Colette Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 ''Men hva var grunnen til at du bestemte deg for å pierce tunga di? '' Strengt tatt er det ikke meg du spurte, men jeg svarer likevel Jeg er en voksen dame som tok tungepiercing for et par år siden. Jeg følte meg ikke moden nok før da Grunnen til at jeg tok den er er flerdelt. Jeg har alltid syntes det var fint på _noen_ mennesker, og har "beundret" dem som har turdet å gjøre det. Jeg er selv en veldig streit dame. På mange måter en typisk A-4 dame. (på utsiden) Har alltid tatt mye hensyn til mine familie og omgivelsene ellers. Så fikk jeg meg en kjæreste som hadde tungepiercing og oralsexen jeg fikk oppleve ble løftet til nye høyder rett og slett. Der og da bestemte jeg meg for å få nok mot til å gjennomføre en piercing selv. Jeg har ikke angrett ett sekund. Som ventet fikk jeg litt delte reakjsoner fra omgivelsene. he he. ps. Vil understreke at dette ikke var en sånn krisehandling a lá diverse kriser. ps2. Ville ikke tillatt min datter å gjøre det før hun var myndig. (om hun mot formodning skulle ønske én, hun er minst like streit som meg) Takk for svar :-) Da skjønner jeg litt mer :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silver Fairy Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 OK:-) Nei, jeg er ingen ekspert på området, så jeg bøyer meg for de som vet bedre. Det er mulig at de jeg har hørt med taleproblemer er de som akkurat har tatt piercingen. Jeg er ikke verken gammeldags eller snerpete - men hva er vitsen med tungepiercing? Det er jo ikke synlig, og fungerer ikke som pynt. Den eneste gangen man ser den, er jo hvis folk stikker ut tunga:-( Den fungerer under sex og klining. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Den fungerer under sex og klining. ;-) Jeg har skjønt såpass.-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silver Fairy Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Skjønner deg godt, selv om jeg har holdt en mye strengere linje.... Ingen av gutta mine (25 og 18) har tatovert seg, de har likssom ikke hatt de interessene. Dattera mi vil ha alt, men tør ikke gå bak ryggen min, for hun vet hva straffen blir. Og jeg dømmer heller ingen andre, som gjør det på sin måte.... Jeg vil bare være mamma til de er 18, da får de gjøre som de vil;) '' Dattera mi vil ha alt, men tør ikke gå bak ryggen min, for hun vet hva straffen blir.'' Av ren nysgjerrighet; hva er straffen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silver Fairy Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 11-åringen maser om et hull til i hvert øre. Mor holder igjen i det lengste. Har sagt 13. Men hun skal ta i navlen når hun blir 16 for det fikk (ste)storesøster lov til da hun var 16, og det skal vel ikke være noen forskjellsbehandling her, eller hva?? Men heller hull i navlen enn itunga, syns nå jeg. Av to onder velger man det minste. Alle gutta har tatoveringer, mot mors ønske, og tatt etter at de flyttet hjemmefra. Jeg påstår at det jeg har brukt ni måneder på å gjøre perfekt, trenger vel ikke de bruke resten av livet på å ødelegge, men de bare ler, Huff '' Jeg påstår at det jeg har brukt ni måneder på å gjøre perfekt, trenger vel ikke de bruke resten av livet på å ødelegge, men de bare ler, Huff'' Jeg skjønner godt at de bare ler. :-) Er det ikke flott at de finner sin egen måte å være perfekte på, da? Nå er dere veldig "mamma" her, altså! :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Nja, er det nå riktig å gi etter når de tramper i gulvet og sier "SKAL"? Min datter på 12 har bedt, ønsket, grått, ropt - men hun har fortsatt hullfrie ører. Hvordan har du argumentert når hun har spurt om å få hull i ørene? Jeg har argumentet med at det er mye allergi i vår familie - men føler at jeg ikke kan si det jeg egentlig mener - at jeg ikke synes hull i ørene på småjenter er fint... Hvis jeg sier det, så vil jo sikkert mine unger si det videre til sine venninner at "mamma ikke synes du er noe fin med øredobber...." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tungepiercing Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Nei, jeg sa vel at det hadde med mine egne fordommer å gjøre. Men jeg kan ikke si at jeg skjønner vitsen med å ha piercing som noe annet enn pynt. Og spesielt ikke i tunga. På meg virker det bare som en måte å opponere på- og er dermed forbundet med umodenhet i mine øyne. ''På meg virker det bare som en måte å opponere på- og er dermed forbundet med umodenhet i mine øyne.'' He He Dette innlegget ditt leste jeg ikke før etter jeg svarte deg. I mitt tilfelle kunne dette ikke vært lenger unna sannheten! *smiler fortsatt* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Hvordan har du argumentert når hun har spurt om å få hull i ørene? Jeg har argumentet med at det er mye allergi i vår familie - men føler at jeg ikke kan si det jeg egentlig mener - at jeg ikke synes hull i ørene på småjenter er fint... Hvis jeg sier det, så vil jo sikkert mine unger si det videre til sine venninner at "mamma ikke synes du er noe fin med øredobber...." ''men føler at jeg ikke kan si det jeg egentlig mener - at jeg ikke synes hull i ørene på småjenter er fint...'' Samme her. En liten niese fikk hull i ørene for en stund siden og kom stolt og fornøyd og viste seg frem. Jeg klarte å komme meg unna ved å si:"Ja, sannelig har du ikke fått hull i ørene gitt!" med et stort smil. ) Jeg kjenner jeg får litt skrekk for at hun skal skade seg når hun går med små hengende øredobber må jeg innrømme. Og Snuppa mi maser heldigvis ikke om det for hun får ikke på grunn av allergifaren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Hvordan har du argumentert når hun har spurt om å få hull i ørene? Jeg har argumentet med at det er mye allergi i vår familie - men føler at jeg ikke kan si det jeg egentlig mener - at jeg ikke synes hull i ørene på småjenter er fint... Hvis jeg sier det, så vil jo sikkert mine unger si det videre til sine venninner at "mamma ikke synes du er noe fin med øredobber...." Jeg bruker allergi og det at hun har eksem og har større risiko for å få nikkelallergi. Også sier jeg at hull i ørene blir der til evig tid . Det hjelper jo også litt at mine ører er plettfri! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 '' Dattera mi vil ha alt, men tør ikke gå bak ryggen min, for hun vet hva straffen blir.'' Av ren nysgjerrighet; hva er straffen? Mister rettighetene til mobil og datamaskinen. Jeg kan være ettergivende i noen situasjoner, men her er nei`et definitivt. Så får vi ser hva hun gjør når hun er 18...he, he. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 ''men føler at jeg ikke kan si det jeg egentlig mener - at jeg ikke synes hull i ørene på småjenter er fint...'' Samme her. En liten niese fikk hull i ørene for en stund siden og kom stolt og fornøyd og viste seg frem. Jeg klarte å komme meg unna ved å si:"Ja, sannelig har du ikke fått hull i ørene gitt!" med et stort smil. ) Jeg kjenner jeg får litt skrekk for at hun skal skade seg når hun går med små hengende øredobber må jeg innrømme. Og Snuppa mi maser heldigvis ikke om det for hun får ikke på grunn av allergifaren. Samme her - dattera til min søster var bare 3,5 år i vinter da hun fikk sine hull - og var såååååå stolt da hun kom og viste oss dem. Jeg gav en liten nødløgn og sa at hun var fin - men jeg synes jo ikke det da.... Og snuppa mi som er 1,5 år eldre, har jo såååå lyst til å få - men hun har eksem pluss at hun er veldig arbvelig disponert for ulike former for allergi. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Hi, hi 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 *sender over en øl for å skylle ned kamelen* -for ungen er vel i seng nå? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Hun er nå tøff, da! :-) Men skyting høres ut som en bedre måte å gjøre det på enn da jeg fikk hull i ørene i 10-11-årsalderen: Min mor gjorde det selv ved hjelp av en stoppenål. Bak øret holdt hun en fyrstikkeske som sikkerhet mot at nåla traff kroppen bak, og øreflippen ble bedøvd ved å henge en klesklype der noen minutter før stikket....;-) Hehe, samme metode brukte jeg på meg selv da jeg lagde et tredje hull sånn i 15-årsalderen. Kunne selvfølgelig gjort det hos frisøren, men det var liksom en greie at en skulle gjøre det selv *S*. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Jeg tilhører en annen kjent kategori av dol-mødre, nemlig dem som aldri ville skutt hull i ørene til sitt barn! :-) Nå har jeg bare gutter, så dette er ikke like aktuelt. Mener faktisk at jeg ville forsøkt å unngå at mine eventuelle jenter tok hull i ørene så lenge jeg hadde kunnet. Men jeg har svelget kameler før, antakelig også noen større enn denne . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Hehe, samme metode brukte jeg på meg selv da jeg lagde et tredje hull sånn i 15-årsalderen. Kunne selvfølgelig gjort det hos frisøren, men det var liksom en greie at en skulle gjøre det selv *S*. ;-) Min mann laget også et hull i den ene øreflippen selv da han var omtrent på den alderen. Han hadde hørt at man kunne desinfisere nåla ved å svi den av inne i en fyrstikkflamme, men tørket ikke av sotet, så hvis man ser nøye på den ene øreflippen kan man se en bitteliten sort prikk! Hullet har for lengst grodd igjen, så da kan kanskje dette kalles en egenlaget tatovering? ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.