Gå til innhold

Hva hadde dere gjort i denne situasjonen?

Gjest en venns dilemma

Anbefalte innlegg

Gjest en venns dilemma

Min venninne opplevde dette.

Hun oppkalte sønnen sin etter en god venn hun hadde hatt i mange år. Sønnen har et sjeldent dobbeltnavn.Så kommer sjokket, når denne vennen blir siktet og dømt for flere tilfeller av seksuelle overgrep mot småjenter.

Hadde dere endret navnet på ungen da?

Gitt han et helt annet navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MayLynn

Det tror jeg ikke - men det spørs jo litt hvor "kjent" dette blir i nærmiljøet? Det er vel sjelden at "alle" vet dette? Hvem som er blitt siktet mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskgull

Det har vel litt betydning hvor gammel sønnen er? Man skifter ikke navn på en ti år gammel gutt f.eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer veldig an på hvor gammelt barnet er. Er det en baby ville jeg vurdert det, selv om det ikke er sikkert jeg ville endret navnet allikevel. Er barnet over 1,5 år og har begynt å utviklet "jeg-et", ville jeg ikke vurdert det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en venns dilemma

Det kommer veldig an på hvor gammelt barnet er. Er det en baby ville jeg vurdert det, selv om det ikke er sikkert jeg ville endret navnet allikevel. Er barnet over 1,5 år og har begynt å utviklet "jeg-et", ville jeg ikke vurdert det.

sønnen er sju år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest en venns dilemma

Det tror jeg ikke - men det spørs jo litt hvor "kjent" dette blir i nærmiljøet? Det er vel sjelden at "alle" vet dette? Hvem som er blitt siktet mener jeg.

Det er vel heller ikke så kult å fortelle gutten at han har fått samme navn som han som forgrep seg på småjentene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Det er vel heller ikke så kult å fortelle gutten at han har fått samme navn som han som forgrep seg på småjentene....

Det er ikke navnet som er overgriperen, det er personen. Et navn er et navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sønnen er sju år.

Hvis sønnen er 7 år, ville jeg absolutt ikke vurdert det. De tilhører uansett hver sin generasjon, så det skal noe til at de forveksles selv om de har samme navn. Er dette er sjeldent og er dette et lite sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han blir litt større, vil han forstå at han fikk navnet i beste mening, man kunne ikke forutse at han ville forgripe seg slik, sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han blir litt større, vil han forstå at han fikk navnet i beste mening, man kunne ikke forutse at han ville forgripe seg slik, sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest en venns dilemma

Hvis sønnen er 7 år, ville jeg absolutt ikke vurdert det. De tilhører uansett hver sin generasjon, så det skal noe til at de forveksles selv om de har samme navn. Er dette er sjeldent og er dette et lite sted?

Det er ikke sjeldent, men en litt uvanlig kombinasjon. De bor på et lite sted, men ikke en bygd hvor alle kjenner alle. Jeg tror ikke at folk vil koble at han er oppkalt etter overgriperen, det er heller hennes følelse av at han er oppkalt etter han som plager henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ville ikke ha endret navn på ungen pga dette... Regner med at navnet nå har blitt ungen sitt, og det er da vel ingen som vil linke den ene personens handlinger til den andre.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sjeldent, men en litt uvanlig kombinasjon. De bor på et lite sted, men ikke en bygd hvor alle kjenner alle. Jeg tror ikke at folk vil koble at han er oppkalt etter overgriperen, det er heller hennes følelse av at han er oppkalt etter han som plager henne.

Ja, jeg forstår moren godt, men det var jo ikke overgriperen hun oppkalte sønnen sin etter, det var vennen. Uventede ting skjer i livet, men man kan ikke drive og endre navn alltid for det. Uansett så er det ikke sikkert det blir særlig lett for en 7-åring å plutselig få et nytt navn heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskgull

Da bør hun heller tenke over hva som ville plage gutten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Trenger dere å fortelle det da? Det er jo bare å si at det var et fint navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...