Gå til innhold

Graviditetstest ikke så sikker?

Anbefalte innlegg

Gjest Tviler sterkt
Skrevet

Når man har hormonforstyrrelser kan en graviditetstest da vise at en er gravid?

Det er nå andre gang hun påstår at hun er gravid,sist viste det seg å være hormonforstyrrelser.

Gjest togli
Skrevet

Nei, det er kun graviditetshormonet som kan gi utslag på graviditetstest.

Det er godt mulig at hun hadde positiv test den gangen og også nå. Svært mange tester seg med det samme forventet mens ikke kommer og opplever å abortere så tidlig at det kjennes som en helt normal mens. Hvis hun har hatt positiv test før, så var hun gravid, men mistet sikkert like etterpå.

Gjest Tviler sterkt
Skrevet

Nei, det er kun graviditetshormonet som kan gi utslag på graviditetstest.

Det er godt mulig at hun hadde positiv test den gangen og også nå. Svært mange tester seg med det samme forventet mens ikke kommer og opplever å abortere så tidlig at det kjennes som en helt normal mens. Hvis hun har hatt positiv test før, så var hun gravid, men mistet sikkert like etterpå.

Ok. Men hun påstod at legen sist hadde sagt at det var pga hormonforstyrrelser,forstår ikke dette helt. Hun skal til lege i morgen for å få sikkert svar,typen har nettopp reist fra henne og hun vil gjerne ha han tilbake.

Gjest togli
Skrevet

Ok. Men hun påstod at legen sist hadde sagt at det var pga hormonforstyrrelser,forstår ikke dette helt. Hun skal til lege i morgen for å få sikkert svar,typen har nettopp reist fra henne og hun vil gjerne ha han tilbake.

Min erfaring er at ikke alle leger har særlig stor peiling på slike ting heller ;)

Jeg har iallefall blitt forklart at man ikke kan avgi positiv graviditetstest uten at man er gravid. Det er HCG-hormonet som gir utslag på testene og HCG er et utelukkende graviditetshormon.

Skrevet

Det mest sannsynlige er at testen er feil utført (eller helst feil avlest), at det har vært et uklart resultat eller at egget har tatt kvelden ganske tidlig, slik togli beskriver.

Hvis økt HCG-nivå i urinen var en kjent hormonforstyrrelse som fra tid til annen forekom uten at man var gravid, hadde vi kvinner visst om den, for å si det sånn.

Gjest Tviler sterkt
Skrevet

Det mest sannsynlige er at testen er feil utført (eller helst feil avlest), at det har vært et uklart resultat eller at egget har tatt kvelden ganske tidlig, slik togli beskriver.

Hvis økt HCG-nivå i urinen var en kjent hormonforstyrrelse som fra tid til annen forekom uten at man var gravid, hadde vi kvinner visst om den, for å si det sånn.

Merkelige greier! Hun sendte bilde av testen til eksen,var en digital test der det stod "gravid". Har aldri sett slike tester heller jeg,men det er lenge siden jeg var gravid. Han tror hun sier hun er gravid for å få han tilbake,men ikke vet jeg. Kan ikke fake en graviditet.

Gjest å tvile sterkt, lenger. Dama er gravid
Skrevet

Merkelige greier! Hun sendte bilde av testen til eksen,var en digital test der det stod "gravid". Har aldri sett slike tester heller jeg,men det er lenge siden jeg var gravid. Han tror hun sier hun er gravid for å få han tilbake,men ikke vet jeg. Kan ikke fake en graviditet.

Da tror jeg ikke du behøver

Skrevet

''Har aldri sett slike tester heller jeg,men det er lenge siden jeg var gravid.''

Samme her. I min tid var det én eller to blå streker. Jeg vet at det tidligere var noen billigtester på markedet som ikke hadde spesielt godt rykte. Men den vanlige feilen er selvsagt negativt eller uklart resultat - spesielt når man tester i tidligste laget.

Tror det er lettere å manipulere / konstruere et bilde enn å få HCG i sin egen urin uten å være gravid.

Gjest Tviler sterkt
Skrevet

Da tror jeg ikke du behøver

Men hva med sist gang hun sendte bilde av testen?

Viste gravid da også,men legen sa hun ikke var det.

Gjest Tviler sterkt
Skrevet

''Har aldri sett slike tester heller jeg,men det er lenge siden jeg var gravid.''

Samme her. I min tid var det én eller to blå streker. Jeg vet at det tidligere var noen billigtester på markedet som ikke hadde spesielt godt rykte. Men den vanlige feilen er selvsagt negativt eller uklart resultat - spesielt når man tester i tidligste laget.

Tror det er lettere å manipulere / konstruere et bilde enn å få HCG i sin egen urin uten å være gravid.

Er de blå strekene tesen jeg også kjenner til,men det er jo stadig noe nytt. Hun kjenner ei som er gravid,så jeg tenkte mitt. Men tiden får vise..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...