Platina Skrevet 2. juli 2009 Skrevet 2. juli 2009 Jeg lurer da på om ikke mine besteforeldre bodde sammen uten å være gift alt på 30-tallet?? De fikk i alle fall et barn sammen før de giftet seg. Mener jeg å huske. Og mine foreldre var i alle fall samboende uten å være gift på 60-tallet. Og de var nok ikke alene. Ble vel ikke akkurat håndhevet den loven der de siste 10-årene. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. juli 2009 Skrevet 2. juli 2009 ''Inntil jeg ble tenåring, var samboerskap, altså etablert samliv uten ekteskap, forbudt ved lov i Norge'' Hæ???? Du er litt eldre enn meg såvidt jeg husker, men i så fall har jeg flere lovbrytere i nær familie. ) ''Hæ???? Du er litt eldre enn meg såvidt jeg husker, men i så fall har jeg flere lovbrytere i nær familie.'' Lignende tanker gjorde jeg. Og tenkte ikke at disse familiemedlemmene var spesielt banebrytende heller. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. juli 2009 Skrevet 2. juli 2009 Mine forfedre var vikinger.... Har ikke så lyst til å vite mer enn det;) ''Mine forfedre var vikinger.... Har ikke så lyst til å vite mer enn det;)'' Hehe 0 Siter
laban Skrevet 3. juli 2009 Skrevet 3. juli 2009 ''Inntil jeg ble tenåring, var samboerskap, altså etablert samliv uten ekteskap, forbudt ved lov i Norge'' Hæ???? Du er litt eldre enn meg såvidt jeg husker, men i så fall har jeg flere lovbrytere i nær familie. ) Konkubinatloven ble opphevet i 1972, etter som nevnt å ha vært "sovende" en god stund. 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 3. juli 2009 Skrevet 3. juli 2009 Var det så innmari annerledes på 60-tallet, tro..? :-) 0 Siter
KaVa Skrevet 3. juli 2009 Skrevet 3. juli 2009 Jeg lurer da på om ikke mine besteforeldre bodde sammen uten å være gift alt på 30-tallet?? De fikk i alle fall et barn sammen før de giftet seg. Mener jeg å huske. Og mine foreldre var i alle fall samboende uten å være gift på 60-tallet. Mine kjære besteforeldre fikk barn sammen (min far :-) to år før de ble gift. Det fant jeg ut da de feira gullbryllupsdag, og min pappa var 52.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.