Colette Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hvis jeg får lov til å blande meg inn ..... Jeg hadde latt datteren min få hull i navlen eller nesa når hun var 16 år gammel. Piercing i tunga hadde hun nok ikke fått før hun var gammel nok til å bestemme selv. Noe så ekkelt *urk* Hadde jeg vært 16 nå, så hadde jeg pierca navlen. Jeg har faktisk vært på tanken om å gjøre det, men er redd folk skal tro jeg har kommet i panikkalderen ;-P Datteren min tok hull i nesa da hun var 15, i ren opposisjon og uten min tillatelse. Men hun lot det gro igjen ganske fort, fordi hun syntes det var ekkelt å ha pynt der. Tungepiercing har heldigvis aldri vært aktuelt. Og da sier jeg heldigvis, for det er rett og slett ikke særlig lekkert - i tillegg til at det påvirker talen. Bare pierce navlen din du:-) Det er vel ikke så mange som ser det sånn til daglig :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hvis jeg får lov til å blande meg inn ..... Jeg hadde latt datteren min få hull i navlen eller nesa når hun var 16 år gammel. Piercing i tunga hadde hun nok ikke fått før hun var gammel nok til å bestemme selv. Noe så ekkelt *urk* Hadde jeg vært 16 nå, så hadde jeg pierca navlen. Jeg har faktisk vært på tanken om å gjøre det, men er redd folk skal tro jeg har kommet i panikkalderen ;-P Du får definitivt lov å blande deg inn;) Tror min datter føler press fra andre unge, ikke fordi hun på død og liv har lyst til å stikke hull i navlen eller tungen....Men siden "alle" andre gjør det, vet du. Motesiden av henne har såå lyst, mens den usikre siden ikke er sååå sikker;) Jeg sier nei, du får vente til du 18, og da raser hun og jeg får streng beskjed om at hennes ungdom er ødelagt.... Det varer som regel ikke lenge;) Det er ikke lett å være tenåringsmamma til jenter, men jeg tror på å være konsekvent. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Du får definitivt lov å blande deg inn;) Tror min datter føler press fra andre unge, ikke fordi hun på død og liv har lyst til å stikke hull i navlen eller tungen....Men siden "alle" andre gjør det, vet du. Motesiden av henne har såå lyst, mens den usikre siden ikke er sååå sikker;) Jeg sier nei, du får vente til du 18, og da raser hun og jeg får streng beskjed om at hennes ungdom er ødelagt.... Det varer som regel ikke lenge;) Det er ikke lett å være tenåringsmamma til jenter, men jeg tror på å være konsekvent. Jeg synes du er litt streng:-) 16 år burde jo holde:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 :-)) Min datter var ca. , tror jeg. Men jeg tror dessverre at det førte til at hun i dag er plaget med nikkelallergi deluxe. Hun kan omtrent ikke ha noe i ørene i det hele tatt:-( Jeg kjenner flere godt voksne damer med nikkelallergi - noen av dem har aldri hatt hull i ørene og andre fikk hull først i voksen alder. Jeg tror det er ganske tilfeldig hvem som får slik allergi? Finner ikke noe på nettet som beviser en sammenheng. Jeg fant forresten denne: http://www.lommelegen.no/335933/atopisk-eksem-og-hull-i-orene Gir kanskje ikke noe klart svar, men ser ut som legen mener det er helt greit å ta hull i ørene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Nja, er det nå riktig å gi etter når de tramper i gulvet og sier "SKAL"? Min datter på 12 har bedt, ønsket, grått, ropt - men hun har fortsatt hullfrie ører. Synes det vitner om god foreldreoppdragelse. Jeg fikk selv hull som 15 åring, og min datter som 12 åring. Før min datter fikk hull i ørene, måtte hun høre om alt det negative som kan skje. Allergier bl.a. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Datteren min tok hull i nesa da hun var 15, i ren opposisjon og uten min tillatelse. Men hun lot det gro igjen ganske fort, fordi hun syntes det var ekkelt å ha pynt der. Tungepiercing har heldigvis aldri vært aktuelt. Og da sier jeg heldigvis, for det er rett og slett ikke særlig lekkert - i tillegg til at det påvirker talen. Bare pierce navlen din du:-) Det er vel ikke så mange som ser det sånn til daglig :-) Tungepiercing får det til å velte seg i meg, så jeg håper ungene mine ikke har lyst på det når de blir gamle nok Kan ikke tenke meg det er særlig behagelig å ha piercing i nesa heller. Hvordan er det å være forkjøla f.eks.... *æsj* Jeg går ikke akkurat rundt med korte topper i min alder, så det vil jo helst være på stranda og ute på terrassen i bikini piercingen vil være synlig for andre enn mann og barn Jeg innbiller meg også at dersom jeg får piercing i navlen, så vil jeg få ekstra motivasjon til å holde magen flat ;-P 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Jeg synes du er litt streng:-) 16 år burde jo holde:-) Jeg har sagt 18 til henne, og det holder jeg på Jeg synes hun er litt ung til å ta ansvar for resten av livet, når hun skjønner at hun _alene_ har ansvaret, så forandrer kanskje ting seg... Hvis ikke, så er hun ihvertfall voksen nok til å ta konsekvensene;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Jeg kjenner flere godt voksne damer med nikkelallergi - noen av dem har aldri hatt hull i ørene og andre fikk hull først i voksen alder. Jeg tror det er ganske tilfeldig hvem som får slik allergi? Finner ikke noe på nettet som beviser en sammenheng. Jeg fant forresten denne: http://www.lommelegen.no/335933/atopisk-eksem-og-hull-i-orene Gir kanskje ikke noe klart svar, men ser ut som legen mener det er helt greit å ta hull i ørene. Jeg vet ikke...Jeg vet bare at hun brukte "uekte" ørepynt etter å ha tatt hullene. Og at den ene ørepynten hadde forsvunnet inn i øreflippen etter en stund,slik at en lege måtte ta den ut igjen. Huff...det var ekkelt, husker jeg. Så hun fikk en litt hard start på dette, og hullene sluttet ikke å veske før vi fjernet alt sammen. Jeg vet ikke om det har noen sammenheng - men hun har også atopisk eksem i perioder. Mine hull i ørene fikk jeg av en venninne - med isklumper og stoppenål :-) Jeg tok et 3.hull i det høyre øret mange år senere, men det er ikke der lenger, tror jeg :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Du får definitivt lov å blande deg inn;) Tror min datter føler press fra andre unge, ikke fordi hun på død og liv har lyst til å stikke hull i navlen eller tungen....Men siden "alle" andre gjør det, vet du. Motesiden av henne har såå lyst, mens den usikre siden ikke er sååå sikker;) Jeg sier nei, du får vente til du 18, og da raser hun og jeg får streng beskjed om at hennes ungdom er ødelagt.... Det varer som regel ikke lenge;) Det er ikke lett å være tenåringsmamma til jenter, men jeg tror på å være konsekvent. Jeg er innimellom ganske teit jeg også, men foreløpig synes datra mi på tolv at jeg stort sett er ganske real Hun påstår iallefall at hun skal oppdra sine unger slik jeg oppdrar henne..hehe...håper bare det varer ;-) Nå har man jo ulike holdninger til hva man skal være streng på osv. Jeg hadde nok ikke brydd meg med om ungene tok piercing i navlen når de var 16, men jeg skjønner de som ikke ønsker dette også! Min holdning kommer kanskje av at jeg nok hadde ønska piercing veldig sterkt dersom jeg var 16 nå Uansett..Man har mye igjen for å være konsekvent 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Tungepiercing får det til å velte seg i meg, så jeg håper ungene mine ikke har lyst på det når de blir gamle nok Kan ikke tenke meg det er særlig behagelig å ha piercing i nesa heller. Hvordan er det å være forkjøla f.eks.... *æsj* Jeg går ikke akkurat rundt med korte topper i min alder, så det vil jo helst være på stranda og ute på terrassen i bikini piercingen vil være synlig for andre enn mann og barn Jeg innbiller meg også at dersom jeg får piercing i navlen, så vil jeg få ekstra motivasjon til å holde magen flat ;-P ''Jeg innbiller meg også at dersom jeg får piercing i navlen, så vil jeg få ekstra motivasjon til å holde magen flat ;-P'' Nå måtte jeg bare le, sorry..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Jeg er innimellom ganske teit jeg også, men foreløpig synes datra mi på tolv at jeg stort sett er ganske real Hun påstår iallefall at hun skal oppdra sine unger slik jeg oppdrar henne..hehe...håper bare det varer ;-) Nå har man jo ulike holdninger til hva man skal være streng på osv. Jeg hadde nok ikke brydd meg med om ungene tok piercing i navlen når de var 16, men jeg skjønner de som ikke ønsker dette også! Min holdning kommer kanskje av at jeg nok hadde ønska piercing veldig sterkt dersom jeg var 16 nå Uansett..Man har mye igjen for å være konsekvent ''men foreløpig synes datra mi på tolv at jeg stort sett er ganske real Hun påstår iallefall at hun skal oppdra sine unger slik jeg oppdrar henne..hehe...håper bare det varer ;-)'' He, he, største løgnen siden Eva var i paradiset;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Jeg vet ikke...Jeg vet bare at hun brukte "uekte" ørepynt etter å ha tatt hullene. Og at den ene ørepynten hadde forsvunnet inn i øreflippen etter en stund,slik at en lege måtte ta den ut igjen. Huff...det var ekkelt, husker jeg. Så hun fikk en litt hard start på dette, og hullene sluttet ikke å veske før vi fjernet alt sammen. Jeg vet ikke om det har noen sammenheng - men hun har også atopisk eksem i perioder. Mine hull i ørene fikk jeg av en venninne - med isklumper og stoppenål :-) Jeg tok et 3.hull i det høyre øret mange år senere, men det er ikke der lenger, tror jeg :-) Min eldste datter hadde atopisk eksem før. Hun er den eneste av ungene som har opplevd å ha litt betennelse i hullene. Dette fikk hun etter å ha brukt uekte ørepynt. Hun lot hullene gro igjen og fikk nye hull senere. Idag har hun ikke eksem, men tåler best ekte ørepynt. Dvs. at hun f.eks. kan gå i et par dager med uekte pynt, men kjenner da at hun bør bytte til ekte. Det finnes ørepynt i 100 % titan (selges ofte i hudpleiesalonger). Disse tåles av alle med hull i ørene. Noe å tenke på dersom datteren din gjerne vil ha hull igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 ''Jeg innbiller meg også at dersom jeg får piercing i navlen, så vil jeg få ekstra motivasjon til å holde magen flat ;-P'' Nå måtte jeg bare le, sorry..... Hehe, jeg fniser litt av det selv også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 ''men foreløpig synes datra mi på tolv at jeg stort sett er ganske real Hun påstår iallefall at hun skal oppdra sine unger slik jeg oppdrar henne..hehe...håper bare det varer ;-)'' He, he, største løgnen siden Eva var i paradiset;) Godt mulig Kanskje det er en eller annen smiskevariant?` 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Jeg har sagt 18 til henne, og det holder jeg på Jeg synes hun er litt ung til å ta ansvar for resten av livet, når hun skjønner at hun _alene_ har ansvaret, så forandrer kanskje ting seg... Hvis ikke, så er hun ihvertfall voksen nok til å ta konsekvensene;) Jeg tror ikke piercing i navlen er verre enn i ørene? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Tungepiercing får det til å velte seg i meg, så jeg håper ungene mine ikke har lyst på det når de blir gamle nok Kan ikke tenke meg det er særlig behagelig å ha piercing i nesa heller. Hvordan er det å være forkjøla f.eks.... *æsj* Jeg går ikke akkurat rundt med korte topper i min alder, så det vil jo helst være på stranda og ute på terrassen i bikini piercingen vil være synlig for andre enn mann og barn Jeg innbiller meg også at dersom jeg får piercing i navlen, så vil jeg få ekstra motivasjon til å holde magen flat ;-P Huff ja...det er fælt å si det, og har sikkert med fordommer å gjøre...men jeg forbinder tungepeiercing med rusmisbrukere. De jeg har vært borti som har hatt den formen for piercing har tilhørt den kategorien. Og mange av dem får uvanen med å sitte og "slenge den fram og tilbake" når de snakker. Ikke pent... Hvis man har en pen flat mage - hvorfor skal man ikke pynte litt på den? Gjør som du selv liker, og ikke bry deg om andre enn mannen din, i så fall:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Jeg tror ikke piercing i navlen er verre enn i ørene? Ikke jeg heller. Men om du hadde sett min sexy datter, så kanskje du hadde tenkt annerledes;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Huff ja...det er fælt å si det, og har sikkert med fordommer å gjøre...men jeg forbinder tungepeiercing med rusmisbrukere. De jeg har vært borti som har hatt den formen for piercing har tilhørt den kategorien. Og mange av dem får uvanen med å sitte og "slenge den fram og tilbake" når de snakker. Ikke pent... Hvis man har en pen flat mage - hvorfor skal man ikke pynte litt på den? Gjør som du selv liker, og ikke bry deg om andre enn mannen din, i så fall:-) Mannen min (og faktisk også ungene) har ikke noe i mot at jeg gjør det, så jeg får se Kanskje jeg gir meg selv det i 40-årsgave? ;-P Jeg jobber i ungdomsskolen og ser daglig unge med tungepiercing (og ser nesten aldri rusmisbrukere), samt at jeg har noen venner som er homofile og har piercing i tunga. Er nok mer der mine assosiasjoner ligger Det er helt forferdelig irriterende når de driver og "styrer" med tunga og piercingen *æææææ* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Min eldste datter hadde atopisk eksem før. Hun er den eneste av ungene som har opplevd å ha litt betennelse i hullene. Dette fikk hun etter å ha brukt uekte ørepynt. Hun lot hullene gro igjen og fikk nye hull senere. Idag har hun ikke eksem, men tåler best ekte ørepynt. Dvs. at hun f.eks. kan gå i et par dager med uekte pynt, men kjenner da at hun bør bytte til ekte. Det finnes ørepynt i 100 % titan (selges ofte i hudpleiesalonger). Disse tåles av alle med hull i ørene. Noe å tenke på dersom datteren din gjerne vil ha hull igjen. Da er det tydeligvis en ammenheng der. Huff, det var jeg som ville at hun skulle ta hull i ørene, husker jeg. Hun er ikke så veldig opptatt av smykker i dag, så det er mulig jeg tok fra henne hele gleden med denne "hull-i-ørene-episoden". Jeg kan heller ikke bruke noe annet enn gull eller sølv- eller muligens titan, som du nevner. Det klør etter kort tid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Huff ja...det er fælt å si det, og har sikkert med fordommer å gjøre...men jeg forbinder tungepeiercing med rusmisbrukere. De jeg har vært borti som har hatt den formen for piercing har tilhørt den kategorien. Og mange av dem får uvanen med å sitte og "slenge den fram og tilbake" når de snakker. Ikke pent... Hvis man har en pen flat mage - hvorfor skal man ikke pynte litt på den? Gjør som du selv liker, og ikke bry deg om andre enn mannen din, i så fall:-) Jeg forbinder ingen piercing lenger, med en type livsstil! Personlig synes jeg mye er stygt, uten å ha annen mening om vedkommende.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.