Gå til innhold

Hvordan skaffe ferievenn?

caprice

Anbefalte innlegg

Vår eldste datter er til overmål sosial. Hun kjeder seg til døde etter to min i eget selskap. Da er det kun tv eller DS som gjelder. Hun har fra hun var baby vært elendig til å leke på egen hånd, men leker altså flott med en gang det er en jevnaldrende til stede. Nå skal vi to uker på hytta på sørlandet. Det har de siste årene vært veldig greit fordi vi har fått en nabo der nede på samme alder. Nå viser det seg at hun også er på ferie når vi reiser. Det er så ille at jeg nesten tenker med skrekk og gru på hvordan de neste ukene skal gå. Jada - selvsagt kan vi voksne leke med henne, og hun holder ut litt med lillesøster også. Men jeg fikser bare ikke 100% oppmerksomhet til henne i hele ferien. Hun vil også ha noe annet enn oss etter en stund. Vi kjenner ingen andre på samme alder på hytta, hvordan får man seg egentlig en ferievenn? Erfaringsmessig er mange sørlendinger hjemme store deler av sommerferien - de er jo allerede det beste stedet som er å være. Vi har hytte på fastlandet med fastboende rundt oss. Ingen andre av disse er har barn på hennes alder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør de naboene dere kjenner fra før, men som ikke skal være hjemme denne gangen? De har kanskje oversikt over "kandidater" som dere ikke vet om.

Jeg kjenner problemet. Vi har ofte løst det ved å ta med oss en venninne eller kamerat. Jeg skjønner jo at det ikke går denne gangen (og ikke for så lenge som to uker), men ha det i bakhodet til en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest i samme situasjon

Har samme problem med gutten min på 8 år. Ellers i året er greit men i sommer er det verre. VI har allerede vært p¨ferie så vi blir hjemme i sommer. Nesten alle kameratene reiser bort så da kjeder han seg. Han maser nesten hele dagen. VI har en på 8 mnd også så jeg er helt utslitt på kvelden. Men vi skal jo finne på noe i ferien selv om vi blir hjemme( stranden.kino) så det ikke blir alt for kjedelig. Så jeg vet hvordan du har det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...