Gjest urkkkkkkkkkkk Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Urk, fikk sjokk i dag da jeg skulle tømme bleiebøtta... bleiebøtta var stappfull og svømte litt over hehe, men da jeg skulle skubbe nedi siste bleien så jeg noe som bevegde seg, en bitteliten hvit larve!!! Så kom jeg på en historie fra tidligere om folk som hadde funnet larver i bleier og toalettpapir, kan det ha vært en sånn? Kan det ha kommet fra avføringen til ungen min - kan hun ha barneorm? Hun elsker å leke i sandkassa (og spise sand).,.. eller er dette bare tilfeldig, kanskje en flue har lagt egg i bleiebøtta som var litt overfull? Skal i alle fall skifte bleiebøtta oftere nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Dette har jeg også opplevd, og spesielt på varme sommerdager. Larvene er fra fluer, de vokser superfort, fra egg til larver og har ingenting med barneorm å gjøre. Ekkelt ja, men ganske harmløst heldigvis. Man får et støkk, og blir flinkere til å bære ut brukte bleier ihvertfall :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest urkkkkkkkkkkk Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Dette har jeg også opplevd, og spesielt på varme sommerdager. Larvene er fra fluer, de vokser superfort, fra egg til larver og har ingenting med barneorm å gjøre. Ekkelt ja, men ganske harmløst heldigvis. Man får et støkk, og blir flinkere til å bære ut brukte bleier ihvertfall :-) Samme type som i kumøkk da kanskje? Uff, får som sagt bli flinkere å tømme bøtta 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puppola Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Bleiebøtter er ekkelt!!!!!!!! Kast nå hver enkelt bleie i søpla...hvorfor skal det innom bleiebøtta før søpla? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Takk deg til larver i bleiebøtta du. Har vært med å rense sår (på dyr) med små larver i. Det er ekkelt det! :-) Tror jeg også skal begynne å kaste bleiene oftere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.