candyqueen_83 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hvis jeg får lov til å blande meg inn ..... Jeg hadde latt datteren min få hull i navlen eller nesa når hun var 16 år gammel. Piercing i tunga hadde hun nok ikke fått før hun var gammel nok til å bestemme selv. Noe så ekkelt *urk* Hadde jeg vært 16 nå, så hadde jeg pierca navlen. Jeg har faktisk vært på tanken om å gjøre det, men er redd folk skal tro jeg har kommet i panikkalderen ;-P Det er veldig mye lettere å få betennelse i navlen enn i tunga da. I tunga gror det så fort at det sjelden er noen problemer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Det er faktisk ikke tull engang, jeg ble veldig sta på at jeg skulle kunne vise fram navlepiercingen min etter at jeg tok den, og har faktisk fått _tilnærmet_ flat mage;-) Jeg tror deg så gjerne:-) Det forplikter å ha piercing i navlen :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Datteren min tok hull i nesa da hun var 15, i ren opposisjon og uten min tillatelse. Men hun lot det gro igjen ganske fort, fordi hun syntes det var ekkelt å ha pynt der. Tungepiercing har heldigvis aldri vært aktuelt. Og da sier jeg heldigvis, for det er rett og slett ikke særlig lekkert - i tillegg til at det påvirker talen. Bare pierce navlen din du:-) Det er vel ikke så mange som ser det sånn til daglig :-) ''Tungepiercing har heldigvis aldri vært aktuelt. Og da sier jeg heldigvis, for det er rett og slett ikke særlig lekkert - i tillegg til at det påvirker talen.'' Det påvirker ikke min tale hvertfall.. Bortsett fra de første to ukene da ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 da min syvåring fikk hull i ørene noen måneder før ho fylte seks, brukte de ikke pistol, men en type som de bare presser gjennom øreflippen(sitter i en holder, alt er sterilt). De målte ut og merket av hvor hulleneskulle være,og to frisørdamer holdt hver sin holder med øredobb i, telte til tre, og klemte til, og så var begge øredobbene på plass før jenta egentlig rakk å forstå at de hadde gjort det. Lillesøster på snart 5 har i snart et år mast om å få hull i ørene. Ho gleder seg visst enormt til ho blir seks år, for da skal også ho få... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 ''Tungepiercing har heldigvis aldri vært aktuelt. Og da sier jeg heldigvis, for det er rett og slett ikke særlig lekkert - i tillegg til at det påvirker talen.'' Det påvirker ikke min tale hvertfall.. Bortsett fra de første to ukene da ) Det kan du ikke påstå:-) Det er ikke mulig å ha en stor klump på tungen uten at det påvirker uttalen:-) Hvorfor har du piercing i tungen egentlig? Jeg må nesten bare spørre- for selv blir jeg smågal bare av å ha en liten jugeblemme på tungespissen:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Det kan du ikke påstå:-) Det er ikke mulig å ha en stor klump på tungen uten at det påvirker uttalen:-) Hvorfor har du piercing i tungen egentlig? Jeg må nesten bare spørre- for selv blir jeg smågal bare av å ha en liten jugeblemme på tungespissen:-) Jeg snakker hvertfall ikke annerledes enn før. Jeg tok den for ni år siden. Har prøvd å ta den ut, men da blir hvertfall jeg smågal ) Noe så ekkelt å ikke ha den der.. Hehe.. Jeg kjenner ikke at jeg har den, men kjenner veldig godt når jeg ikke har den. Men sikkert bare tilvenning. Jeg beholder den en stund til ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Jeg har skjønt at du har en utrolig søt og snill gutt ut i fra hva du beskriver her inne. Så da er det bare å håpe og be om at det varer:-) Men en viss porsjon opprør i ungdomsårene - det må nok til:-) Ja, stillest vann har dypest grunn sies det, så undres om vi har en tikkende bombe i huset;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Du har vel nevnt at mannen din vet veldig godt hvordan han vil ha klær/hårklipp og andre ting, så det er vel ikke helt umulig at han er litt lik pappaen sin? :-) Huff da, he he... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Kanskje det skjer, at hun vet... Jeg ville ikke ha satset på at det kom automatisk med at hun ble 18 år. Pass på at du ikke er alt for streng da:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Huff da, he he... Det må du regne med, vet du:-) Som far- så sønn:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Det må du regne med, vet du:-) Som far- så sønn:-) Ja, ja, det er fint at han ihvertfall får _noe_ etter far. Utseendemessig er han svært lite lik han, hvilket svigermor har passet på å kommentere (mannen min er forresten svært lik sin mor, så svigermor hadde nok håpet på at barnet skulle ligne på dem begge*S*) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Ja, stillest vann har dypest grunn sies det, så undres om vi har en tikkende bombe i huset;-) Det vet man jo aldri. Min sønn var et prakteksemplar av et barn og en ungdom. Han hadde sine mål, jobbet for dem og nådde dem. Og slik er han enda. Datteren min har vært mer rampejente - og var i voldsom opposisjon i ungdomsårene. I dag er begge voksne, fornuftige og ansvarsfulle mennesker, heldigvis:-) Så det vil som oftest gå bra :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Ja, ja, det er fint at han ihvertfall får _noe_ etter far. Utseendemessig er han svært lite lik han, hvilket svigermor har passet på å kommentere (mannen min er forresten svært lik sin mor, så svigermor hadde nok håpet på at barnet skulle ligne på dem begge*S*) Ja, for noen er det svært viktig at barna ligner på noen. Og spesielt dem selv, og deres egen famile. Jeg liker ikke den slags tankegang. Som om de ikke var like mye verdt om de ikke lignet på dem, hvis du skjønner.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Jeg snakker hvertfall ikke annerledes enn før. Jeg tok den for ni år siden. Har prøvd å ta den ut, men da blir hvertfall jeg smågal ) Noe så ekkelt å ikke ha den der.. Hehe.. Jeg kjenner ikke at jeg har den, men kjenner veldig godt når jeg ikke har den. Men sikkert bare tilvenning. Jeg beholder den en stund til ) Ok.-) Jeg skjønner :-) Men hva var grunnen til at du bestemte deg for å pierce tunga di? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Ja, for noen er det svært viktig at barna ligner på noen. Og spesielt dem selv, og deres egen famile. Jeg liker ikke den slags tankegang. Som om de ikke var like mye verdt om de ikke lignet på dem, hvis du skjønner.... Enig med deg. Jeg trodde faktisk selv at poden ville ligne på far/farmor - at disse genene var såpass sterke at de ville slå igjennom. Men der tok jeg feil gitt. Uten at det hadde gjort noen forskjell:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dize Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Ja, for noen er det svært viktig at barna ligner på noen. Og spesielt dem selv, og deres egen famile. Jeg liker ikke den slags tankegang. Som om de ikke var like mye verdt om de ikke lignet på dem, hvis du skjønner.... Det er genene som snakker. Vi må sikre slektens overlevelse. vet du. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Enig med deg. Jeg trodde faktisk selv at poden ville ligne på far/farmor - at disse genene var såpass sterke at de ville slå igjennom. Men der tok jeg feil gitt. Uten at det hadde gjort noen forskjell:-) Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener....Du skrev at han ligner på pappaen sin, som ligner på svigermor. Altså farmor:-) Gjør han ikke det? Som om det skulle ha noe å si. Men veldig mange liker å se at den oppvoksende slekt virkelig fører MEG videre:-) Både mht navn og utseende. En forferdelig uting, spør du meg..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Det er genene som snakker. Vi må sikre slektens overlevelse. vet du. Det er da ganske primitivt - er det ikke? Det burde jo holde med at folk vet at det er ens egne gener som føres videre - og at det ikke burde være nødvendig å SE det i tillegg? Selv dyrene klarer seg jo uten den biten:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener....Du skrev at han ligner på pappaen sin, som ligner på svigermor. Altså farmor:-) Gjør han ikke det? Som om det skulle ha noe å si. Men veldig mange liker å se at den oppvoksende slekt virkelig fører MEG videre:-) Både mht navn og utseende. En forferdelig uting, spør du meg..... Nei omvendt - han ligner svært LITE på far (og dermed farmor), rentt utseendemessig. Og det er altså den manglende likheten med far (underforstått med farmor...) som ble kommentert...;-/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dize Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Det er da ganske primitivt - er det ikke? Det burde jo holde med at folk vet at det er ens egne gener som føres videre - og at det ikke burde være nødvendig å SE det i tillegg? Selv dyrene klarer seg jo uten den biten:-) Man føler seg jo straks litt sikrere hvis likheten er der;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.