waxo Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Vi skal til Kr.Sand i sommer, skal reise med campingvogn. Noen som har tips om fine og rimelige steder å ligge? Bør ikke være helt ved vann, da jeg er lei å bo så nære at unga er i vannet på et nanosekund :-) Da får jeg ikke sove om natten! Helst innenfor en radius på 45-60 minutter fra dyreparken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Hamresanden er jo nydelig da, men nært vannet. Dvergsnestangen har noen områder som er litt lenger unna vannet, samtidig som det er nydelige bademuligheter der også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Hamresanden er jo nydelig da, men nært vannet. Dvergsnestangen har noen områder som er litt lenger unna vannet, samtidig som det er nydelige bademuligheter der også. Takk for tips, skal sjekke de :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Både Hamresanden og Dvergnestangen er flotte, som Jubalong sier :-) Men begge ligger jo nær til sjøen, selv om det på Dvergsnestangen er områder litt i fra sjøen. Skottevig camping ligger i Lillesand kommune, men er ikke langt fra Dyreparken. Fint der og! Roligheden camping ligger veldig nært Kristiansand sentrum - vet litt lite om hvordan det er der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mirakelet Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Jeg har hørt at det er dårlig standard på campingplasser i Kristiansand, vil man ha noe bra må man litt utenfor. Muligens Lillesand skulle være bra??? Det er i alle fall det jeg har hørt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Både Hamresanden og Dvergnestangen er flotte, som Jubalong sier :-) Men begge ligger jo nær til sjøen, selv om det på Dvergsnestangen er områder litt i fra sjøen. Skottevig camping ligger i Lillesand kommune, men er ikke langt fra Dyreparken. Fint der og! Roligheden camping ligger veldig nært Kristiansand sentrum - vet litt lite om hvordan det er der. Takker for alle tips :-) Roligheden har mannen min ligget på iforbindelse med et jobboppdrag på den kanten, der var det visst LANGT fra rolig :-) Mye fest visst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Jeg har hørt at det er dårlig standard på campingplasser i Kristiansand, vil man ha noe bra må man litt utenfor. Muligens Lillesand skulle være bra??? Det er i alle fall det jeg har hørt. Skal sjekke ut Lillesand jeg. Gjør ikke noe om vi må kjøre litt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sørlandet er bading jo! Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Alle campingplasser langs kysten har stort sett vann i nærheten . Det er jo hovedmålet med sørlandet. Sol , sommer og bading!! Når det er sagt, så er hamresanden veldig stor og du får fint plass langt fra sandstranden slik at ungene dine ikke blir fristet av vann og bading. Man trenger ikke se vannet engang der! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 ''Bør ikke være helt ved vann, da jeg er lei å bo så nære at unga er i vannet på et nanosekund :-) Da får jeg ikke sove om natten!'' Er det ikke bedre å lære ungene badevett? Unger elsker jo å bade og det hører jo så absolutt sommerferien til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Møglestu gård camping ved Lillesand, kanskje. Har aldri vært der, men Møglestu ligger ikke helt ved vannet. Ellers er det vel gjerne vann nær campingplassene i det området, det er jo ofte litt av vitsen med å være på Sørlandet. Både Skottevig og Tingsaker camping ligger ved sjøen, men det er fint der:-) Her kan du se om du finner noe: http://www.visitsorlandet.com/no/Overnatting-pa-sorlandet/camping/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Både Hamresanden og Dvergnestangen er flotte, som Jubalong sier :-) Men begge ligger jo nær til sjøen, selv om det på Dvergsnestangen er områder litt i fra sjøen. Skottevig camping ligger i Lillesand kommune, men er ikke langt fra Dyreparken. Fint der og! Roligheden camping ligger veldig nært Kristiansand sentrum - vet litt lite om hvordan det er der. Dvergsnestangen er iallefall kjempefin!! Anbefaler den, jeg!!!:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Takker for alle tips :-) Roligheden har mannen min ligget på iforbindelse med et jobboppdrag på den kanten, der var det visst LANGT fra rolig :-) Mye fest visst. Roligheden er festecamp og ligger nær sjø ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 ''Bør ikke være helt ved vann, da jeg er lei å bo så nære at unga er i vannet på et nanosekund :-) Da får jeg ikke sove om natten!'' Er det ikke bedre å lære ungene badevett? Unger elsker jo å bade og det hører jo så absolutt sommerferien til! Joda, badevett har de, men mora har syyyyykt vannskrekk. Klarer ikke slappe av et sekund, må ha alle 3 i synsfeltet hele tiden. Ennå 13 og 10 åringer har gått i svømmeklubb i over 5 år, og er mye bedre svømmere enn meg :-) Vi kan godt være masse på stranda, men liker å ha et sted vi kan trekke oss tilbake til på kveldene, uten at jeg må være i helspenn. Kan godt være 100 meter synes jeg, ikke så nær at vi kan stupe fra vogna :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Alle campingplasser langs kysten har stort sett vann i nærheten . Det er jo hovedmålet med sørlandet. Sol , sommer og bading!! Når det er sagt, så er hamresanden veldig stor og du får fint plass langt fra sandstranden slik at ungene dine ikke blir fristet av vann og bading. Man trenger ikke se vannet engang der! Joda, vann og bading skal vi ha, men vil ikke ha vogna omtrent i sjøen hvis du skjønner. Har ikke behov for å stupe i vannet fra der vi ligger. Jeg ønsker å ha det sånn at vi må gå noen få minutter før vi er ved stranda, så jeg iallefall kan slappe av den tiden vi er ved vogna. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Vi går for Dvergnestangen vi :-) Så kjempefint ut der for ungene :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Joda, badevett har de, men mora har syyyyykt vannskrekk. Klarer ikke slappe av et sekund, må ha alle 3 i synsfeltet hele tiden. Ennå 13 og 10 åringer har gått i svømmeklubb i over 5 år, og er mye bedre svømmere enn meg :-) Vi kan godt være masse på stranda, men liker å ha et sted vi kan trekke oss tilbake til på kveldene, uten at jeg må være i helspenn. Kan godt være 100 meter synes jeg, ikke så nær at vi kan stupe fra vogna :-) ''Joda, badevett har de, men mora har syyyyykt vannskrekk. Klarer ikke slappe av et sekund, må ha alle 3 i synsfeltet hele tiden. Ennå 13 og 10 åringer har gått i svømmeklubb i over 5 år, og er mye bedre svømmere enn meg :-)'' La pappan ta ansvaret da og ikke overfør vannskrekken din til ungene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 ''Joda, badevett har de, men mora har syyyyykt vannskrekk. Klarer ikke slappe av et sekund, må ha alle 3 i synsfeltet hele tiden. Ennå 13 og 10 åringer har gått i svømmeklubb i over 5 år, og er mye bedre svømmere enn meg :-)'' La pappan ta ansvaret da og ikke overfør vannskrekken din til ungene. ''La pappan ta ansvaret da og ikke overfør vannskrekken din til ungene.'' Ja, da skulle det bli fint lite bading :-) Hvor har du det fra at jeg overfører vannskrekken til unga? Jeg er med de og bader flere ganger i uka i sommerhalvåret. De går i svømmeklubb og svømmeskole alle 3, nettopp for at de skal få et avslappet forhold til vann. Det har de også. De hopper og stuper, baser og dukker både 13, 10 og 7 åringen. 7 åringen lærte å svømme i vinter, og trener nå iherdig på å svømme langt. Jeg er ikke i den heldige situasjonen at jeg har en pappa som har mulighet til å stille opp noe særlig. Han jobber et stykke unna, og hvis han i det hele tatt kommer hjem til natta er det sjelden før kl 19 om kvelden. Derfor MÅ jeg fikse dette selv, og det synes jeg faan jeg har gjort også! Det eneste jeg vil på ferien er å ha vogna såpass fra vannet at jeg kan slappe av den lille stunden vi faktisk er ved vogna! Dødssynd??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 ''La pappan ta ansvaret da og ikke overfør vannskrekken din til ungene.'' Ja, da skulle det bli fint lite bading :-) Hvor har du det fra at jeg overfører vannskrekken til unga? Jeg er med de og bader flere ganger i uka i sommerhalvåret. De går i svømmeklubb og svømmeskole alle 3, nettopp for at de skal få et avslappet forhold til vann. Det har de også. De hopper og stuper, baser og dukker både 13, 10 og 7 åringen. 7 åringen lærte å svømme i vinter, og trener nå iherdig på å svømme langt. Jeg er ikke i den heldige situasjonen at jeg har en pappa som har mulighet til å stille opp noe særlig. Han jobber et stykke unna, og hvis han i det hele tatt kommer hjem til natta er det sjelden før kl 19 om kvelden. Derfor MÅ jeg fikse dette selv, og det synes jeg faan jeg har gjort også! Det eneste jeg vil på ferien er å ha vogna såpass fra vannet at jeg kan slappe av den lille stunden vi faktisk er ved vogna! Dødssynd??? Sorry da. Jeg tolket det vel litt i overkant da du sier du ikke tør slippe 10- og 13-åringen ute av syne ved vannet selv om de er veldig gode svømmere. Høres ut som du har lært ungene dine et veldig godt forhold til vann forresten og det er kjempebra! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 Sorry da. Jeg tolket det vel litt i overkant da du sier du ikke tør slippe 10- og 13-åringen ute av syne ved vannet selv om de er veldig gode svømmere. Høres ut som du har lært ungene dine et veldig godt forhold til vann forresten og det er kjempebra! ) Sorry selv, ble bare litt brå-amper :-) Liker ikke å bli beskyldt for å behandle ungene mine på en måte som påvirker de negativt, når jeg er veldig bevisst på å ikke gjøre det. God sommer :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Vi går for Dvergnestangen vi :-) Så kjempefint ut der for ungene :-) Det er bare et kvarters gåtur fra der vi bor:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.