Gå til innhold

leggetid i ferien

Gjest lurer på leggetider

Anbefalte innlegg

Gjest det er sånn ca

9 åringen her i huset skal normalt være i seng ca 20:30-21:00, men han bruker laaang tid på å sovne... ofte sovner han ikke før klokken 22:00, normalt er han oppe kl 07:15.

I ferien legger han seg _minst_ en time senere enn normalt. (Det har hendt at han ikke er i seng før midnatt - men det er ikke "malen")

Til gjengjeld sovner han mye raskere. Sover sjeldent til mer enn klokken 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mamma til ni

Det er vanskeleg å få minstejenta på 10 i seng tidleg, så ho er nesten like lenge oppe som oss.

Men nå har vi hatt besøk av barnebarn (1 og 5år) som står opp i 5.tida. Vi har greidd å forskyve det til 6.30 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 og 13 åringen styrer det for det meste selv i ferien, og legger seg stort sett bare litt før oss voksne. Sånn ca rundt 23

7 åringen forandrer personlighet totalt hvis han får for mange sene kvelder, og da mener jeg TOTALT. Han er i seng til forholdsvis normaltid hele ferien, ca 20.00.

Han tåler heldigvis en og annen sen kveld, såsant det ikke blir sene kvelder på rad. Så vi har mulighet til å ta en sen fisketur innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest midia

Her sklir det helt ut de 8 ukene vi har ferie.

14åringen legger seg en gang etter midnatt, noen ganger blir det faktisk morgen før han finner fram til senga.

Kompisene leker dataparty å da sover de ikke om natta;)

I helger gjelder vanlig leggetid og ved ukeslange ferier får han 1 natt med dataparty.

Sjelden vi vet hvor mange klokka er i juli måned, vi legger oss når vi trenger søvn, det er deilig:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

11-åringen legger seg sånn rundt elleve-halv tolv. Hun e rbegynt å bli ungdom så nå kan morgenene strekke seg til halv elleve også før hun står opp. Selv er jeg B-menneske så jeg syns det er greit å bake boller kl ti om kvelden og spise dem etterpå, og rangle rundt til både ett og to. Sover da selvfølgelig også til elleve. Jeg har ferie til 13 august så jeg har god tid på ål egge meg til dårlige vaner nå i ferien. Men jeg kommer meg opp uten problemer hvis jeg må opp tidlig av en eller annen grunn. Har aldri forsovet meg til jobb e.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...