brilleslangen Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Og en ettåring ble påkjørt http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=560422 Like tragisk begge deler, men det er fort gjort, og det er nok å være uoppmerksom et halvt sekund så er ulykken ute. Jeg føler med de berørte i begge sakene 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Og en ettåring ble påkjørt http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=560422 Like tragisk begge deler, men det er fort gjort, og det er nok å være uoppmerksom et halvt sekund så er ulykken ute. Jeg føler med de berørte i begge sakene Helt enig, det er så forferdelig tragisk for alle involverte.... Samtidig tror jeg at det gjør oss mer oppmerksomme på at tragiske ting kan skje, så passer vi enda litt bedre på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Det er tragisk for de involverte - men aldri i verden om jeg kan sette meg på min høye hest og si at det ALDRI ville skjedd meg. Sånne ting skjer på to sekunder... En annen unge hyler pga et vepsestikk, en annen unge stikker av og du snur deg - er ikke mer som skal til. De aller, aller fleste har øynene på barnet absolutt hele tiden. Men så skjer det den lille tingen som gjør at du MÅ flytte blikket, og vips så har det skjedd noe... All medfølelse til dem det gjelder, sier jeg bare... ''Sånne ting skjer på to sekunder... En annen unge hyler pga et vepsestikk, en annen unge stikker av og du snur deg - er ikke mer som skal til. De aller, aller fleste har øynene på barnet absolutt hele tiden. Men så skjer det den lille tingen som gjør at du MÅ flytte blikket, og vips så har det skjedd noe... '' Ja - det er utrolig mye enklere å passe ett barn enn det er å passe to eller tre eller fire. Jeg har alltid vært alene med våre tre barn på stranda fordi mannen min ikke liker å bade eller sole seg - og vi har hatt mange år der det har vært utrolig pes å passe dem alle tre - først i fjor var første sommeren da eldstemann kunne svømme, og jeg kunne slappe _litt_ mer av i forhold til ham. I sommer svømmer 8-åringen litt, 10 åringen svømmer bra - og 5-åringen er kjempeivrig med å lære seg å svømme (jeg tror faktisk hun klarer det samtidig med 8-åringen fordi hun er mer interessert i å trene på det enn 8-åringen). Poenget mitt er at jeg har prøvd så godt jeg kunne i mange år å passe de tre 100% hele tiden, men så kommer da det du skriver med et vepsestikk eller en som må tisse eller mobilen ringer, eller en av dem roper "Mamma - nå MÅÅÅÅÅÅ du se på meg!!!!" - og så mister en litt fokus på de to andre. Er altså veldig enig med din beskrivelse! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 ''Sånne ting skjer på to sekunder... En annen unge hyler pga et vepsestikk, en annen unge stikker av og du snur deg - er ikke mer som skal til. De aller, aller fleste har øynene på barnet absolutt hele tiden. Men så skjer det den lille tingen som gjør at du MÅ flytte blikket, og vips så har det skjedd noe... '' Ja - det er utrolig mye enklere å passe ett barn enn det er å passe to eller tre eller fire. Jeg har alltid vært alene med våre tre barn på stranda fordi mannen min ikke liker å bade eller sole seg - og vi har hatt mange år der det har vært utrolig pes å passe dem alle tre - først i fjor var første sommeren da eldstemann kunne svømme, og jeg kunne slappe _litt_ mer av i forhold til ham. I sommer svømmer 8-åringen litt, 10 åringen svømmer bra - og 5-åringen er kjempeivrig med å lære seg å svømme (jeg tror faktisk hun klarer det samtidig med 8-åringen fordi hun er mer interessert i å trene på det enn 8-åringen). Poenget mitt er at jeg har prøvd så godt jeg kunne i mange år å passe de tre 100% hele tiden, men så kommer da det du skriver med et vepsestikk eller en som må tisse eller mobilen ringer, eller en av dem roper "Mamma - nå MÅÅÅÅÅÅ du se på meg!!!!" - og så mister en litt fokus på de to andre. Er altså veldig enig med din beskrivelse! Jeg er også alltid alene med våre 3. Skummelt synes jeg, men man kan jo ikke ta ifra de gleden over å bade heller. Alternativet ville være å bli hjemme.... Nå har alle våre gått på svømmeskole og i svømmeklubb fra de var 5 år, pga at jeg har veldig vannskrekk på deres vegne. De to eldste på 10 og 13 svømmer som fisker nå, men jeg har et øye på de begge... 7 åringen svømmer best under vann, så jeg er alltid i vannet sammen med de, De bader når jeg bader, ellers er de på land. Sånn er det når jeg er alene med de. Ellers pleier vi å dra ut tidlig, så det ikke er noe folk, og vi har stranda for oss selv, da kan jeg sitte med kaffen min og se på de. Jeg gjør så godt jeg kan, mer kan jeg ikke gjøre. Jeg har aldri med andres barn på stranda heller, det er mer enn nok med 3... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 En unge kan forsvinne iløpet av et nanosekund...... Greit når man har en å holde øye med, men vanskelig når de er 3 Har 3 selv, den yngste er 7 og svømmer litt. De eldste er 10 og 13. Prøver å holde øynene på alle samtidig, det er jammen ikke lett. Den yngste er jeg uti sammen med hele tiden, men hva om det skjer noe med de eldre? Da kan jeg raskt miste fokus et øyeblikk, så kan minsten være vekk. Faren er der, men heldigvis overlever de fleste barn i Norge. Ideelt sett skulle vi vært flere voksne, men nå er jeg stort sett alene da, skal jeg da nekte mine barn å dra på stranda hele oppveksten, fordi faren er på anlegg ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest enkle forhåndsregler. Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Helt enig at det er mange foreldre som ikke følger med på sine barn i vannet. Har vært vitne til mange episoder hvor jeg ser mor eller far ligger og soler seg uten å følge med barna sine som er ganske så små. Hos oss har vi en regel som er enkel. Hvis det blir vanskelig å følge med minstemann , ja så tar vi ganske enkelt på redningsvesten . Selv på grunt vann. Eldre barn som ikke er svømmedyktige har på armringer. Og minst tilsyn får 10 åringen som kan svømme. Men som vi alikevel vet til enhver tid hvor befinner seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Helt enig at det er mange foreldre som ikke følger med på sine barn i vannet. Har vært vitne til mange episoder hvor jeg ser mor eller far ligger og soler seg uten å følge med barna sine som er ganske så små. Hos oss har vi en regel som er enkel. Hvis det blir vanskelig å følge med minstemann , ja så tar vi ganske enkelt på redningsvesten . Selv på grunt vann. Eldre barn som ikke er svømmedyktige har på armringer. Og minst tilsyn får 10 åringen som kan svømme. Men som vi alikevel vet til enhver tid hvor befinner seg. Det er ikke trygt med redningsvest på grunt vann, det har visst noe med utilstrekkelig oppdrift i vannet og redningsvesten vil derfor ikke "oppføre" seg slik den skal. Lærte jeg i dag 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest enkle forhåndsregler Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Det er ikke trygt med redningsvest på grunt vann, det har visst noe med utilstrekkelig oppdrift i vannet og redningsvesten vil derfor ikke "oppføre" seg slik den skal. Lærte jeg i dag Vil fortsatt holde en knapp på redningsvesten. Poenget er jo at barnet sees selvom hodet skulle ligge under vann. Da vil jo andre også legge merke til dette som noe underlig og komme for å sjekke. Dessuten vil jo ikke barnet synke! Et barn som synker ned på en strandbunn som stadig er møkkete av sand og mudder som virvles opp av andre som svømmer er umulig å se til tider. Strøm i vannet vil også føre barnet med seg og gjøre letingen ekstra vanskelig. Her er det ikke snakk om at lite barn er på stranden uten tilsyn, men mor og far som stadig ser etter barnet og kan komme reddende til om barnet ligger opp / ned. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest påvisitt Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Uffameien, jeg forstår at det er mye for en mor å passe på tre barn, men likevel så bør hun ha øynene på de alle tre. Samtidig er dt som andre sier her, fort gjort. Unger "forsvinner" i løpet av sekunder. Opplevde selv noe dramatisk, en toåring sklei i bassenget og havnet under vann. Han ble bevisstløs og de måtte drive med gjenoppliving. Alt dette skjedde i løpet av bare noen sekunder:-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.