Gå til innhold

Noe for oss "hysteriske DOL-mødre" ;-)

KaVa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helt seriøst - hvor mange har hørt om barn som skader seg skikkelig alvorlig i hodet når de holder på å lære å gå?

Jeg har ikke hørt om noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt seriøst - hvor mange har hørt om barn som skader seg skikkelig alvorlig i hodet når de holder på å lære å gå?

Sånn som det står i annonsen, skulle man tro at alvorlige "lære-å-gå"skader var et alvorlig problem. Snakker om å spille på nybakte foreldres frykt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke ødelegge sveisen til snuppa i magen, med en hjelm, ellers ville det vært midt i blinken ;-D

*flirer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mamma til 2 gutter(01og08)

Gutten min er 9 mnd og det har blitt litt knall og fall i det siste men kjøper ikke en sånn :-)

Tror nok at unger tåler mere enn vi tror

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har vi jo et eksemplar av den berømte "svenske innomhushjelmen" som ble mye omtalt for en del år tilbake...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ho minste mi fikk så pass trøkk, at hun måtte ha undersøkelse av hodet sitt. Det smalt skikkelig i gulvet når hun falt noen ganger, og ved et par anledninger "forsvant" hun og vi såg hviten i øyet hennes.

Heldigvis fant ikke sykehuset noe, og heller ikke på 1/2 år kontrollen etter dette. Men ekkelt var det. I dag er hun en helt vanlig, oppegående unge - heldigvis. :o)

Så på en måte skjønner eg poenget med en slik hjelm, for av og til så får ungen seg et skikkelig smell når de skal lære å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår eldste begynte å gå "alt for tidlig", han var bare 9 mnd og snublet i _absolutt_ alt. Bitteliten teppekant var mer enn nok, og han hadde kul på kul i hode. Jeg husker jeg var på helsestasjonen med ham og lurte på om dette var farlig (han slo seg jo i hodet mange ganger om dagen).

Helsesøter sa dengang at å sette på barn hjelm el.l når de skal lære å bevege seg er farlig.... de lærer nemlig ikke å passe seg når ingenting gjør vondt.

Passer man på farlige hjørner og kanter så tåler disse barna dette veldig bra, og lærer faktisk at enkelte ting gjør vondt. og det skal de faktisk også lære....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Men hjelmene var jo faktisk litt søte da... ;-)

Jeg syntes perioden med knall og fall var ille, det var jo konstant minst en blåkul i panna eller skrubbsår under haka i enviss alder, men det hører jo med til det å lære seg ting, og deter nok heller sjelden at unger får varige men av å falle på flate gulvet. Er verre når de begynner å klatre opp på ting og faller ned synes jeg. Men hjelm er vel å ta i litt hardt likevel da... synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest IKKE hysterisk mor

Herremin, kunne ikke falt meg inn.

Den mor og/eller far som kunne finne på dette her bør heller ta seg en Valium

Barn har da vokst opp i alle år uten å bli polstret som fugleegg i storm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke ødelegge sveisen til snuppa i magen, med en hjelm, ellers ville det vært midt i blinken ;-D

Nei, hjelmhår går ikke an, så mye er sikkert! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg er glad jeg ikke så denne når jeg fikk mitt første barn for tolv år siden. Skulle ikke forundre meg om jeg hadde endt opp med å kjøpe en *flau*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*he he*

Jeg mener forresten at det allerede i 1997 hang et oppslag på helsestasjonen om "lekehjelm" til småbarn - en slags polstret greie som minnet om den som bokserne har. Tror dette var en brosjyre fra produsent/leverandør som helsestasjonen hadde hengt opp på tavla der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*he he*

Jeg mener forresten at det allerede i 1997 hang et oppslag på helsestasjonen om "lekehjelm" til småbarn - en slags polstret greie som minnet om den som bokserne har. Tror dette var en brosjyre fra produsent/leverandør som helsestasjonen hadde hengt opp på tavla der.

Ja, ja - jeg husker at jeg dreiv å babysikra alt av hjørner og skuffer og sånn for nummer 1. Ved nummer to og tre holdt det med trappesikring. (Likevel klarte vesla å få seg en sklitur på magen ned trappa - hun sto ved trappegrinda, og storebror (18mndr eldre enn henne) ville være hjelpsom og åpne den for henne....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...