Gå til innhold

har lyst på nr. 3.

uvitende......!

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Jeg er lærer og har tre barn som er født i mai og juni :)

Har aldri tenkt at det var "dumt" å få barn da. Når permisjonen gikk ut våren etter, fikk jeg en måned "ferie" før sommerferien starta ("opptjent" ferie fra året før?). Det var også deilig at ungene fikk bli godt over et år gamle før de begynte i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest togli

Er det så enkelt å planlegge barn, at man kan bestemme måneden altså? Hmmm, høres merkelig ut... noen kan jo ikke bestemme året engang:-)

Mine tre var planlagt at skulle bli født i en vårmåned, og alle tre er født i mai og juni ;)

Ikke det at noe annet hadde vært krise, men jeg håpet på vårbarn og fikk det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om mange som har blitt gravide på første forsøk - meg selv inklusive.

Jada, jeg også ble gravid på første forsøk, men jeg bare nevnte det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man blir født tidlig på året vil man alltid være blant de eldste i klassen. Blir man født i desember er man alltid yngst.

Jeg syns det var veldig greit med sistemann som ble født i mai. Dro ut spiralen i juli og traff vel blink på første eggløsning deretter. Med maibarn har man en god lang sommer før det blir på tide med varme klær og vinterpose, det syntes jeg var bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

To av mine er født om sommeren. Den eneste ulempen med det er at venner og familie ofte er på ferie når de skal feire dagene sine.

Våren er en fin tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre har påpekt er det ikke at alt går som planlagt.

Vårt første barn skulle ha vært januarbarn, men ble født for tidlig og ble novemberbarn. Jeg syntes det var dumt at han måtte begynne på skolen et skoleår tidligere, men det går veldig fint. Han er akkurat ferdig med andre klasse og er blandt de flinkeste i klassen.

Da vi skulle ha vårt andre barn, ble jeg glad da jeg ble gravid sånn at det skulle bli et mai-barn. Sånn gikk det ikke, fordi vi mistet det. Så vi fikk et september-barn istedet.

Når det er sagt, så er det ikke så viktig når det kommer, men at det kommer :-)

Lykke til!

Sånn har vi det også :o)

Et desemberbarn som ble til etter intens prøving i over et år.

Et desemberbarn som skulle vært februarbarn, eller kanskje junibarn om vi ikke hadde mistet dette.

Et barn midt i fellesferien.

Enkelte kan bare ikke planlegge ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Mitt første barn kom på slutten av august, og da starta jeg samtidig som han i jobb (jeg er lærer...) Nestemann kom i mars, og da utvida jeg permisjonen min, slik at jeg starta ved skoleår-start da og. Litt mindre penger å rutte med, men dog. Hvis du velger noe sånt, så søk om permisjon fra jobben til 1.juli. Da får du lønn for 1 mnd mer!!

3.mann er født på juli, og jeg jobba ut skoleåret, og starta ved nytt skoleår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en januarunge og en juniunge.

Det var lettest med barnehagestart for juniungen som var 14 mndr og fikk plass i bhg i august. Det passet fint med permisjon og fedrekvote for oss voksne også, jeg fikk med meg div avslutninger i mai-juni og kunne begynne i jobb i august som vanlig etter endt permisjon. (jobber i kulturskolen)

Januarungen fikk også barnehageplass som ettåring, men var 12 mndr ved oppstart. Som skolestarter var hun 7,5 år og eldst i klassen, det er kjekt fordi hun er minst av vekst av jentene og kan slå i bordet med at hun er eldst, så det såh!

Så mai/juni er flott synes jeg (i den grad man kan velge da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Jeg har en januarunge og en juniunge.

Det var lettest med barnehagestart for juniungen som var 14 mndr og fikk plass i bhg i august. Det passet fint med permisjon og fedrekvote for oss voksne også, jeg fikk med meg div avslutninger i mai-juni og kunne begynne i jobb i august som vanlig etter endt permisjon. (jobber i kulturskolen)

Januarungen fikk også barnehageplass som ettåring, men var 12 mndr ved oppstart. Som skolestarter var hun 7,5 år og eldst i klassen, det er kjekt fordi hun er minst av vekst av jentene og kan slå i bordet med at hun er eldst, så det såh!

Så mai/juni er flott synes jeg (i den grad man kan velge da...)

Har også januar- og juni-unge, og vil også slå et slag for mai/juni! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tidlig skolestart

Ja det stemmer nok det. Jeg leste en undersøkelse som var gjort blant et stort antall elever i 10. klasse. Tror det var det første kullet av de som startet som seksåringer. Det viste seg at jan/feb/mars-barna scoret langt bedre enn okt/nov/des-barna som gruppe. Den første gruppa hadde vel et snitt som var 25% bedre enn den siste gruppa. Som lærer er jeg ikke spesielt overrasket.

Uff nå får jeg nesten dårlig samvittighet, og jeg som lot den eldste (januarbarn) få tidlig skolestart... Nå er hun yngst i klassen i steden for eldst.

Det var litt spesielt da, for det første er hun mye mer moden av type enn flere av hennes jevnaldrende i klassen. For det andre er det en privatskole av særskilt slag der 1 klasse er et barnehageår, de begynner ikke med undervisning før i 2.klasse. Og så skoleklar som hun var, ville hun ha kjedet livet av seg hvis hun måtte vente enda et år på undervisning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...