Gå til innhold

Hull i ørene - pappa'n ga etter for presset ;-)

Lotte :o)

Anbefalte innlegg

Snuppa, som nettopp fylte 4 år, har høyt og tydelig fortalt alle at hun har blitt storpie. Og store jenter har hull i ørene. Nemlig. Pappa'n har stått på bremsepedalen, og sagt nei i et halvt år. I dag sa hun at "Æ SKA ha hull i øran!". Vi fortalte om pistol og smerter, men hun beit ikke å den, gitt. "Ok, men det gjør vondt, men du får lov hvis du vil..." (pappa'n trodde på hysterisk anfall hos frisøren, og at dette ikke ville bli gjennomført).

Så da dro vi til frisøren. Jenta valgte ut rosa strassblomst-øredobber, og satte seg ned. Frisørdama markerte med tusj, og vasket flippene. Tok fram pistolen, tok et prøve-avtrekk. Snuppa ville holde meg i hånda. *pang* Første hull var på plass.

Ikke ett mukk fra ungen. Men jeg var spent på når little miss dramaqueen skulle sette i et høyt vræl ;-) Men hun forholdt seg helt rolig.

Nytt *pang*, og andre hull var på plass. "No vart æ litt lei mæ..." sa hun, og hoppa ned av stolen, og ville ha en kos. Hun fikk velge ut et par nye øredobber med tynnere stift, til å sette i om 6 uker, og var kjempestolt og fornøyd da vi gikk der i fra. :-) Hun har om-organsiert hele smykkeskrinet nå, for at de nye bittesmå perleøredobbene skulle ligge riktig på plass der... *s*

Så nå er i alle fall i jeg i kategorien om typiske dol-mødre... *hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 175
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

41

• hidi, the scorpion

27

• Lotte :o)

20

• morsan

16

hidi, the scorpion

''Så nå er i alle fall i jeg i kategorien om typiske dol-mødre... *hehe*''

Og jeg ikke;( Min datter fikk hull i ørene på tolvårsdagen sin. Hun vil ha hull i navlen (16) eller tatorvering, men jeg sier vent til du er 18 år.

Men jeg er sikker på at dattera di stråler som en liten sol;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg ikke;( Min datter fikk hull i ørene på tolvårsdagen sin. Hun vil ha hull i navlen (16) eller tatorvering, men jeg sier vent til du er 18 år.

Men jeg er sikker på at dattera di stråler som en liten sol;)

Hun er veeeldig stolt, går og seiler seg med jevne mellomrom *hehe* Men hun lurer på når det skal bli vondt..!?! Kanskje vi overdrev skremselen en smule? ;-)

Det er tydeligvis ikke alle som tåler det like godt, jmf kusina, som hylte i 45 min etter første hulltaking. Det ble med det ene hullet, for å si det sånn. Og hun var 6 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1247248133' post='4176746]

Hun er veeeldig stolt, går og seiler seg med jevne mellomrom *hehe* Men hun lurer på når det skal bli vondt..!?! Kanskje vi overdrev skremselen en smule? ;-)

Det er tydeligvis ikke alle som tåler det like godt, jmf kusina, som hylte i 45 min etter første hulltaking. Det ble med det ene hullet, for å si det sånn. Og hun var 6 år.

''Det ble med det ene hullet, for å si det sånn.''

Bare søtt det;) Verre med de som tvinger barna til å ta hull nr 2!

Og litt vondt, er det jo faktisk;(

Sånn oss imellom, når ville du latt din datter ta hull i navlem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Sånn oss imellom, når ville du latt din datter ta hull i navlem?''

Jeg regner med at når de har gått ett år eller to på ungdomsskolen så har vi lite vi skulle sagt.

Men før den tid blir det ikke hull noen steder på noen av mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Sånn oss imellom, når ville du latt din datter ta hull i navlem?''

Jeg regner med at når de har gått ett år eller to på ungdomsskolen så har vi lite vi skulle sagt.

Men før den tid blir det ikke hull noen steder på noen av mine.

Min er 16 og jeg har sagt 18. Da regner hun selvfølgelig med at hele ungdomsstiden er borte....;P Det er _ her og nå_ ungdommen hennes skjer....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hull i navlen? *hmmm* Jeg har ikke kommet dit i tankeprosessen når det gjelder mine barn. Men mine venninner gjorde det som 16-åringer. Jeg avsto fra dette stuntet ;-)

Jeg synes at piercing i tunge og navle er å foretrekke, framfor piercing i ansikt og veldig prangende tatoveringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1247249345' post='4176759]

Hull i navlen? *hmmm* Jeg har ikke kommet dit i tankeprosessen når det gjelder mine barn. Men mine venninner gjorde det som 16-åringer. Jeg avsto fra dette stuntet ;-)

Jeg synes at piercing i tunge og navle er å foretrekke, framfor piercing i ansikt og veldig prangende tatoveringer...

Hun har to hull i hvert øre. Jeg synes hun bør være 18 før hun finner på noe mer. Det er hun selvsagt ikke enig i, men hun tør ikke gjøre det bak min rygg heller....

Piercing i tunge og navle, er visst livsnødvendighet for dagens 15 og 16 åringer..... Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har to hull i hvert øre. Jeg synes hun bør være 18 før hun finner på noe mer. Det er hun selvsagt ikke enig i, men hun tør ikke gjøre det bak min rygg heller....

Piercing i tunge og navle, er visst livsnødvendighet for dagens 15 og 16 åringer..... Hjelp!

Bra hun respekterer deg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1247250031' post='4176766]

Bra hun respekterer deg! :-)

Det gjør hun, men du aner ikke hvordan jeg har klart å ødelegge hele hennes ungdomsstid......! Forsøker å fortelle henne at livet _faktisk_ eksisterer etter fylte 18 år også! ;)

Hun hadde fått alvorlig husarrest, uten mobil, data og sminke, til greiene var tatt ut igjen, og hun vet jeg nemer det, he , he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør hun, men du aner ikke hvordan jeg har klart å ødelegge hele hennes ungdomsstid......! Forsøker å fortelle henne at livet _faktisk_ eksisterer etter fylte 18 år også! ;)

Hun hadde fått alvorlig husarrest, uten mobil, data og sminke, til greiene var tatt ut igjen, og hun vet jeg nemer det, he , he...

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

11-åringen maser om et hull til i hvert øre. Mor holder igjen i det lengste. Har sagt 13. Men hun skal ta i navlen når hun blir 16 for det fikk (ste)storesøster lov til da hun var 16, og det skal vel ikke være noen forskjellsbehandling her, eller hva?? Men heller hull i navlen enn itunga, syns nå jeg. Av to onder velger man det minste. Alle gutta har tatoveringer, mot mors ønske, og tatt etter at de flyttet hjemmefra. Jeg påstår at det jeg har brukt ni måneder på å gjøre perfekt, trenger vel ikke de bruke resten av livet på å ødelegge, men de bare ler, Huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde typiske dol-mødre ventet så lenge som mulig med hull i ørene? Skjønte ikke helt den der, jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

11-åringen maser om et hull til i hvert øre. Mor holder igjen i det lengste. Har sagt 13. Men hun skal ta i navlen når hun blir 16 for det fikk (ste)storesøster lov til da hun var 16, og det skal vel ikke være noen forskjellsbehandling her, eller hva?? Men heller hull i navlen enn itunga, syns nå jeg. Av to onder velger man det minste. Alle gutta har tatoveringer, mot mors ønske, og tatt etter at de flyttet hjemmefra. Jeg påstår at det jeg har brukt ni måneder på å gjøre perfekt, trenger vel ikke de bruke resten av livet på å ødelegge, men de bare ler, Huff

Skjønner deg godt, selv om jeg har holdt en mye strengere linje....

Ingen av gutta mine (25 og 18) har tatovert seg, de har likssom ikke hatt de interessene. Dattera mi vil ha alt, men tør ikke gå bak ryggen min, for hun vet hva straffen blir.

Og jeg dømmer heller ingen andre, som gjør det på sin måte.... Jeg vil bare være mamma til de er 18, da får de gjøre som de vil;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg trodde typiske dol-mødre ventet så lenge som mulig med hull i ørene? Skjønte ikke helt den der, jeg :-)

Der ser du;)

Min var 12 før hun fikk hull i ørene....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hvis jeg får lov til å blande meg inn ..... ;)

Jeg hadde latt datteren min få hull i navlen eller nesa når hun var 16 år gammel. Piercing i tunga hadde hun nok ikke fått før hun var gammel nok til å bestemme selv. Noe så ekkelt *urk*

Hadde jeg vært 16 nå, så hadde jeg pierca navlen. Jeg har faktisk vært på tanken om å gjøre det, men er redd folk skal tro jeg har kommet i panikkalderen ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Ja, her blir man nesten uglesett om man lar unger under 12 få hull i ørene ;)

Mine fikk hull i ørene når de var 4 og 5 år gamle - og jeg tror ikke de har fått varige mèn ;) De to eldste (9 og 12) bestemmer selv ørepynt, men minsten på fem får bare lov å ha på ekte pynt foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ser du;)

Min var 12 før hun fikk hull i ørene....!

:-)) Min datter var ca. , tror jeg. Men jeg tror dessverre at det førte til at hun i dag er plaget med nikkelallergi deluxe. Hun kan omtrent ikke ha noe i ørene i det hele tatt:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-)) Min datter var ca. , tror jeg. Men jeg tror dessverre at det førte til at hun i dag er plaget med nikkelallergi deluxe. Hun kan omtrent ikke ha noe i ørene i det hele tatt:-(

Hvor ble det av 7-tallet, mon tro? Hun var ca. 7 år da hun fikk hull i ørene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, er det nå riktig å gi etter når de tramper i gulvet og sier "SKAL"?

Min datter på 12 har bedt, ønsket, grått, ropt - men hun har fortsatt hullfrie ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...