løvinne71 Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Jeg ville ikke skiftet navn på en 7 år gammel gutt, nei.. Det har jo blitt hans identitet, og de som kjenner gutten din forbinder jo dette navnet først og fremst med ham - ikke den han er oppkalt etter. "Navnet skjemmer ingen, men man kan skjemme navnet" heter det jo. At den tidligere vennen har skjemmet navnet, er ikke noe denne gutten bør lide for. Han er et helt annet individ, og de fleste oppegåede mennesker forstår dette. Ved å evt. skifte navn på gutten vil venninnen din lage adskillig mere styr og oppmerksomhet rundt dette enn det ellers ville fått. Så det virker nok heller imot sin hensikt hvis hun ønsker at gutten skal lide minst mulig av dette.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Nei, jeg hadde så avgjort beholdt navnet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brulla Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Jeg ville ikke ha skiftet navn på et barn på 7 år. Navnet er en viktig del av identiteten. Barnet har ikke gjort noe galt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Hva om sønnen ikke bruker hele dobbelt-navnet til daglig? Om han feks heter Lars Ivar kan han bruke bare Lars eller bare Ivar. Jeg skulle tro at det er fullt mulig å overtale barn til å bruke det ene flotteste navnet mest. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
songbirdy Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Jeg ville ikke skiftet navn på en 7 år gammel gutt, nei.. Det har jo blitt hans identitet, og de som kjenner gutten din forbinder jo dette navnet først og fremst med ham - ikke den han er oppkalt etter. "Navnet skjemmer ingen, men man kan skjemme navnet" heter det jo. At den tidligere vennen har skjemmet navnet, er ikke noe denne gutten bør lide for. Han er et helt annet individ, og de fleste oppegåede mennesker forstår dette. Ved å evt. skifte navn på gutten vil venninnen din lage adskillig mere styr og oppmerksomhet rundt dette enn det ellers ville fått. Så det virker nok heller imot sin hensikt hvis hun ønsker at gutten skal lide minst mulig av dette.. enig med deg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.