Gå til innhold

Kan hull i ørene gro igjen på EN natt?

Gjest MayLynn

Anbefalte innlegg

Gjest MayLynn

6 åringen tok hull i ørene for 3-4 mnd siden. Hun har ikke villet tatt de ut før nå pga at hun har vært redd for at det skulle gjøre vondt. Men i går tok vi de endelig ut for å prøve noen andre. Det gikk kjempegreit og hun byttet selv flere ganger. Ingen problem. Iom at hun hadde noen store på seg da hun skulle legge seg tok hun dem av.

Nå ringer hun og er fortvilet fordi hun ikke får de på igjen. Jeg er på jobb, men har bedt pappa se på det. Men kan de virkelig gro igjen så fort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har neppe grodd igjen over natten etter 3-4 mnd, men kanskje de ikke strekker øreflippen nok når de skal tre dobben gjennom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke de gror igjen så fort. Men etter en natt uten kan det nok være vanskelig å treffe riktig med øredobben. Jeg bruker ikke noe i ørene så ofte og derfor er det noen ganger litt vanskelig å få øredobbene gjennom. Det er akkurat som at hullene blir litt mindre. Hun må sikkert bare ha hjelp med å få dem inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de gror ikke igjen så fort. Men det kan være litt puss og skorpe der, så det er smart å rense med pyrisept og q-tips, både på øret, og på øredobbene. Pappa fikser vel den saken :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1246868676' post='4174814]

Nei, de gror ikke igjen så fort. Men det kan være litt puss og skorpe der, så det er smart å rense med pyrisept og q-tips, både på øret, og på øredobbene. Pappa fikser vel den saken :-)

Vel - de har visst grodd igjen, eller det er puss inni. Jeg får uansett ikke lov å prøve på noe for hun er redd det skal gjøre vondt. Så her er det krise i heimen... (og nei - pappa hadde selvfølgelig ikke gjort noe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Tror ikke de gror igjen så fort. Men etter en natt uten kan det nok være vanskelig å treffe riktig med øredobben. Jeg bruker ikke noe i ørene så ofte og derfor er det noen ganger litt vanskelig å få øredobbene gjennom. Det er akkurat som at hullene blir litt mindre. Hun må sikkert bare ha hjelp med å få dem inn.

Vel - hun tør ikke prøve nå. Hun har prøvd litt tidligere i dag men ikke fått det til. Jeg ser at det ser ut som om de er grodd igjen med en liten klump inni. Helt utrolig - jeg angrer sånn på at jeg ikke lot henne ha i øyredobbene i natt. Har bare aldri trodd at de kunne gro igjen SÅ fort.

Det er skikkelig sorg i heimen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel - de har visst grodd igjen, eller det er puss inni. Jeg får uansett ikke lov å prøve på noe for hun er redd det skal gjøre vondt. Så her er det krise i heimen... (og nei - pappa hadde selvfølgelig ikke gjort noe).

Har du prøvd å dra øreflippen nedover mens du dytter inn øredobben?

Minn henne på at det (sikkert?) gjorde vondt å ta hull i ørene da hun gjorde det, og at det enten er å gjøre det en gang til senere eller å la deg stikke gjennom i full fart...

En 6-åring vil som regel forstå hva som er den minste onden av de to... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Har du prøvd å dra øreflippen nedover mens du dytter inn øredobben?

Minn henne på at det (sikkert?) gjorde vondt å ta hull i ørene da hun gjorde det, og at det enten er å gjøre det en gang til senere eller å la deg stikke gjennom i full fart...

En 6-åring vil som regel forstå hva som er den minste onden av de to... ;)

Jeg får ikke engang lov å nærme meg... Enig i at en 6 åring burde forstå dette - hun har litt lett for å gå i vranglås på slike ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel - hun tør ikke prøve nå. Hun har prøvd litt tidligere i dag men ikke fått det til. Jeg ser at det ser ut som om de er grodd igjen med en liten klump inni. Helt utrolig - jeg angrer sånn på at jeg ikke lot henne ha i øyredobbene i natt. Har bare aldri trodd at de kunne gro igjen SÅ fort.

Det er skikkelig sorg i heimen ;-)

Kanskje det var litt betent inni der eller at hun har reagert på metallet i øredobbene?

Det er nok ganske typisk 6-åringer å gå i vranglås på sånt, de er ikke så store enda.. Når hun etter hvert tør kan du jo prøve å rense med pyrisept først og se hvordan det ser ut. Kanskje det går å lirke dem gjennom. Hvis ikke er det vel ikke noe å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke engang lov å nærme meg... Enig i at en 6 åring burde forstå dette - hun har litt lett for å gå i vranglås på slike ting...

Dumt med vranglåser, for det blir jo garantert verre jo lenger tid det går... ;) Hullet altså, hvis det får "størkne" enda mer inni der...

Legg vekk øredobbene da, så hun får se konsekvensene av ingen hull ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Kanskje det var litt betent inni der eller at hun har reagert på metallet i øredobbene?

Det er nok ganske typisk 6-åringer å gå i vranglås på sånt, de er ikke så store enda.. Når hun etter hvert tør kan du jo prøve å rense med pyrisept først og se hvordan det ser ut. Kanskje det går å lirke dem gjennom. Hvis ikke er det vel ikke noe å gjøre.

Jeg har forsøkt å rense med pyrisept. Ser bare et rødt merke der hullet skal være. Ser altså ikke noe hull. Det er nok litt betent siden det er en liten kul der hullet har vært.

Får vel bare gi opp selv om det er veldig surt... Skulle ønske det var noe å spraye på - en slags bedøvelse el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Dumt med vranglåser, for det blir jo garantert verre jo lenger tid det går... ;) Hullet altså, hvis det får "størkne" enda mer inni der...

Legg vekk øredobbene da, så hun får se konsekvensene av ingen hull ;)

Ja det blir nok til det.

Lurer på hvor lenge det må gå før vi kan ta nye hull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Jeg har forsøkt å rense med pyrisept. Ser bare et rødt merke der hullet skal være. Ser altså ikke noe hull. Det er nok litt betent siden det er en liten kul der hullet har vært.

Får vel bare gi opp selv om det er veldig surt... Skulle ønske det var noe å spraye på - en slags bedøvelse el.

Smør inn hullet og øredobben med masse vaselin, hvis du får lov å komme i nærheten. Da glir iallefall øredobben mye lettere inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Ja det blir nok til det.

Lurer på hvor lenge det må gå før vi kan ta nye hull?

I den alderen kan det være nok at man _tror_ det gjør vondt ;)

Hva med å prøve når hun har sovna i kveld? Vaske øreflippene godt med såpe og vann før leggetid, så vil kanskje såpa gjøre at det blir lettere å få inn ørepynten? Rens ørepynten og sett den inn når hun sover, men pass på at hun sover _godt_ først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Emblakrem kanskje? Jeg vet ikke om den bedøvelseskremen er å få kjøpt på apoteket uten resept?

Uansett tror jeg ikke det egentlig gjør vondt. Det er bare hun som er redd det skal gjøre vondt.. Kjenner det igjen på min femåring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den alderen kan det være nok at man _tror_ det gjør vondt ;)

Hva med å prøve når hun har sovna i kveld? Vaske øreflippene godt med såpe og vann før leggetid, så vil kanskje såpa gjøre at det blir lettere å få inn ørepynten? Rens ørepynten og sett den inn når hun sover, men pass på at hun sover _godt_ først!

Det hadde jeg også lyst til å foreslå, men jeg var ikke sikker på hvordan det ble mottatt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Det hadde jeg også lyst til å foreslå, men jeg var ikke sikker på hvordan det ble mottatt ;)

Jeg venter i grunnen på kjeft fra dol'ere som synes denne metoden er å holde ungene for narr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Emblakrem kanskje? Jeg vet ikke om den bedøvelseskremen er å få kjøpt på apoteket uten resept?

Uansett tror jeg ikke det egentlig gjør vondt. Det er bare hun som er redd det skal gjøre vondt.. Kjenner det igjen på min femåring ;)

Jeg fikk såvidt prøve nå nettopp. Og det GJØR vondt. Virker som om det er gått litt betennelse i det.

Jeg husker at jeg har hatt det selv av og til for leeeenge siden. Da har det ikke vært annet å gjøre enn å bare trykke igjennom. Gjør vondt ja og er litt vondt et par dager. Da var det også som en slags liten kul inni øret.

Men kanskje jeg kunne ha prøvd med embla krem ja. Finnes det altså? Har jo hatt embla PLASTER men var ikke klar over at det fantest som krem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Takk for tips - (er glad for ALLE tips jeg...) men vet ikke helt om dette vil gå. Det er tydelig vondt og jeg kan nesten ikke se noe hull engang. Bare en rød prikk der hullet var. Men det er kanskje slik uansett?

Får se hva det blir til. Skulle hatt en slik embla krem som Togli snakket om - men tror ikke jeg rekker apotek nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Jeg fikk såvidt prøve nå nettopp. Og det GJØR vondt. Virker som om det er gått litt betennelse i det.

Jeg husker at jeg har hatt det selv av og til for leeeenge siden. Da har det ikke vært annet å gjøre enn å bare trykke igjennom. Gjør vondt ja og er litt vondt et par dager. Da var det også som en slags liten kul inni øret.

Men kanskje jeg kunne ha prøvd med embla krem ja. Finnes det altså? Har jo hatt embla PLASTER men var ikke klar over at det fantest som krem?

Hun har muligens reagert på noen av de andre øredobbene hun pøvde? Nikkel eller plast?

Har dere Xylocain-krem så demper det smerter litt. Bacimycin kan smøres på der det er betennelse/puss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...