Gjest lurer på leggetider Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Hvor lenge får 4 åringen, 8 åringen, 10 åringen og 12 åringen være oppe ferien, og får de sove så lenge de ønsker om morgenen? Er det unntak for en helg, 10 dagers periode eller er det likt hele ferien? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Har aldri operert med leggetider i ferier... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Mine har fått lov til å være opp så lenge de vil, og gikk selv å la seg når trettheten kom sigende;) Ofte bikket de over før ti, he, he! Så en uke før ferieslutt vendte de sakte tilbake til normale soverutiner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 De legger seg som regel til samme tid som vanlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Mine er 8 og 10 og jeg får dem i morra etter 3 uker hos pappan. Regner ikke med at de er i seng før bortimot kl. 22 og at de sover til de våkner. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
indiamica Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Hos oss legger ungene på 10 og 14 seg når vi voksne tar kveld. 10 åringen legger seg da for å sove, men fjortissen ser gjerne TV/film ei stund. Men han må være på rommet sitt. Klokken varierer fra ca 23.00- 01.00. Lillemor er oppe i 9- tiden uansett hvor sent det blir så enkelte kvelder sendes hun i seng tidligere, Vi ser at hun er trett for hun blir sur eller innmari masete. Storebror sover til han blir vekt til frokost i 11-tiden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Hun minste på 5 år ba selv om å få legge seg klokka 21 i kveld. Hun har lagt seg mellom 20.30 og 22 i sommer. De to neste på 8 og 10 legger seg som regel en gang mellom 21 og 23. Ingen av dem er lagt nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Vi holder på leggetidene for 5-åringen (og hun på 2,5). Sove lenge om morgenen har aldri vært noe "problem", for å si det sånn. Vi blir som regel vekket mellom 5.30 og 6.10 uansett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Hun på snart 4 år og hun på 6 legges mellom 2000 og 2100. De på 11 og 14 år legger seg pluss/minus midnatt. Alle får stort sett sove så lenge de vil. Den minste våkner ca kl 0900, og resten kommer i tur og orden etter det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Vi har ikke gjort noen endringer i leggetidene (de er 2,5 og 4,5, det er kanskje mer aktuelt når de blir eldre...). Når vi skal reise på hytta fra neste uke kan det hende vi strekker det litt, men neppe mer enn en halvtimes tid. Hos oss er det eldstemann som er trøttest og gjerne begynner å komme med kommentarer om at "nå er det snart sent", gjerne allerede i 18-tiden.... De legger seg 19.30 og sover til 07-07.30. Ungene har best av god og riktig søvn også i ferien. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Vi har stort sett samme leggetider som ellers, men flekser mer dersom spesielle ting skjer (besøk, flott utevær utover kvelden etc.). Når vi er på ferie i Spania er ungene oppe like lenge som oss mot at de tar seg en blund på stranda midt på dagen hver dag. Vi har unger som lett blir sure og grinete ved for lite søvn. De våkner dessuten tidlig uansett hvor sent de legger seg. I sommer har de strukket morgenene en halvtime til en time, så litt endringer har skjedd 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Her er det skikkelig feriemodus... 4-åringen legger seg ca 21, de to på snart 7 år og 9 år, legger seg en gang før 22:30 ca... Det har blitt enda senere også, med fint vær strekkes tida. De sover til ca 9. Noen ganger til 10. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Vi nyyyyter ferien alle sammen. 10 - og 12 åringen er oppe til ca 22.15 - 22.30. Minsta våkner alltid ca 8 - 8.30 uansett. Størstemann vekkes ca kl 10.00. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 10-åringen er i seng melllom 22-23. Samme uansett helg eller ikke. Jeg vekker henne på morgenen. Ellers sover ho veldig lenge, og får ikke sove på kvelden. Mellom kl. 9 og 10 bør ho starte dagen synes jeg. Dette gjør jeg da det passer med hva resten av familien gjør. Ho klager litt noen ganger på kvelden, men det får ho heller gjøre. Vi er vanligvis i seng mellom kl. 12 og 1 selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Mine unger legger seg når de er trøtte, rett og slett... Men de er velidg greie å få i seng, så 10-åringen legger seg rundt 22, 7-åringen ca 21.30, og åringen i 21-tida. Trenger ikke vekke noen av dem, nei... (opp i 7 tida uansett................) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 4åringen legger seg til vanlig tid, kl 19. sovner ca19.30, og sover 11,5-12 timer... 7 åringen legger seg ca 1,5 time senere enn vanlig, sovner ca 21.30, og sover til ca 8. I vanlige helger (utenom ferie) prøver jeg å holde vanlig leggetid for begge, kanskje det kan bli litt senere på fredagskvelder... Men ellers må det være noen dager fri for at vi skal gå i feriemodus. Må begynne å arbeide for å komme tilbake til normalmodus noen dager før ferien er over.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Har en som blir 4 i oktober som i hovedsak legger seg 1/2 til 1 time senere nå i ferien, men som ofte også legger seg til vanlig tid. Ser an litt formen hans. 8-åringen og hun som blir 10 i desember legger seg nok 1-1,5 time senere, og får sove ganske mye lenger på morgenen hvis vi ikke har planer. Særlig hun som fyller 10 liker å sove lenge. Hun på 8 våkner oftest i 8-tiden uansett. Synes det er greit å se ting litt an jeg - planer, formen til ungene, formen til foreldrene 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Våre på 6 og 8 må vanligvis legge seg senest 21 i ferien. Begge, og særlig eldstemann, kunne godt klare å være oppe et par timer til. Problemet er at de da blir mer gretne enn trøtte, og at de stort sett våkner til omtrent samme tid uansett (en knapp time senere enn vanlige hverdager). Da er de gjerne også gretne dagen etter. Etter noen dager kan de sove lengre på morgenene, men vi har ikke det som noe stort mål, ettersom de gjerne bruker lang tid på å omstille seg etter feriene. I helgene har vi derfor ikke veldig andre leggerutiner enn i hverdagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest også en mamma Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Jeg har 8-åring, og han er oppe til 21:30 sånn omtrentlig, men sovner ofte ikke før 22 eller 22:30. Han får ikke være oppe så lenge han vil. Han blir vekket mellom 9 og 9:30 hvis han ikke har våknet av seg selv før den tid. Det har hendt klokka har blitt 10 også før de har blitt vekket (vi voksne er glade i å sove på morran vi også. :-)) Så lenge barna ikke blir helt umulige av endret døgnrytme har jeg ingen motforestillinger mot å la barna styre litt selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Hos oss sklir det sakte men sikkert ut for husets 7 åring, 10 åring, 37 åring og 40 åring. Ungene er som regel i seng til 22 og de voksne ca 01-01:30. -vi har faktisk prestert å forsove oss fra hele Sommermorgen alle fire (og det slutter 10:00) I ferien er det ikke forskjell på hverdag og helg. Ellers i året skal de være i seng mellom 20 og 21, og må opp ca 7. Hele familien er B-mennesker, særlig 7-åringen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.