Gjest tungepiercing Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Ok.-) Jeg skjønner :-) Men hva var grunnen til at du bestemte deg for å pierce tunga di? ''Men hva var grunnen til at du bestemte deg for å pierce tunga di? '' Strengt tatt er det ikke meg du spurte, men jeg svarer likevel Jeg er en voksen dame som tok tungepiercing for et par år siden. Jeg følte meg ikke moden nok før da Grunnen til at jeg tok den er er flerdelt. Jeg har alltid syntes det var fint på _noen_ mennesker, og har "beundret" dem som har turdet å gjøre det. Jeg er selv en veldig streit dame. På mange måter en typisk A-4 dame. (på utsiden) Har alltid tatt mye hensyn til mine familie og omgivelsene ellers. Så fikk jeg meg en kjæreste som hadde tungepiercing og oralsexen jeg fikk oppleve ble løftet til nye høyder rett og slett. Der og da bestemte jeg meg for å få nok mot til å gjennomføre en piercing selv. Jeg har ikke angrett ett sekund. Som ventet fikk jeg litt delte reakjsoner fra omgivelsene. he he. ps. Vil understreke at dette ikke var en sånn krisehandling a lá diverse kriser. ps2. Ville ikke tillatt min datter å gjøre det før hun var myndig. (om hun mot formodning skulle ønske én, hun er minst like streit som meg) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 11. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2009 Ja, her blir man nesten uglesett om man lar unger under 12 få hull i ørene Mine fikk hull i ørene når de var 4 og 5 år gamle - og jeg tror ikke de har fått varige mèn De to eldste (9 og 12) bestemmer selv ørepynt, men minsten på fem får bare lov å ha på ekte pynt foreløpig. ''Ja, her blir man nesten uglesett om man lar unger under 12 få hull i ørene ;)'' Sånn e d å bo på lainne! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 11. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2009 ''Og at den ene ørepynten hadde forsvunnet inn i øreflippen etter en stund,slik at en lege måtte ta den ut igjen. Huff...det var ekkelt, husker jeg'' Akkurat det skjedde med meg også. Etter det utviklet jeg festlig nikkelallergi og det tok meg 25 år å forstå at utslettet på leggene hadde sammenheng med om jeg hadde øredobber jeg tålte eller ikke... Jeg har vel tatt hull 3 ganger tilsammen, ikke spør meg hvorfor for jeg kan stort sett ikke bruke noe ørepynt! Og de få jeg tåler har jeg en tendens til å miste... Det har i alle fall ikke hjulpet det spøtt å la hullene gro igjen og ta nye. ''Etter det utviklet jeg festlig nikkelallergi og det tok meg 25 år å forstå at utslettet på leggene hadde sammenheng med om jeg hadde øredobber jeg tålte eller ikke...'' 25 år??! *bekymra for deg* ;-))) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tungepiericing Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Det hadde jeg ikke trodd... Matrester osv :-( Men er det lettere å få betennelse i navlen enn i ørene da? Navlepiercing er én av de piercingene som oftes "går gale". Den settes jo i et område som sjeldent er i ro. Så etter det jeg har latt meg fortelle, oppstår betennelse oftere i navlen enn i øret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1247308698' post='4177090] ''men på et bilde jeg har er hun enormt lik stemora... ? ;o)'' Spooky! ;-D *Hehe* Ja, litt pussig det der. Hadde det vært en annen kar hun var lik så hadde det kanskje vært grunn til å bli mistenksom, men at hun er så lik en annen kvinne er mer mystisk.. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1247308962' post='4177094] ''Etter det utviklet jeg festlig nikkelallergi og det tok meg 25 år å forstå at utslettet på leggene hadde sammenheng med om jeg hadde øredobber jeg tålte eller ikke...'' 25 år??! *bekymra for deg* ;-))) Hvordan skulle jeg sette i sammenheng øredobber og utslett på beina?! Det gikk opp for meg da jeg som 35-åring for tredje gang tok opp igjen hullene i ørene - eller det ene for det var bare ett som hadde grodd igjen. Og umiddelbart (dagen etter?) fikk utslett på beina, jeg hadde da vært fin og uten utslett i flere år. Tok hull første gang sommeren jeg fylte 10 år og vinteren etter var utslettet et faktum. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 11. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2009 ''men er redd folk skal tro jeg har kommet i panikkalderen ;-P'' Du mener vel at at du er redd for at folk skal skjønne at du er kommet i panikkalderen? ;-) *LOL* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 11. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2009 Hvordan skulle jeg sette i sammenheng øredobber og utslett på beina?! Det gikk opp for meg da jeg som 35-åring for tredje gang tok opp igjen hullene i ørene - eller det ene for det var bare ett som hadde grodd igjen. Og umiddelbart (dagen etter?) fikk utslett på beina, jeg hadde da vært fin og uten utslett i flere år. Tok hull første gang sommeren jeg fylte 10 år og vinteren etter var utslettet et faktum. Jeg synes slike sammenhenger er naturlige. Utvortes påvirkning (stofftyper, tøymykner, vaskemidler etc) kan har like mye å si, som f.eks. ting man putter i munnen. Jeg er glad det kom fram at du ikke bedrev intensiv forskning på dette *s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1247309598' post='4177104] Jeg synes slike sammenhenger er naturlige. Utvortes påvirkning (stofftyper, tøymykner, vaskemidler etc) kan har like mye å si, som f.eks. ting man putter i munnen. Jeg er glad det kom fram at du ikke bedrev intensiv forskning på dette *s* Ingen intensiv forskning nei. ) Men har vært hos flere hudleger i årenes løp og ingen har sett noen sammenheng mellom utslett på beina og øredobber. Kanskje ikke så rart. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1247308372' post='4177085] Huff... Mamma gjorde det på seg selv, på den måten du nevner. Jeg er glad verden har gått framover *hehe* Verden hadde jo gått fremover da også, for ingen av venninne mine fikk hull i ørene på dette viset - de gikk til gullsmeden og fikk skutt inn dobber der;-) Men moren min ville vel benytte seg av sine ungdomskunnskaper fra 50-tallet;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 *Hehe* Ja, litt pussig det der. Hadde det vært en annen kar hun var lik så hadde det kanskje vært grunn til å bli mistenksom, men at hun er så lik en annen kvinne er mer mystisk.. ;o) ''Hadde det vært en annen kar hun var lik så hadde det kanskje vært grunn til å bli mistenksom, '' Et vennepar av oss har to sønner, og den ene er klin lik farens _bror_! *he he* Tror de er litt lei vitsing om akkurat det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 11. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2009 Verden hadde jo gått fremover da også, for ingen av venninne mine fikk hull i ørene på dette viset - de gikk til gullsmeden og fikk skutt inn dobber der;-) Men moren min ville vel benytte seg av sine ungdomskunnskaper fra 50-tallet;-) *s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 11. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2009 ''Hadde det vært en annen kar hun var lik så hadde det kanskje vært grunn til å bli mistenksom, '' Et vennepar av oss har to sønner, og den ene er klin lik farens _bror_! *he he* Tror de er litt lei vitsing om akkurat det. Litt ekkelt det der ;-I 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puppola Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Det var jeg som mente at når de har kommet et stykke ut i ungdomsskolen har vi mindre vi skulle ha sagt. Ansikts-piercing er jeg totalt imot og jeg skjønner heller ikke vitsen med navlepiercing, men det er da ikke verdens undergang om de tar en dobb i navlen!? Jeg ser ikke forskjellen på hull i ørene og hull i navlen... Og hull i ørene gir jo folk til knøttsmå unger. Jeg har ingen problem med å se at det er likedal hvor du nå ønsker disse piercingene/hull ; om det er i øra eller i nesa, om det er stygt eller ei er jo også ganske uvesentlig, mitt poeng er vel at det er foreldrene som bestemmer og om ungene "skriker seg til" aldri så mye så må man vel ikke gi seg for det!? det er foreldrene som bestemmer uansett hvor mye ungen skriker, kanskje de skriker litt x-tra høyt fordi det hjelper og de da får det som de vil????? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Ja snn er det vel for alle unge, det skjer her og nå og livet er over etter 25 års dagen.....jeg tror på den konsekvente linje og hva F...skal de med det stygge piersing greiene?? En eller annen her sa noe om at når de kommer på ungdomskolen har vi ikke noe vi skulle ha sagt! Jo så absolutt det er da grepet MÅ strammes inn og man som foreldre må være konsekvente, vi bestemmer til de er 18 år i juridisk forstand så her er det gi tydelige beskjeder og tydelige konsekvenser. Ungdom ønsker å få grenser og rammer selv om de skriker om det motsatte! Og jeg er konsekvent! Hun kan skrike fra nå frem til hun er 18 år, for min del.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Jeg har ingen problem med å se at det er likedal hvor du nå ønsker disse piercingene/hull ; om det er i øra eller i nesa, om det er stygt eller ei er jo også ganske uvesentlig, mitt poeng er vel at det er foreldrene som bestemmer og om ungene "skriker seg til" aldri så mye så må man vel ikke gi seg for det!? det er foreldrene som bestemmer uansett hvor mye ungen skriker, kanskje de skriker litt x-tra høyt fordi det hjelper og de da får det som de vil????? Jeg er enig i at unger ikke bør få skrike seg til viljen sin, uansett alder, men jeg skjønner ikke hvorfor mødre som drasser med seg småunger til frisøren for å få hull i ørene på dem går fra konseptene når ungen kommer som 16-åring og vil ha hull i navlen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 11. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2009 Jeg er enig i at unger ikke bør få skrike seg til viljen sin, uansett alder, men jeg skjønner ikke hvorfor mødre som drasser med seg småunger til frisøren for å få hull i ørene på dem går fra konseptene når ungen kommer som 16-åring og vil ha hull i navlen? Helt enig :-) Snuppa skal faktisk få navlepiercing så snart hun vil det. Eneste kravet fra min side er vaskebrettmage ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Pføy, ja jeg er vel kanskje litt yngre enn deg, men likevel en voksen dame, og vi kan ha pircing i navlen;-) Jeg er iallefall glad jeg slipper å spørre mora mi om lov, for hun hadde garantert sagt nei ;-))) I sommer kjøpte jeg ei dongeribukse med slitte (nesten hullete) effekter og mamma holdt på å dåne. Hun kommenterte buksa såpass mye at jeg plutselig begynte å føle (og oppføre) meg som en fjortis igjen ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1247308827' post='4177093] ''Ja, her blir man nesten uglesett om man lar unger under 12 få hull i ørene ;)'' Sånn e d å bo på lainne! ;-) På bondelandet her jeg bor er det ikke noe problem, men her på DOL derimot ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Navlepiercing er én av de piercingene som oftes "går gale". Den settes jo i et område som sjeldent er i ro. Så etter det jeg har latt meg fortelle, oppstår betennelse oftere i navlen enn i øret. Okei... Skjønner at jeg må tenke meg om enda litt til 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.