Gå til innhold

Hvilken skolesekk i fjerde?

Gjest da klokka klang

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1246900266' post='4175017]

Beste og kuleste = umulig ;-)

Snart 4.-klassingen her fikk denne:

http://www.hellyhansen.com/images/products/900/67013721.jpg

Helly Hansen Gravity Pack 28 liter.

Den var tøff, men blir det ikke fort vått i sekken når glidelåsen er så ubeskyttet? Her er det en halvtime å gå til og fra skolen.. Finnes det regntrekk til den sekken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var tøff, men blir det ikke fort vått i sekken når glidelåsen er så ubeskyttet? Her er det en halvtime å gå til og fra skolen.. Finnes det regntrekk til den sekken?

Ja, det er regntrekk. Orange, som ligger i glidelåslomma nederst på sekken. Vi kjøpte den på XXL for 479 kr.

(Sekken er ikke tatt i bruk ennå.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Min gutt, som skal opp i femte, fikk velge seg ny sekk nå på fredag - og han falt for Beckmanns Street sport hvit (artikkel nr 5960) - http://www.beckmann.no/index.php?option=com_content&task=view&id=136&Itemid=9

Jeg synes den virker veldig god - den er litt stor til ham nå, men i løpet av et halvår tenkter jeg den passer fint (pluss at han da også har mer tøy på seg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh - jeg har også en som begynner i fjerde nå, og har ikke engang tenkt tanken at hun skal få ny sekk. Burde jeg det? I såfall hvorfor? Den gamle er da stor nok, og ikke utslitt, eller er det sånn at de bare skifter ut sekken når man begynner i 4???

Opplys meg er dere greie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh - jeg har også en som begynner i fjerde nå, og har ikke engang tenkt tanken at hun skal få ny sekk. Burde jeg det? I såfall hvorfor? Den gamle er da stor nok, og ikke utslitt, eller er det sånn at de bare skifter ut sekken når man begynner i 4???

Hvis den gamle sekken passer fortsatt er det jo ikke noe behov for å bytte den ut, men de færreste klarer seg vel gjennom hele barneskolen med bare én sekk - selv om sekkene ikke blir slitt.

Tror poden her kanskje fikk ny sekk til 5. klasse? Husker ikke helt, men han har iallfall ikke skolestartesekken nå lenger:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skolesekk

Jeg skjønner heller ikke hvorfor du skulle bytte sekk. En sekk i 1, en ny sekk i 2 og så enda en ny sekk i 4? Når skal man da ha ny igjen?

Da jeg selv gikk på skolen fikk vi ofte ny sekk i 4, men da hadde vi hatt den første sekken i 1, 2 og 3 (småskolen) og brukte den nye i 4, 5 og 6 (storskolen). Og den nye hadde jeg da faktisk gjnnom hele ungdomsskolen også. Det hadde vel med størrelsen å gjøre.

Sånn sett er det vel mer naturlig å bytte sekk i 5 nå? I alle fall om man går på en skole hvor alle får sekk i 1. Da har man en i 1, en i 2, 3 og 4 og en i 5, 6 og 7. Eller når kommer behovet for en større sekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke hvorfor du skulle bytte sekk. En sekk i 1, en ny sekk i 2 og så enda en ny sekk i 4? Når skal man da ha ny igjen?

Da jeg selv gikk på skolen fikk vi ofte ny sekk i 4, men da hadde vi hatt den første sekken i 1, 2 og 3 (småskolen) og brukte den nye i 4, 5 og 6 (storskolen). Og den nye hadde jeg da faktisk gjnnom hele ungdomsskolen også. Det hadde vel med størrelsen å gjøre.

Sånn sett er det vel mer naturlig å bytte sekk i 5 nå? I alle fall om man går på en skole hvor alle får sekk i 1. Da har man en i 1, en i 2, 3 og 4 og en i 5, 6 og 7. Eller når kommer behovet for en større sekk?

Unger vokser jo veldig ulikt også så det er umulig å si at til det eller det skoleåret MÅ alle ha ny sekk. Snuppa her begynner i 4. nå, men jeg har ikke tenkt å kjøpe ny sekk i år, den gamle passer utmerket ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

I 4.klasse får man som regel mange flere bøker og trenger mer plass i sekken. For eldstejenta ble sekken fra 1.klasse for liten når hun begynte i 4.

Mellomstejenta mi skal begynne i 4. nå. Hun fikk ny sekk ifjor siden hennes sekk var helt utslitt etter 2.klasse :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...