Gå til innhold

Skolesvømming

Gjest Bor i Trondheim

Anbefalte innlegg

Gjest Bor i Trondheim

Når begynner man med svømming i skolen? Gutten min begynner i 3 trinn nå og hadde håpet at dem skulle ha svømming da. Jeg er 74 modell men husker ikke når vi begynte med svømming men tror ikke at det var så tidlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

Vi hadde svømming fra første klasse og slik har det vært på skolen her i alle år. Alle mine barn har har hatt svømming fra første stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Guttungen skal opp i tredje nå, og klassen skal ha svømmeopplæring i år. Skolen har ikke eget basseng. Det vil nok variere fra skole tilskoe, jeg har vokst opp med svømming gjennom hele skoletiden, vi hadde basseng på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Hm, her har de svømming fra og med første til og med tiende. men det varierer sikkert fra kommune til kommune, og kanskje i mellom skolene også.

Kan du ikke ringe skolen og spørre? Eller spørre noen som har eldre barn på samme skole?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette varierer fra skole til skole, selv innen samme kommune.. Her i bygda er det 2 skoler, den ene starter med svømming fra 1. klasse, den andre fra 3.klasse.. Sistnevnte må kjøre 20 min med buss hver vei for å komme til bassenget, så for at det skal bli litt tid i bassenget hver gang, sparer vi opp tid fra 1.-3. Hvis ikke blir det bare komme, dusje, stupe uti, gå opp att og reise nedover att.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist skoleår hadde tredjeklassene svømming.

Første trinn hadde svømming på SFO, men ikke på skolen.

Jeg vet ikke hvordan de hadde det i andreklasse.

Dette er i Trondheim, på en av de få skolene som er så heldige å ha egen svømmehall :o)

Nå har de til og med fått gymsal, så her blir det bra fremover :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min sønn hadde noe i tredje klasse og litt mer i fjerde klasse. Alt for lite om du spør meg, men bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har de svømming fra første klasse. Men når det er sagt, tror jeg de lærer mye mer av å gå i svømmehallen med noen nære omsorgspersoner, enn det de gjør på skolen.

Begge mine har kunnet svømme i god tid før skolestart. Har inntrykk av at det er mer vannlek og tilvenning til å klare seg selv i garderoben, enn svømmeopplæring de første årene på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har de svømming fra første klasse. Men når det er sagt, tror jeg de lærer mye mer av å gå i svømmehallen med noen nære omsorgspersoner, enn det de gjør på skolen.

Begge mine har kunnet svømme i god tid før skolestart. Har inntrykk av at det er mer vannlek og tilvenning til å klare seg selv i garderoben, enn svømmeopplæring de første årene på skolen.

''Men når det er sagt, tror jeg de lærer mye mer av å gå i svømmehallen med noen nære omsorgspersoner, enn det de gjør på skolen.''

Ikke jentungen her. Garantert. Spesielt om jeg er i nærheten så er det ikke måte på sutring og klaging og syting - om jeg holder meg unna er hun blid som en sol og gjør som de andre voksne ber henne om. Stort sett da - hun er godjenta mi selvfølgelig, men det hender hun er et mareritt... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men når det er sagt, tror jeg de lærer mye mer av å gå i svømmehallen med noen nære omsorgspersoner, enn det de gjør på skolen.''

Ikke jentungen her. Garantert. Spesielt om jeg er i nærheten så er det ikke måte på sutring og klaging og syting - om jeg holder meg unna er hun blid som en sol og gjør som de andre voksne ber henne om. Stort sett da - hun er godjenta mi selvfølgelig, men det hender hun er et mareritt... :o)

Joda, det der høres jo kjent ut. Men den som følger trenger jo stengt tatt ikke være deg da. Men noen som kan avse sin oppmerksomhet til bare ett barn! Husker eldste ble dritt lei ett svømmekurs vi prøvde ut et par ganger fordi det bare ble venting og venting på å bli holdt for å "flyte". De får jo samme treningen en liten time i svømmehallen med en voksen som de får på 3-4 svømme leksjoner jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår kommune har de skolesvømming fra 1. klasse. Lærerene er suverene, og alle ungene lærer å svømme og bli glade i vannet i løpet av 2. klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I vår kommune har de noen timer i 2. klasse, ganske mange timer i 3.klasse, og noen timer i 4.klasse.

-og lenger er ikke vi kommet i skolekarrieren. Mener å ha lest på en plan en gang at 2-7 har svømming en periode hvert skoleår, men at de har aller flest timer på 3. trinn?

Da jeg gikk på skolen hadde vi svømming en gang i uka hele skoleåret, men jeg hukser ikke på hvilke klassetrinn. (er -71-modell)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...