Helmi Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Kom bare til å tenke på den tidligere diskusjonen om ulykker som skjer når en minst venter det... Dette er jo ikke akkurat en ulykke, men en ... hva skal jeg si... uheldig hendelse. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/more_og_romsdal/1.6682884 Det som fikk meg til å stusse var dette: ''Ifølgje politiet er guten norsk statsborgar, men han snakka dårleg norsk: - Guten sa sjølv at familien er pakistansk, og klarte til slutt å fortelje kva den norske mora heitte,'' Merkelig at en 6-åring med norsk mor ikke snakker bedre norsk, men det har sikkert en logisk forklaring... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Jeg vil tro at dette dreier seg om en misforståelse. Den store familien var delt på tre biler, og man regnet sikkert med at gutten var med i en av de andre bilene. Hvis alle tenkte slik ble nok ikke gutten meldt savnet før bilfølget stoppet og alle gikk ut av bilene. Stakkars gutt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2009 Jeg vil tro at dette dreier seg om en misforståelse. Den store familien var delt på tre biler, og man regnet sikkert med at gutten var med i en av de andre bilene. Hvis alle tenkte slik ble nok ikke gutten meldt savnet før bilfølget stoppet og alle gikk ut av bilene. Stakkars gutt. ...ikke sant... dette er jo ikke første gangen folk er blitt glemt igjen på rasteplasser o.l. Stakkars lille gutt... men det endte jo bra til slutt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilje30 Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Man kan bli norsk statsborger, uten å kunne et kløyva ord norsk. Jeg har ikke lest artikkelen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2009 Man kan bli norsk statsborger, uten å kunne et kløyva ord norsk. Jeg har ikke lest artikkelen. ''Man kan bli norsk statsborger, uten å kunne et kløyva ord norsk. Jeg har ikke lest artikkelen.'' Selvfølgelig. Men her forstår jeg det som et poeng at de fikk tak i moren hans og at norsk i denne sammenhengen = morsmålet hennes. Men det er godt mulig at artikkelen er bare veldig uklar på dette punktet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Platina Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Han har vel norsk mor, men har vokst opp i utlandet da. Ikke uvanlig å ha norsk statsborgerskap, men ikke kunne snakke godt norsk da. Det er jo en trist historie, spesielt for den stakkars gutten, men den sjokkerte fyren på hotellet ser jo nærmest ut til å mene at det ble gjort med vilje. Familien fikk sikkert rimelig sjokk når de oppdaget at gutten ikke var med de og. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Fort gjort hvis man kjører tre biler i følge og alle tror at 6-åringen er med i en annen bil (selvom noen vel burde registrere at en bilstol er tom. feks...) Nei, man skal aldri si aldri... Det KAN plutselig skje med en selv! Selvom man tror at det aldri ville gjort nettopp det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke bilsete Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 ...ikke sant... dette er jo ikke første gangen folk er blitt glemt igjen på rasteplasser o.l. Stakkars lille gutt... men det endte jo bra til slutt Ja, og det er vel slik at pakistanere og andre utlendinger ikke er like flinke til å bruke bilseter til sine små, så han kunne liksom sittet i hvilken som helst bil, ingen barnesete tomt da! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2009 Ja, og det er vel slik at pakistanere og andre utlendinger ikke er like flinke til å bruke bilseter til sine små, så han kunne liksom sittet i hvilken som helst bil, ingen barnesete tomt da! I all verden, hvordan kan du vite alt dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Jo flere kokker, jo mere søl. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke bilsete Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 I all verden, hvordan kan du vite alt dette? Vi ahr endel utlendinger på feltet her vi bor, pakistanere, palestinere, fillipinere og marrokkanere - og INGEN av de bruker barnesete til barna i bilen! Svært få av de bruker bilbelte heller... De sitter helt løst i bilen og henger mellom de to forsetene!!! SYKT! Så sånn vet jeg det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2009 Vi ahr endel utlendinger på feltet her vi bor, pakistanere, palestinere, fillipinere og marrokkanere - og INGEN av de bruker barnesete til barna i bilen! Svært få av de bruker bilbelte heller... De sitter helt løst i bilen og henger mellom de to forsetene!!! SYKT! Så sånn vet jeg det! Og dermed vet du at det var det som skjedde i dette tilfellet? Det ante meg at "utlendinger" ikke gjaldt alle utlendinger i landet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke bilsete Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Og dermed vet du at det var det som skjedde i dette tilfellet? Det ante meg at "utlendinger" ikke gjaldt alle utlendinger i landet Jeg vet selvfølgelig ikke at det var det som skjedde i dette tilfellet, og det har jeg heller aldri sagt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Og dermed vet du at det var det som skjedde i dette tilfellet? Det ante meg at "utlendinger" ikke gjaldt alle utlendinger i landet Selvfølgelig gjelder ikke "utlendinger" "alle utlendinger i landet". I dette tilfellet handler det om kulturforskjeller, og en må kunne regne med at kulturulikheten er større mellom "utlendinger" innvandret fra Asia (pakistanere i dette tilfellet) og "utlendinger" invandret fra f.eks Sverige. Jeg blir litt matt jeg, av mennesker som leser rasisme i enhver formulering som henspeiler på kulturforskjeller mellom nordmenn og innvandrere fra andre nasjoner. I Norden er det normalt med bilsete til barna. I fattigere land står dette naturlig nok lenger ned på den økonomiske prioriteringslista. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Vi ahr endel utlendinger på feltet her vi bor, pakistanere, palestinere, fillipinere og marrokkanere - og INGEN av de bruker barnesete til barna i bilen! Svært få av de bruker bilbelte heller... De sitter helt løst i bilen og henger mellom de to forsetene!!! SYKT! Så sånn vet jeg det! Og gjerne minst fire barn i baksetet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.