Gjest MayLynn Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Hun har muligens reagert på noen av de andre øredobbene hun pøvde? Nikkel eller plast? Har dere Xylocain-krem så demper det smerter litt. Bacimycin kan smøres på der det er betennelse/puss. Mulig hun har reagert ja. Skal sjekke om vi har krem, rakk ikke apoteket. Har foreløbig bare hatt på pyrisept. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Jeg fikk såvidt prøve nå nettopp. Og det GJØR vondt. Virker som om det er gått litt betennelse i det. Jeg husker at jeg har hatt det selv av og til for leeeenge siden. Da har det ikke vært annet å gjøre enn å bare trykke igjennom. Gjør vondt ja og er litt vondt et par dager. Da var det også som en slags liten kul inni øret. Men kanskje jeg kunne ha prøvd med embla krem ja. Finnes det altså? Har jo hatt embla PLASTER men var ikke klar over at det fantest som krem? Hvis du har Emblaplaster liggende, så kan du jo prøve å sette på denne på øreflippen (brette den så det blir bedøvd både foran og bak?). Jeg vet det finnes som krem også. Evt. kan du dynke en bomullsdott i ren grønnsåpe og la den ligge rundt øreflippen i natt (feste med plaster). Grønnsåpe har den effekten at den trekker betennelsen ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 hvordan går det? Da min datter fikkøredøbber som 6åring gikk ting fint i 4 mnd. så fikkhoinfeksjon i en død tann og dette gjordesannsynligvisat ho samtidig fikkinfeksjon i det ene hullet. Om jeg klemte på øreflippen tøt det ut puss og verk. Pyrisept på utsiden var da ikke nok for oss, men detsom derimot hjalp var grønnsåpevann. Jeg blandet ut grønnsåpe med vann, ganske sterk blanding. Brukte en pipette, og spylte grønnsåpa gjennom hullet. etter et par minutter skylte vi gjennom på nytt men nå med med pyrisept forå få ut såpa og få desinfisert. Dette gjorde vi både morgen og kveld. De første to dagene kom det ut puss under "operasjonen", deretter kom det ikkenoe mer, men jeg fortsatte behandlingen i 2 uker før jeg avsluttet. Nåhar det gått et år siden trøbbelet og ho har ikke fått flere problemer.. Jeg tipper ho ved ut og innstikkingav øredøbbene har greid å lage et lite hull eller en rift inni øret,og at det er det som har blitt infisert. de øredobbene min datter fikk satt inn da vi tok hull var utrolig spisse i endene, så vi filte avspissen med neglefil vi.. lykke til.. Og nytter det ikke er det ikke annet å gjøre enn å la hullet gro igjen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayLynn Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 hvordan går det? Da min datter fikkøredøbber som 6åring gikk ting fint i 4 mnd. så fikkhoinfeksjon i en død tann og dette gjordesannsynligvisat ho samtidig fikkinfeksjon i det ene hullet. Om jeg klemte på øreflippen tøt det ut puss og verk. Pyrisept på utsiden var da ikke nok for oss, men detsom derimot hjalp var grønnsåpevann. Jeg blandet ut grønnsåpe med vann, ganske sterk blanding. Brukte en pipette, og spylte grønnsåpa gjennom hullet. etter et par minutter skylte vi gjennom på nytt men nå med med pyrisept forå få ut såpa og få desinfisert. Dette gjorde vi både morgen og kveld. De første to dagene kom det ut puss under "operasjonen", deretter kom det ikkenoe mer, men jeg fortsatte behandlingen i 2 uker før jeg avsluttet. Nåhar det gått et år siden trøbbelet og ho har ikke fått flere problemer.. Jeg tipper ho ved ut og innstikkingav øredøbbene har greid å lage et lite hull eller en rift inni øret,og at det er det som har blitt infisert. de øredobbene min datter fikk satt inn da vi tok hull var utrolig spisse i endene, så vi filte avspissen med neglefil vi.. lykke til.. Og nytter det ikke er det ikke annet å gjøre enn å la hullet gro igjen... Hei - så dessverre ikke dette før nå. Jeg tror også hun har fått en rift eller noe som har blitt betent. Jeg fikk tak i embla plaster - men så turte jeg ikke å sette dem på - da noen sa noe om at de ikke burde brukes på sår. Så vi har bare latt det gro igjen. Det er en liten kul i hvert øre så det er nok litt betent inni ennå. Hullet var/er jo så utrolig lite at jeg såvidt kan se det. Ser det forsåvidt på framsiden men på baksiden ser jeg det ikke. Så det er jo som om det har grodd igjen. Det er vel kanskje forsent å prøve med grønnsåpe nå. Jeg har vasket med pyrisept og brukt pyrisept salve bare. Men ikke de siste dagene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.