Gjest en venns dilemma Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Min venninne opplevde dette. Hun oppkalte sønnen sin etter en god venn hun hadde hatt i mange år. Sønnen har et sjeldent dobbeltnavn.Så kommer sjokket, når denne vennen blir siktet og dømt for flere tilfeller av seksuelle overgrep mot småjenter. Hadde dere endret navnet på ungen da? Gitt han et helt annet navn? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xbellax Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Beholdt det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayLynn Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Det tror jeg ikke - men det spørs jo litt hvor "kjent" dette blir i nærmiljøet? Det er vel sjelden at "alle" vet dette? Hvem som er blitt siktet mener jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fiskgull Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Det har vel litt betydning hvor gammel sønnen er? Man skifter ikke navn på en ti år gammel gutt f.eks 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Det kommer veldig an på hvor gammelt barnet er. Er det en baby ville jeg vurdert det, selv om det ikke er sikkert jeg ville endret navnet allikevel. Er barnet over 1,5 år og har begynt å utviklet "jeg-et", ville jeg ikke vurdert det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en venns dilemma Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Det kommer veldig an på hvor gammelt barnet er. Er det en baby ville jeg vurdert det, selv om det ikke er sikkert jeg ville endret navnet allikevel. Er barnet over 1,5 år og har begynt å utviklet "jeg-et", ville jeg ikke vurdert det. sønnen er sju år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fiskgull Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 sønnen er sju år. Kunne ikke falle meg inn å endre navn på en sju år gammel gutt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en venns dilemma Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Det tror jeg ikke - men det spørs jo litt hvor "kjent" dette blir i nærmiljøet? Det er vel sjelden at "alle" vet dette? Hvem som er blitt siktet mener jeg. Det er vel heller ikke så kult å fortelle gutten at han har fått samme navn som han som forgrep seg på småjentene.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xbellax Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Det er vel heller ikke så kult å fortelle gutten at han har fått samme navn som han som forgrep seg på småjentene.... Det er ikke navnet som er overgriperen, det er personen. Et navn er et navn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 sønnen er sju år. Hvis sønnen er 7 år, ville jeg absolutt ikke vurdert det. De tilhører uansett hver sin generasjon, så det skal noe til at de forveksles selv om de har samme navn. Er dette er sjeldent og er dette et lite sted? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 sønnen er sju år. Er det et sjeldent navn og er det på et lite sted, mente jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Det er vel heller ikke så kult å fortelle gutten at han har fått samme navn som han som forgrep seg på småjentene.... Når han blir litt større, vil han forstå at han fikk navnet i beste mening, man kunne ikke forutse at han ville forgripe seg slik, sikkert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Det er vel heller ikke så kult å fortelle gutten at han har fått samme navn som han som forgrep seg på småjentene.... Når han blir litt større, vil han forstå at han fikk navnet i beste mening, man kunne ikke forutse at han ville forgripe seg slik, sikkert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 nei, jeg ville ikke endret navnet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en venns dilemma Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Hvis sønnen er 7 år, ville jeg absolutt ikke vurdert det. De tilhører uansett hver sin generasjon, så det skal noe til at de forveksles selv om de har samme navn. Er dette er sjeldent og er dette et lite sted? Det er ikke sjeldent, men en litt uvanlig kombinasjon. De bor på et lite sted, men ikke en bygd hvor alle kjenner alle. Jeg tror ikke at folk vil koble at han er oppkalt etter overgriperen, det er heller hennes følelse av at han er oppkalt etter han som plager henne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Nei, jeg ville ikke ha endret navn på ungen pga dette... Regner med at navnet nå har blitt ungen sitt, og det er da vel ingen som vil linke den ene personens handlinger til den andre.? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Det er ikke sjeldent, men en litt uvanlig kombinasjon. De bor på et lite sted, men ikke en bygd hvor alle kjenner alle. Jeg tror ikke at folk vil koble at han er oppkalt etter overgriperen, det er heller hennes følelse av at han er oppkalt etter han som plager henne. Ja, jeg forstår moren godt, men det var jo ikke overgriperen hun oppkalte sønnen sin etter, det var vennen. Uventede ting skjer i livet, men man kan ikke drive og endre navn alltid for det. Uansett så er det ikke sikkert det blir særlig lett for en 7-åring å plutselig få et nytt navn heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fiskgull Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Det er ikke sjeldent, men en litt uvanlig kombinasjon. De bor på et lite sted, men ikke en bygd hvor alle kjenner alle. Jeg tror ikke at folk vil koble at han er oppkalt etter overgriperen, det er heller hennes følelse av at han er oppkalt etter han som plager henne. Da bør hun heller tenke over hva som ville plage gutten 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Jeg ville ikke ha endret navnet til barnet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayLynn Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Det er vel heller ikke så kult å fortelle gutten at han har fått samme navn som han som forgrep seg på småjentene.... Trenger dere å fortelle det da? Det er jo bare å si at det var et fint navn? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.