Gå til innhold

Så var det høyde/vekt igjen da ......

to-barns-mamman

Anbefalte innlegg

to-barns-mamman

Vet dette er oppe med jevne - og ujevne mellomrom. Og jeg vet at tusta vår er bitteliten, men jeg lurte bare på om det er andre her som har opplevd at gullet har vært bitteliten når de har begynt på skolen? Hvordan har det gått?

Vår jente "nådde målet" om å bli en meter før hun begynner på skolen :-) Hun er nå 103 cm. og veier 15,5 kg - så hun rager jo ikke akkurat høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, da er hun lita. Men plutselig skyter hun vel i været. De vokser jo litt i rykk og napp. Poden min har strekt seg veldig det siste halve året. Han blir 4 nå i juli, og er 107 høy, og 19,5 kg. Flere som tror han er 5-6 år.. :o) Men han blir vel like høy som faren sin, 1,83 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

to-barns-mamman

Ja, da er hun lita. Men plutselig skyter hun vel i været. De vokser jo litt i rykk og napp. Poden min har strekt seg veldig det siste halve året. Han blir 4 nå i juli, og er 107 høy, og 19,5 kg. Flere som tror han er 5-6 år.. :o) Men han blir vel like høy som faren sin, 1,83 cm.

Helt rykk og napp er det nok ikke, men i forhold til det følges vi opp på barneavd. på sykehuset - så det er ivaretatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg er fadder til ei som skal begynne i andre klasse. Hun er faktisk litt lavere enn min femåring på 105 cm. Femåringen min er jo også litt liten, men innenfor "normalen" på kurven. Hun veier 16,2 kg.

En annen jente jeg er fadder på, er også fem år gammel i år - og litt under en meter høy. Hun går på hormonbehandling, men det er nok også fordi hun er svært spinkel i tillegg.

Min eldste datter var alltid lavest i klassen, helt fram til i år. Hun skal nå begynne i 7.klasse og er 156 cm høy og har tatt igjen mange i klassen. Sånn var også jeg, og jeg er nå 172 cm høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Snuppa mi blir også 4 år nå i juli, og hun er like lang som sønnen din, men jeg tror hun veier et par kg mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Ei som skal begynne på skolen til høsten er omtrent på høyde med din datter. Da sønnen min begynte i 1. klasse var det også ei som var veldig lita, og hun er nok fremdeles litt lavere enn snittet.

Min eldste datter har alltid vært blant de laveste i klassen, men det har aldri plaget henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Attekattenoa

Helt rykk og napp er det nok ikke, men i forhold til det følges vi opp på barneavd. på sykehuset - så det er ivaretatt.

hei, hva slags oppfølging får dere. Gutten vår er 4 år, 94 cm høy og 12 kg. Han har blitt sjekket og funnet frisk, og har fått beskjed om at det er ikke noe man bør gjøre på dette stadiet. Vi må bare se det ann til han blir eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min snart 1.klassing er nå 107 cm og veier 18 kg. Ikke store snuppa, hun heller .... men akkurat stor nok til å fylle seg selv :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Jeg lurer litt på hva du egentlig lurer på?

Mitt eldste barn var 116 cm ca ved skolestart i 1. klasse, og bestevennen var 104 cm. Det medførte ingen spesielle problemer i seg selv det. Høyde i seg selv har ingen ting med læringsforutsetninger å gjøre. Og eventuelle praktiske tilrettelegginger i forbindelse med det må man jo regne med at skolen ordner. Tenker da på stolhøyde og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

to-barns-mamman

Jeg lurer litt på hva du egentlig lurer på?

Mitt eldste barn var 116 cm ca ved skolestart i 1. klasse, og bestevennen var 104 cm. Det medførte ingen spesielle problemer i seg selv det. Høyde i seg selv har ingen ting med læringsforutsetninger å gjøre. Og eventuelle praktiske tilrettelegginger i forbindelse med det må man jo regne med at skolen ordner. Tenker da på stolhøyde og slikt.

Nei, egentlig lurte jeg vel ikke på så mye, men en har liskom en tendens til å skulle bekymre seg for dette og hint når en mamma :-)

Jeg tror helt sikkert det kommer til å gå kjempebra, hun er moden for alder og veldig klar for skolen, så høyden er helt sikekrt ikke noe problem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Snuppen her er også liten... Veier under 15 kg, og er et hode mindre enn de fleste på hans alder. Han begynner på skolen til høsten.. Men på førskoledagene viste det seg at det var mange små gutter i den klassen. Mens jentene var veldig store. Det er nok ikke bare bare å være stor heller...

Jeg pleier si at han passer perfekt inn i skinet sitt, og rekker akkurat ned til bakken! ;P

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...