Gå til innhold

Hull i ørene - pappa'n ga etter for presset ;-)

Lotte :o)

Anbefalte innlegg

candyqueen_83

Det hadde jeg ikke trodd... Matrester osv :-(

Men er det lettere å få betennelse i navlen enn i ørene da?

Det vet jeg ikke. Men man må jo være veldig forsiktig med å ikke bruke klær som kommer borti den første tida. Buksekant, belter osv.

Huden bruker lenger tid på å gro enn det tunga gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 175
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

41

• hidi, the scorpion

27

• Lotte :o)

20

• morsan

16

Gjest annlovinda

OK:-) Nei, jeg er ingen ekspert på området, så jeg bøyer meg for de som vet bedre. Det er mulig at de jeg har hørt med taleproblemer er de som akkurat har tatt piercingen. Jeg er ikke verken gammeldags eller snerpete - men hva er vitsen med tungepiercing? Det er jo ikke synlig, og fungerer ikke som pynt. Den eneste gangen man ser den, er jo hvis folk stikker ut tunga:-(

Helt enig i, skjønner heller ikke hva man skal med tungepiercing. Var ikke fornøyd med at hun tok det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Hehe, så herlig!

Og veldig greit å kjøpe gaver til små jenter med hull i ørene. ;P

Jenta mi har ikke hull enda... Men snuppen har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Nei, det var vel "kult" da ;O) Men ingen av mine venner eller nære bekjente hadde det, så det var ikke fordi "alle andre" gjorde det. Hehe

Jeg stakk hull i navlen selv, da jeg var 12-13 år. Satt med nål, og fryste blåbær! Hehe, au...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Man er primitiv nok når man trenger bevis på at et barn har egne gener. Men man er enda mer primivitv når man forventer at avkommet skal ha gener som gjør at det er tydelig - for øyet å se, at dette er en forlengelse av MEG- og ikke bare den andre familien.

Det er vel samme sak hvis vi koker det ned til kraften:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nå tøff, da! :-)

Men skyting høres ut som en bedre måte å gjøre det på enn da jeg fikk hull i ørene i 10-11-årsalderen: Min mor gjorde det selv ved hjelp av en stoppenål. Bak øret holdt hun en fyrstikkeske som sikkerhet mot at nåla traff kroppen bak, og øreflippen ble bedøvd ved å henge en klesklype der noen minutter før stikket....;-)

Det der har jeg vært med på også. Mor følte seg utrolig slem da, har hun senere fortalt.

"Bærre præss mamma, det gjør itj nå ondt..." - men jeg var temmelig hvit og skjelven etterpå.

Og vondt, det var det. Til tross for klesklipe og isbit bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, for noen er det svært viktig at barna ligner på noen. Og spesielt dem selv, og deres egen famile. Jeg liker ikke den slags tankegang. Som om de ikke var like mye verdt om de ikke lignet på dem, hvis du skjønner....

Poden her ligner egentlig veldig på meg som jeg var da jeg var barn. :o) Snuppa ligner ikke på noen (selv om enkelte hevder de er veldig søskenlike), men på et bilde jeg har er hun enormt lik stemora... ? ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Det vet jeg ikke. Men man må jo være veldig forsiktig med å ikke bruke klær som kommer borti den første tida. Buksekant, belter osv.

Huden bruker lenger tid på å gro enn det tunga gjør.

Ok, takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 16 og jeg har sagt 18. Da regner hun selvfølgelig med at hele ungdomsstiden er borte....;P Det er _ her og nå_ ungdommen hennes skjer....;)

Ja snn er det vel for alle unge, det skjer her og nå og livet er over etter 25 års dagen.....jeg tror på den konsekvente linje og hva F...skal de med det stygge piersing greiene??

En eller annen her sa noe om at når de kommer på ungdomskolen har vi ikke noe vi skulle ha sagt! Jo så absolutt det er da grepet MÅ strammes inn og man som foreldre må være konsekvente, vi bestemmer til de er 18 år i juridisk forstand så her er det gi tydelige beskjeder og tydelige konsekvenser. Ungdom ønsker å få grenser og rammer selv om de skriker om det motsatte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja snn er det vel for alle unge, det skjer her og nå og livet er over etter 25 års dagen.....jeg tror på den konsekvente linje og hva F...skal de med det stygge piersing greiene??

En eller annen her sa noe om at når de kommer på ungdomskolen har vi ikke noe vi skulle ha sagt! Jo så absolutt det er da grepet MÅ strammes inn og man som foreldre må være konsekvente, vi bestemmer til de er 18 år i juridisk forstand så her er det gi tydelige beskjeder og tydelige konsekvenser. Ungdom ønsker å få grenser og rammer selv om de skriker om det motsatte!

Det var jeg som mente at når de har kommet et stykke ut i ungdomsskolen har vi mindre vi skulle ha sagt.

Ansikts-piercing er jeg totalt imot og jeg skjønner heller ikke vitsen med navlepiercing, men det er da ikke verdens undergang om de tar en dobb i navlen!? Jeg ser ikke forskjellen på hull i ørene og hull i navlen... Og hull i ørene gir jo folk til knøttsmå unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du er jo rene ungmøen i forhold til meg ;-)

Pføy, ja jeg er vel kanskje litt yngre enn deg, men likevel en voksen dame, og vi kan ha pircing i navlen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, er det nå riktig å gi etter når de tramper i gulvet og sier "SKAL"?

Min datter på 12 har bedt, ønsket, grått, ropt - men hun har fortsatt hullfrie ører.

''Nja, er det nå riktig å gi etter når de tramper i gulvet og sier "SKAL"?''

Det var jo langt i fra første gangen at hull i ørene-ønsket ble ytret. Ser ikke noe galt i dette? Ungen er stolt, og de fleste venninnene fikk i fjor/tidligere i år. Hun følte kanskje at hun ble på linje med de andre i gata, da. Hun er überfeminin og veldig opptatt av å være pyntet, så det var nå greit, synes vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, så herlig!

Og veldig greit å kjøpe gaver til små jenter med hull i ørene. ;P

Jenta mi har ikke hull enda... Men snuppen har.

''Og veldig greit å kjøpe gaver til små jenter med hull i ørene. ;P''

Jeg håper vi unngår et lass med øredobber på sølvstift... Vi kommer til å kjøpe flere par øredobber hos frisøren etterhvert. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da min syvåring fikk hull i ørene noen måneder før ho fylte seks, brukte de ikke pistol, men en type som de bare presser gjennom øreflippen(sitter i en holder, alt er sterilt). De målte ut og merket av hvor hulleneskulle være,og to frisørdamer holdt hver sin holder med øredobb i, telte til tre, og klemte til, og så var begge øredobbene på plass før jenta egentlig rakk å forstå at de hadde gjort det.

Lillesøster på snart 5 har i snart et år mast om å få hull i ørene. Ho gleder seg visst enormt til ho blir seks år, for da skal også ho få...

Ja, det er nok en milepæl med hull i ørene! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nå tøff, da! :-)

Men skyting høres ut som en bedre måte å gjøre det på enn da jeg fikk hull i ørene i 10-11-årsalderen: Min mor gjorde det selv ved hjelp av en stoppenål. Bak øret holdt hun en fyrstikkeske som sikkerhet mot at nåla traff kroppen bak, og øreflippen ble bedøvd ved å henge en klesklype der noen minutter før stikket....;-)

Huff... Mamma gjorde det på seg selv, på den måten du nevner. Jeg er glad verden har gått framover *hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unger er tydeligvis forskjellige...

Min 3,5-åring sa for en stund siden at hun ville ha øredobber. Vi forklarte at det gjorde vondt å få øredobber (hadde egentlig ikke tenkt over problemstillingen med om hun skulle få lov eller ikke, trodde ikke hun skulle be om det enda...)

Nå sier hun konsekvent at hun ikke vil ha hull i ørene, og at hun ALDRI kommer til å ville ha det heller ;)

Lurer på hvor lenge hun holder på den, jeg... )

Plutselig en dag så har hun bestemt seg for det, og da er det bare å løpe avgårde til frisøren ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så nå er i alle fall i jeg i kategorien om typiske dol-mødre... *hehe*''

Jeg trodde typiske dol-mødre ventet så lenge som mulig med hull i ørene? Skjønte ikke helt den der, jeg :-)

*haha* Det ramlet vel ut et "ikke" der ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal du være glad for at du ikke hadde en 12 år gammel pode for 15-20 år siden. Da hadde du nok ikke sluppet unna :-)

*hehe* Mannen min har hull i øret, og han er 34. Det skal sies at noe øredobb ikke har vært å se på de siste 16 årene ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poden her ligner egentlig veldig på meg som jeg var da jeg var barn. :o) Snuppa ligner ikke på noen (selv om enkelte hevder de er veldig søskenlike), men på et bilde jeg har er hun enormt lik stemora... ? ;o)

''men på et bilde jeg har er hun enormt lik stemora... ? ;o)''

Spooky! ;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...