkurat dette, gitt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg må, som alle andre her, få si min mening, uten at det blir oppfattet som mobbing. At du sier din mening direkte til meg er helt i orden, men når du legger inn smil på ett innlegg fra en idiot, da mobber du òg... Jeg godtar kritikk, men ikke meningsløse innlegg. ''Jeg godtar kritikk, men ikke meningsløse innlegg.'' Jeg tror jeg ler meg ihjel - du er vel ikke akkurat den som skriver mest meningsfulle innlegg her du... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.