morsan Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hun er nå tøff, da! :-) Men skyting høres ut som en bedre måte å gjøre det på enn da jeg fikk hull i ørene i 10-11-årsalderen: Min mor gjorde det selv ved hjelp av en stoppenål. Bak øret holdt hun en fyrstikkeske som sikkerhet mot at nåla traff kroppen bak, og øreflippen ble bedøvd ved å henge en klesklype der noen minutter før stikket....;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Livet med barn er ikke lett, Colette;) Nei, det er det ikke :-) Men heldigvis et tilbakelagt stadium for mitt vedkommende:-) Men jeg kunne aldri tenke meg å prøve å påvirke deres forhold til egen seksualitet etter at de hadde fylt 16 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Da skal du være glad for at du ikke hadde en 12 år gammel pode for 15-20 år siden. Da hadde du nok ikke sluppet unna :-) Ja, det var nok mer vanlig før. Men her snakker vi om en unge som ikke engang har ytret ønske om å få slik ansiktsmaling som "alle" småunger ser ut til å digge, og han har forhandlet om hårklippinga siden barnehagealderen, så hans terskel når det gjelder å godta endringer i det ytre er ekstremt lav! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 ''Lurer på hvor lenge hun holder på den, jeg... )'' Så lenge dere ikke forherligere hull i ørene! Venninner vil klare det etterhvert;) Har ingen planer om å forherlige, nei... Ikke at jeg har så fryktelig mange prinsipper MOT heller, men det gjør jo ingenting å vente. Selv fikk jeg det som 10-åring. Så for meg at snuppa kom til å insistere til skolestart, og at vi ga etter da. Får se når hun ombestemmer seg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 ''Og at den ene ørepynten hadde forsvunnet inn i øreflippen etter en stund,slik at en lege måtte ta den ut igjen. Huff...det var ekkelt, husker jeg'' Akkurat det skjedde med meg også. Etter det utviklet jeg festlig nikkelallergi og det tok meg 25 år å forstå at utslettet på leggene hadde sammenheng med om jeg hadde øredobber jeg tålte eller ikke... Jeg har vel tatt hull 3 ganger tilsammen, ikke spør meg hvorfor for jeg kan stort sett ikke bruke noe ørepynt! Og de få jeg tåler har jeg en tendens til å miste... Det har i alle fall ikke hjulpet det spøtt å la hullene gro igjen og ta nye. Ok. Så da er det sikkert som jeg tror, at hennes nikkelallergi har sammenheng med denne episoden.....Og kanskje ogå hennes atopiske eksem. Ikke mye moro å tenke på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Nei, det er det ikke :-) Men heldigvis et tilbakelagt stadium for mitt vedkommende:-) Men jeg kunne aldri tenke meg å prøve å påvirke deres forhold til egen seksualitet etter at de hadde fylt 16 år. Jeg gjør.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Ja, det var nok mer vanlig før. Men her snakker vi om en unge som ikke engang har ytret ønske om å få slik ansiktsmaling som "alle" småunger ser ut til å digge, og han har forhandlet om hårklippinga siden barnehagealderen, så hans terskel når det gjelder å godta endringer i det ytre er ekstremt lav! Han høres jo så søt og veloppdragen ut, slik som du beskriver han:-) Men dere har jo fortsatt ungdomsårene foran dere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Jeg gjør.... Det burde du ikke:-) Synes 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Ja, det var nok mer vanlig før. Men her snakker vi om en unge som ikke engang har ytret ønske om å få slik ansiktsmaling som "alle" småunger ser ut til å digge, og han har forhandlet om hårklippinga siden barnehagealderen, så hans terskel når det gjelder å godta endringer i det ytre er ekstremt lav! *Hehe* Mine nekter også plent ansiktsmaling, de har aldri villet ha det og jeg regner ikke med at det endrer seg nå så store som de har blitt. ) Husker de var hos frisøren en gang, ca. 3 og 5 år gamle og hun lurte på om de ville ha en fargestripe i håret etterpå som _alle_ unger pleide å juble over tydeligvis. Særlig... De så vantro på henne med et ansiktsuttrykk som om hun var aldeles forrykt som kunne foreslå noe slikt! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Har ingen planer om å forherlige, nei... Ikke at jeg har så fryktelig mange prinsipper MOT heller, men det gjør jo ingenting å vente. Selv fikk jeg det som 10-åring. Så for meg at snuppa kom til å insistere til skolestart, og at vi ga etter da. Får se når hun ombestemmer seg Helt enig;) Når det gjelder navle/tungepiercing, så får hun ikke lov før hun er 18.mange sier jeg er streng, men man må da vite alle konsekvenser, før man går til slike skritt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Helt enig;) Når det gjelder navle/tungepiercing, så får hun ikke lov før hun er 18.mange sier jeg er streng, men man må da vite alle konsekvenser, før man går til slike skritt? Vet man alle konsekvenser fordi om man blir 18 år da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Han høres jo så søt og veloppdragen ut, slik som du beskriver han:-) Men dere har jo fortsatt ungdomsårene foran dere. Ja, vi er overhodet ikke forberedt på vanskelige ungdomsår! :-) Han var knapt i trassalderen, og denne "mini-puberteten" som alle snakket om i 6-årsalderen så vi heller ikke noe til;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Vet man alle konsekvenser fordi om man blir 18 år da? Absolutt ikke, men da er det på tide å ta i bruk alt man har lært;) Og da tenker man seg kanskje to ganger om? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 *Hehe* Mine nekter også plent ansiktsmaling, de har aldri villet ha det og jeg regner ikke med at det endrer seg nå så store som de har blitt. ) Husker de var hos frisøren en gang, ca. 3 og 5 år gamle og hun lurte på om de ville ha en fargestripe i håret etterpå som _alle_ unger pleide å juble over tydeligvis. Særlig... De så vantro på henne med et ansiktsuttrykk som om hun var aldeles forrykt som kunne foreslå noe slikt! ) *he he* Jeg husker forresten en gang jeg plukket han opp på sfo, ikke så lenge etter skolestart, og kjørte rett til frisøren. En kompis skulle være med oss hjem og ble med om frisøren først. I bilen begynner poden å snakke masse om hvor lite det skal klippes i nakken, og ved ørene osv osv. Jeg sier at han får passe på å si fra til frisøren hvordan han vil ha det. da kommer det med overrasket stemme fra kompisen: "Går det an å bestemme _selv_ hvordan man skal bli klippet, altså?" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Ja, vi er overhodet ikke forberedt på vanskelige ungdomsår! :-) Han var knapt i trassalderen, og denne "mini-puberteten" som alle snakket om i 6-årsalderen så vi heller ikke noe til;-) Jeg har skjønt at du har en utrolig søt og snill gutt ut i fra hva du beskriver her inne. Så da er det bare å håpe og be om at det varer:-) Men en viss porsjon opprør i ungdomsårene - det må nok til:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 *he he* Jeg husker forresten en gang jeg plukket han opp på sfo, ikke så lenge etter skolestart, og kjørte rett til frisøren. En kompis skulle være med oss hjem og ble med om frisøren først. I bilen begynner poden å snakke masse om hvor lite det skal klippes i nakken, og ved ørene osv osv. Jeg sier at han får passe på å si fra til frisøren hvordan han vil ha det. da kommer det med overrasket stemme fra kompisen: "Går det an å bestemme _selv_ hvordan man skal bli klippet, altså?" Du har vel nevnt at mannen din vet veldig godt hvordan han vil ha klær/hårklipp og andre ting, så det er vel ikke helt umulig at han er litt lik pappaen sin? :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Absolutt ikke, men da er det på tide å ta i bruk alt man har lært;) Og da tenker man seg kanskje to ganger om? Men det skjer jo ikke automatisk fordi om man fyller 18 år? Den eneste forskjellen er jo at dette er myndighetsalderen - og at ansvaret derfor er deres eget - og ikke ditt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hvis jeg får lov til å blande meg inn ..... Jeg hadde latt datteren min få hull i navlen eller nesa når hun var 16 år gammel. Piercing i tunga hadde hun nok ikke fått før hun var gammel nok til å bestemme selv. Noe så ekkelt *urk* Hadde jeg vært 16 nå, så hadde jeg pierca navlen. Jeg har faktisk vært på tanken om å gjøre det, men er redd folk skal tro jeg har kommet i panikkalderen ;-P Pssst, jeg har;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Men det skjer jo ikke automatisk fordi om man fyller 18 år? Den eneste forskjellen er jo at dette er myndighetsalderen - og at ansvaret derfor er deres eget - og ikke ditt? Kanskje det skjer, at hun vet... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 ''Jeg innbiller meg også at dersom jeg får piercing i navlen, så vil jeg få ekstra motivasjon til å holde magen flat ;-P'' Nå måtte jeg bare le, sorry..... Det er faktisk ikke tull engang, jeg ble veldig sta på at jeg skulle kunne vise fram navlepiercingen min etter at jeg tok den, og har faktisk fått _tilnærmet_ flat mage;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.