Gå til innhold

Rar i kroppen

Anbefalte innlegg

Gjest Hva er dette da?
Skrevet

Var i fin fom i dag,plutselig er det som om energien blir dradd ut av meg. Blir helt rar i kroppen og må holde meg fast hvis jeg skal gå,hode føles veldig rart. Det er som om jeg har på meg en hjem som er altfor stram,og det prikker i kroppen. Føler meg veldig slapp,vanskelig å sitte og må bare lukke øynene. Kan dette kommer seg av varmen?

Skrevet

Sett deg på et kjølig sted, drikk noe kaldt og få i deg noe salt og se om det går bedre. Ikke drikk for mye vann, drikk noe med næring i, f.eks. eplejuice og spis potetgull eller spekepølser til.

Gjest Hva er dette da?
Skrevet

Sett deg på et kjølig sted, drikk noe kaldt og få i deg noe salt og se om det går bedre. Ikke drikk for mye vann, drikk noe med næring i, f.eks. eplejuice og spis potetgull eller spekepølser til.

Har drukket vann lenge nå,får prøve juice. Føles som jeg blir mer og mer stiv i kroppen. Takk for råd.

Gjest prust
Skrevet

Jeg tenkte som Lillemus, at du trenger nedkjøling, væske og salt.

Viktig å drikke, men også få i seg salt og gjerne litt sukker også.

Gjest Hva er dette da?
Skrevet

Jeg tenkte som Lillemus, at du trenger nedkjøling, væske og salt.

Viktig å drikke, men også få i seg salt og gjerne litt sukker også.

Takk,får gjøre det og se om det blir bedre. Begynner å få dødsangst her...

Gjest Hva er dette da?
Skrevet

Ja, dette kommer av varmen.

Tusen takk skal dere ha. Har lagt med kalde kluter på hode nå og drukket juice,det kom seg litt. Nå føles hode bare veldig tungt.

Skrevet

Tusen takk skal dere ha. Har lagt med kalde kluter på hode nå og drukket juice,det kom seg litt. Nå føles hode bare veldig tungt.

Jeg ligger rett ut med tungt hode og har gjort det om kvelden de fleste kveldene denne uka. Har rukket å se diverse tåpelige tv-programmer og lest en god bok, men fungerer best før kl 9 om morgenen for tiden.

Drikk mye og ta evt. en dusj :-).

Gjest Hva er dette da?
Skrevet

Jeg ligger rett ut med tungt hode og har gjort det om kvelden de fleste kveldene denne uka. Har rukket å se diverse tåpelige tv-programmer og lest en god bok, men fungerer best før kl 9 om morgenen for tiden.

Drikk mye og ta evt. en dusj :-).

Får gjøre det :-)

Skrevet

Det er mulig at du har det som kalles "heteutmattelse", som er en forløper til heteslag. Men ikke farlig:-) Hvis du hadde oppholdt deg i varmen uten å være påpasselig med å drikke og få i deg nok salter, så kan heteutmattelse bli resultatet. Og heteslag - hvis det blir ille nok. Så det gjelder å passe på:-)

Gjest Hva er dette da?
Skrevet

Det er mulig at du har det som kalles "heteutmattelse", som er en forløper til heteslag. Men ikke farlig:-) Hvis du hadde oppholdt deg i varmen uten å være påpasselig med å drikke og få i deg nok salter, så kan heteutmattelse bli resultatet. Og heteslag - hvis det blir ille nok. Så det gjelder å passe på:-)

Takk for forklaringen :-)

Sitter med en ispose på hode nå siden det koker fremdeles,men føler meg mye bedre,phu!

Gjest Ellipse
Skrevet

Det er sikkert varmen, ja. Jeg har det på samme måten. Må oppholde meg i skyggen eller innendørs største delen av dagen, og passe på å drikke hele tiden. Skulle et par ærend i byen i dag, og gikk i totalt 1,5 time i solen. Ble helt utmattet, og måtte dra hjem før jeg hadde fått gjort halvparten av det jeg skulle:-( Irriterende.

Mitt råd: Kald klut på pannen -skylle håndleddene i kaldt vann - helle innpå med vann, eller aller helst farris som tilfører salter vi trenger i varmen. Og ta det med ro!

Skrevet

Takk for forklaringen :-)

Sitter med en ispose på hode nå siden det koker fremdeles,men føler meg mye bedre,phu!

Varmen er ikke til å spøke med. Du får nesten være glad for at det ikke ble heteslag av det.

Godt å høre at du føler deg bedre - for det hørtes ut som en veldig ubehagelig opplevelse:-(

Gjest Hva er dette da?
Skrevet

Varmen er ikke til å spøke med. Du får nesten være glad for at det ikke ble heteslag av det.

Godt å høre at du føler deg bedre - for det hørtes ut som en veldig ubehagelig opplevelse:-(

Veldig ubehagelig! Trodde jeg var døden nær.

Gjest Hva er dette da?
Skrevet

Det er sikkert varmen, ja. Jeg har det på samme måten. Må oppholde meg i skyggen eller innendørs største delen av dagen, og passe på å drikke hele tiden. Skulle et par ærend i byen i dag, og gikk i totalt 1,5 time i solen. Ble helt utmattet, og måtte dra hjem før jeg hadde fått gjort halvparten av det jeg skulle:-( Irriterende.

Mitt råd: Kald klut på pannen -skylle håndleddene i kaldt vann - helle innpå med vann, eller aller helst farris som tilfører salter vi trenger i varmen. Og ta det med ro!

Godt å høre at det er flere som sliter i varmen. Jeg har aldri reagert som dette på varme før,var redd det var noe alvorlig galt.

Gjest beathes
Skrevet

Jeg var på senteret for en times tid siden og ble som deg plutselig helt rar. Akkurat som du beskriver det, ordentlig ekkelt. Jeg tror dette må skyldes varmen jeg, så ble faktisk litt beroliget av å lese at flere har det slik.

Gjest Hva er dette da?
Skrevet

Jeg var på senteret for en times tid siden og ble som deg plutselig helt rar. Akkurat som du beskriver det, ordentlig ekkelt. Jeg tror dette må skyldes varmen jeg, så ble faktisk litt beroliget av å lese at flere har det slik.

Ja godt å vite at vi er flere i samme båt :-)

Varmen er tydeligvis ikke noe å spøke med.

Gjest beathes
Skrevet

Ja godt å vite at vi er flere i samme båt :-)

Varmen er tydeligvis ikke noe å spøke med.

Nei vi er ikke vant til dette her vi nordboere vet du :) Det blir snart kjøligere, så vi får holde ut og passe på å få i oss litt salt og mye drikke. Håper du føler deg bedre snart.

Gjest Ellipse
Skrevet

Godt å høre at det er flere som sliter i varmen. Jeg har aldri reagert som dette på varme før,var redd det var noe alvorlig galt.

Uffda, ja det er en skikkelig ubehagelig følelse. Vi nordboer er jo ikke vant med denne tropeheten, og er kanskje ikke flinke nok til å ta hensyn til varmen. De som bor i sydlige strøk har jo for vane å ta seg en siesta på den varmeste tiden av dagen f.eks.-det er nok en grunn for det;-)

Håper det går bedre med deg nå!

Skrevet

Høres ut som varmen. Pass på at du ikke får solstikk! Ikke vær for lange ute i sola om gangen, sørg for nedkjøling og skygge.

Forslag til nedkjøling: Kjellere, kjøpesentre, omgi deg innendørs med vifter og masse kald drikke!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...