Gå til innhold

Å møblere.........

Gjest Fantasiløs mamma og pappa

Anbefalte innlegg

Gjest Fantasiløs mamma og pappa

Vi er så lite fantasifulle og kreative når det gjelder å møblere rom. Kan en leie en person, f.eks på Ikea, til å hjelpe seg med slikt? Mener helt seriøst altså, ikke å melde seg på et tv program men å få litt tips til hvordan en f.eks kan møblere et barnerom som barnet kan "vokse i". Eller kanskje har noen her gode ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

brilleslangen

Må det være så kreativt da? en seng og pult og evt skap i samme stil burde da holde i massevis. Og velg gardiner som passer til veggen(ellerveggfarge som passertil gardinene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Må det være så kreativt da? en seng og pult og evt skap i samme stil burde da holde i massevis. Og velg gardiner som passer til veggen(ellerveggfarge som passertil gardinene)

hvis dere velger nøytrale møbler kan møblene være med lenge. Og synes dere rommet blir littkjedelig så velger dere heller barnslig tapet, eller litt kreativ dekorering med maling når barnet er lite, og maler over i mer nøytrale farger når barnet har vokst fra det barnslige uttrykket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamma selv jeg

Jeg synes ikke dere burde legge så stor energi i dette her.

Selv har jeg fulgt opp to barn, og funnet ut underveis at enten de eller gjerne jeg har forandret behovene for møblering på rommene deres opptil flere ganger.

Det kommer litt ann på hva slags hobbyer de ender opp med underveis, mange eller få venner hjemme ofte eller sjelden, spilling, tegning osv osv.

Så jeg ville satset på en god seng og en bra skrivebord, et greit klesskap og noen få hyller til å sette bøker etc.

Kjøpe slike rimelige plastkasser med hjul og lokk og sorter leker i dem. Små leker ol kan legges i f.eks. skuffene på seksjonen hvis dere har en slik og plassert der inne.

Jeg har hatt et lite bord og to stoler men finner ut at det gjerne står i vegen, at ungene bare bruker stolene (kontorstolen inkl) når de skal spille på tv. Jeg hadde en enkel seng, men hadde så ofte kompiser av barnet liggende over at jeg fant det mest hensiktsmessig å bytte til køyeseng.

Ol.

Så sats på en fin men rolig tapet, gardiner som lyser opp rommet i f.eks. figurer barnet kan like, favoritt-tv.serie el.

Seng, mulig en liten seksjon, skrivebord, noe hylle. Lekekasser.

Så vil dere sikkert få behov for litt omflytting, noe ut, noe inn osv kanskje flere ganger underveis i oppveksten.

Er mitt råd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Masse lykke til

Her er gutten fotballgal og vi kjøpte hvit seng og i den er der fotball sengetøy i. Vi kjøpte også svart bokhylle med hvite skuffer og dører og svart skrivebord. Og vi har forballteppe og gardiner på rommet. Rammet inn noen bilder i en svart og en hvit ramme. Ble fint og veldig enkelt. Men det er ikke sikkert at du har gutter som liker fotball. Alt er kjøpt på ikea :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan dere ikke kjøpe hovedmøblene litt nøytrale da...sånn som seng og hyller, og ha veggen også med mønster som ikke er så barnslig eller bare malt. "Alderen" på rommet kan bestemmes av de små tingene, bilder, puter gardiner, leker osv.

Personlig ville jeg syntes det var litt bortkastst å leie inn en person for dette? Det er jo bare å ta en titt på rommene som er innredet på ikea, evt se litt i bomagasiner e.l. De er jo fulle av ideer, og det er jo litt morsomt å ha gjort det selv ....-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Et barnerom trenger plass og rom til oppbevaring av leker og bøker og klær, og plass til barnet for å ha venner på besøk selvfølgelig.

Vi har gjort det enkelt med alle våre tre: Vi har malt veggene i en nøytral, lys farge og satt farge på rommet med tekstiler (sengetøy, sengeteppe, gardiner). Og så har vi skeiet ut med en "kul" taklampe. På den måten blir det veldig enkelt å skifte til et mer voksent rom etter hvert som barnet forandrer smak og blir eldre, uten at dere må sette i gang med stor oppussing og dra inn interiørarkitekter annet hvert år.

Det er mye bra inspirasjon å hente i å gå på møbelforretninger, for eksempel Ikea, og se på rom de har innredet. Det er også mye inspirasjon å hente gjennom å lese interiørblader.

Du kan jo også google barnerom interiør. Her er noen linker jeg fant:

http://www.stue.no/rom.html

http://www.dinside.no/341896/fantastiske-barnerom

Her er linken til søkeresultatene:

http://www.google.no/search?hl=no&q=barnerom+interi%C3%B8r&meta=&aq=1&oq=barnerom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er gutten fotballgal og vi kjøpte hvit seng og i den er der fotball sengetøy i. Vi kjøpte også svart bokhylle med hvite skuffer og dører og svart skrivebord. Og vi har forballteppe og gardiner på rommet. Rammet inn noen bilder i en svart og en hvit ramme. Ble fint og veldig enkelt. Men det er ikke sikkert at du har gutter som liker fotball. Alt er kjøpt på ikea :-)

Rosenborg-fan? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...