Gå til innhold

marsvindilemma - dyret er her ennå

Gjest hva skal jeg gjøre nå da...?

Anbefalte innlegg

Vi har kommet hjem fra vår Tysklandstur, som forøvrig var veldig hyggelig. En kjapp telefon til pensjonatet ga som ventet det svaret at dyret ikke var hentet. Så da var det å reise ut og hente marsvinet og betale 480 kr i pass. En ikke fullt så kjapp telefon til han som først skulle kommet og hentet dyret den 30.6 og deretter hente det på pensjonatet gav resultatet at han KANSKJE kommer nedover til helga, eller til neste helg igjen. Han fikk se hva som skjedde. Jeg bobler av raseri over at jeg nok en gagn lot meg lure, og kommer aldr, aldri, ALDRI å gjøre han en tjeneste igjen UANSETT hva det måtte være.

Ikke så mye jeg kan gjøre nå, bortsett fra å sørge for mat og stell til dyret. Måtte bare få ut litt frustrasjon. En sånn forbasket DRITTSEKK!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

brilleslangen

Trøsten oppi det hele er at du har gjort det for å glede datteren din fordi ho er glad i dyret...

Utrolig dårlig gjort av faren iallfall. En simpel og utspekulert måte å "kvitte" seg med dyret på... for det er vel kanskje ikke så sannsynlig at han kommer og henter marsvinet. hjem til seg selv igjen.. Finner vel på nye unnskyldninger når han er hjemme...

Lykke til uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar denne fyren virkelig vare på marsvinet når han har det hjemme hos seg?? Han virker jo helt sløv...

Jeg skjønner GODT at det er dumt å få utlegg og ekstraarbeid for et dyr du ikke engang liker, altså... Men jeg elsker marsvin, og må innrømme at jeg synes litt synd på pelsdotten også, siden han er "uønsket", hvis du skjønner hva jeg mener. Tviler ikke på at du steller bra for ham altså, men jeg er bare litt overempatisk ;) At mannen han bor hos ikke gidder å hente ham - skulle nesten tro jeg var gravid og hormonell, så bløt som jeg er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en dyrkjøpt lærepenge. Føler med deg nå.

Men for all del - krev pengene tilbake FØR han får dyret. Ellers truer du med at dyret avlives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en dyrkjøpt lærepenge. Føler med deg nå.

Men for all del - krev pengene tilbake FØR han får dyret. Ellers truer du med at dyret avlives.

''Men for all del - krev pengene tilbake FØR han får dyret. Ellers truer du med at dyret avlives.''

Jeg har ikke akkurat inntrykk av at faren i dette tilfelle blir det minste lei seg om mora avliver dyret gitt... Sannsynligvis vil han synes det er en helt grei løsning på det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men for all del - krev pengene tilbake FØR han får dyret. Ellers truer du med at dyret avlives.''

Jeg har ikke akkurat inntrykk av at faren i dette tilfelle blir det minste lei seg om mora avliver dyret gitt... Sannsynligvis vil han synes det er en helt grei løsning på det hele.

Ja, men da er det jo han som får problemet med å forklare dette til barnet.

Hva annet skal ho gjøre for å få igjen disse pengene da? Horribelt egentlig. Mye dyrere enn å kjøpe nytt marsvin.

Enkelte mennesker er utrolige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men da er det jo han som får problemet med å forklare dette til barnet.

Hva annet skal ho gjøre for å få igjen disse pengene da? Horribelt egentlig. Mye dyrere enn å kjøpe nytt marsvin.

Enkelte mennesker er utrolige.

De pengene anser jeg som tapt. De får gå i den store kurven som heter "diverse unødvendige irritasjoner". True med avliving har nok ingen effekt. Der har nok Lillemus rett. Han foreslo jo det over telefon mens Frøkna hørte på og hun gikk jo omtrent i oppløsning, stakkar. Så uansett utfall kan jeg jo bare ikke gjøre det. Og det er jo ikke dyrets skyld heller. Er av prinsipp imot å avlive dyr uten grunn, så i verste fall får den evt bare bli her. Selv om min mann antagelig kommer til å få fnat. Han liker nemlig sånne dyr enda mindre enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar denne fyren virkelig vare på marsvinet når han har det hjemme hos seg?? Han virker jo helt sløv...

Jeg skjønner GODT at det er dumt å få utlegg og ekstraarbeid for et dyr du ikke engang liker, altså... Men jeg elsker marsvin, og må innrømme at jeg synes litt synd på pelsdotten også, siden han er "uønsket", hvis du skjønner hva jeg mener. Tviler ikke på at du steller bra for ham altså, men jeg er bare litt overempatisk ;) At mannen han bor hos ikke gidder å hente ham - skulle nesten tro jeg var gravid og hormonell, så bløt som jeg er ;)

Er jo litt synd på pelsdotten, ja. Nå er jo Frøkna på ferie også, så oppgaven med å rense buret og gi mat har falt på meg. Og jeg har tatt i dyret, løftet det ut av buret og gjort renset det. Har til og med kost litt med han. Og selv om jeg ikke er så veldig glad i sånne dyr må jeg jo innrømme at han er "litt" søt også. Er litt morsomt når jeg står opp om morgenen så sitter han i buret sitt og roper på brokkoli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Er jo litt synd på pelsdotten, ja. Nå er jo Frøkna på ferie også, så oppgaven med å rense buret og gi mat har falt på meg. Og jeg har tatt i dyret, løftet det ut av buret og gjort renset det. Har til og med kost litt med han. Og selv om jeg ikke er så veldig glad i sånne dyr må jeg jo innrømme at han er "litt" søt også. Er litt morsomt når jeg står opp om morgenen så sitter han i buret sitt og roper på brokkoli.

Hvem kan avlive et lite troll som roper på broccoli om morgenen...;)) Herlig liten skrue det der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøsten oppi det hele er at du har gjort det for å glede datteren din fordi ho er glad i dyret...

Utrolig dårlig gjort av faren iallfall. En simpel og utspekulert måte å "kvitte" seg med dyret på... for det er vel kanskje ikke så sannsynlig at han kommer og henter marsvinet. hjem til seg selv igjen.. Finner vel på nye unnskyldninger når han er hjemme...

Lykke til uansett...

Unnskyldningene kommer nok, i tur og orden. Men jeg har en bekjent som ikke bor så langt unna, så jeg skal nok klare å oppspore han hjemme og levere dyret tilbake i det øyerblikket han kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...