Gå til innhold

Hvordan lagrer dere bildene deres?

Gjest Lurer litt på dettte

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer litt på dettte

JEg lagrer bildene våre på pcen + på fotoknutsen. Bør jeg lagre dem på minneminne el cd også? Hva gjør dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mrs. Wallace

De bildene som er veldig viktige, lagres både på selve maskinen, på cd, fotoknudsen.no og picasa.

Bilder jeg bare lagrer fordi jeg kanskje får bruk for dem, lagrer jeg på picasa alene.

Bilder jeg vet jeg skal fremkalle til fysisk album, legger jeg alltid over på fotoknudsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Ligger på PCen en stund, men de tar mye plass ("store" bilder). Tar iblant noen skippertak og brenner på CD og DVD, ellers legger jeg dem i tillegg på fotoknudsen og en ekstern harddisk.

Mye jobb. Savner tiden da man fremkalte bilder og satte dem i album, og det var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagrer bilder på en ekstern harddisk. Med jevne mellomrom går jeg gjennom dem og plukker ut de beste som blir framkalt og satt i album. Disse bildene blir også brent på en CD som ligger her på jobben.

Jeg er veldig glad i bildene mine, og marerittet er at de blir borte.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På pc'n og noen ganger (typisk etter sommerferien) brenner jeg også en cd som pappan får med bilder av hva vi har gjort i sommer, så han har på en måte en backup for meg. Har også brent backup-cd for meg selv. Burde vel gjøre det igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagrer de på to cd-er. En som jeg beholder selv og den andre får mamma. Og så leggger jeg de på en ekstern harddisk. Har fortsatt alle bildene på pc-en også, men etterhvert som de tar opp plassen så må jeg vel slette de derfra.

Mitt verste mareritt om bildene mine skulle bli borte for alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurer litt osv..

Vi har en ekstern harddisk vi legger slike ting over på.

Det høres lurt ut...men hva er en ekstern harddisk? Koster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres lurt ut...men hva er en ekstern harddisk? Koster?

En ekstern harddisk er en harddisk på samme måte som den du har inne i PC'en din. De fåes i alle størrelser og prisklasser, og hvis du googler "ekstern harddisk" finner du flere artikler og tester.

Poenget er at det er trygt å ha ting to steder, og en ekstern harddisk er liten og lett å lagre et brannsikkert sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brenner doble DVD/CD-rom, lagrer den ene i en safe. Laster i tillegg opp brorparten til en online lagringstjeneste. Har planer om å skaffe en ekstern harddisk nå i sommer og bruke som fotolagringsenhet, den vil i så fall erstatte én av de to kopiene jeg vanligvis brenner på plate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...