Gå til innhold

Er det lurt med ministøvsuger?

Gjest Husmoren to bee

Anbefalte innlegg

Gjest Husmoren to bee

Jeg oppbevarer støvsugeren i en annen etasje. Og ofte havner det noe smårusk på gulvet ikke så lenge etter støvsuging. Er det derfor lurt med en ministøvsuger?

Husker Jernia hadde en stilig i en i trekantform, noen som har den+

Evt andre å anbefale eller fraråde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte en Electrolux ministøvsuger med langt, avtagbart skaft - utrolig tøff å se til! Men jeg synes ikke den suger noe særlig egentlig så den er omtrent ikke i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes sånne ministøvsugere lukter ekkelt og er fulle av matrester og andre stinkende greier.....det blir jo liggende inni og råtne! Tørk heller opp matrester fra gulvet er mitt husmortips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes sånne ministøvsugere lukter ekkelt og er fulle av matrester og andre stinkende greier.....det blir jo liggende inni og råtne! Tørk heller opp matrester fra gulvet er mitt husmortips:)

De må jo tømmes hver gang de er brukt da. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Husmoren to bee

Det kan bli ganske mye på kjøkkengulvet så da måtte jeg hatt en mopp i nærheten. Eller kost og skaft. I tillegg kommer det jo på teppet. Så det er ikke bare å tørke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Husmoren to bee

Jeg kjøpte en Electrolux ministøvsuger med langt, avtagbart skaft - utrolig tøff å se til! Men jeg synes ikke den suger noe særlig egentlig så den er omtrent ikke i bruk.

Ok har sett de. Men hører på betjeningen at de ikke synes den suger så bra. Men hva gjør du om du har noe rusk på kjøkkengulvet og noe på stueteppe? Fungerer den ikke den ministøvsugeren inni stanga heller?

Det ender vel opp med at vi må støvsuge hver dag her, hvis vi skal ha det fint. Men i går var det en del rusk to timer etter at jeg hadde støvsugd, og da fristet det ikke å hente den på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne:

http://www.elprice.no/hus-hage/stoevsuger/haandstoevsuger/electrolux-ergorapido-oppladbar-stoevsuger-zb2811

Og den er jeg veldig fornøyd med! Jeg bruker den mye. Man kan bruke den i full størrelse eller bruke den kun som håndstøvsuger. Den er jo bare et supplement til den ordentlige støvsugeren, og et veldig greit alternativ til feiebrettet. Man må selvfølgelig passe på å tømme den etter bruk men det går fort og greit.

Jeg har tre etasjer og da er det tungt å drasse støvsugeren rundt hele tiden. Jeg tar f.eks håndstøvsugeren ca annen hver dag og støvsuger trappa hele veien opp, veldig lettvindt. Så slipper jeg å vaske trappa så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

? DA blir det stress. Like greit å tørke over med fuktig klut eller papir da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne:

http://www.elprice.no/hus-hage/stoevsuger/haandstoevsuger/electrolux-ergorapido-oppladbar-stoevsuger-zb2811

Og den er jeg veldig fornøyd med! Jeg bruker den mye. Man kan bruke den i full størrelse eller bruke den kun som håndstøvsuger. Den er jo bare et supplement til den ordentlige støvsugeren, og et veldig greit alternativ til feiebrettet. Man må selvfølgelig passe på å tømme den etter bruk men det går fort og greit.

Jeg har tre etasjer og da er det tungt å drasse støvsugeren rundt hele tiden. Jeg tar f.eks håndstøvsugeren ca annen hver dag og støvsuger trappa hele veien opp, veldig lettvindt. Så slipper jeg å vaske trappa så ofte.

Den har vi også! Laderen står på kjøkkenet, og den er MYE i bruk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter ikke vondt av vår. Tømmer den ofte (det tar ti sekunder), og støvsuger jo ikke opp VÅTE matrester ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

? DA blir det stress. Like greit å tørke over med fuktig klut eller papir da.

En ministøvsuger er da ikke noe stress å tømme? Vipper bare fronten av og tømmer ut i søppelbøtta i benken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har vi også! Laderen står på kjøkkenet, og den er MYE i bruk ;)

Jeg har også den der, den står på kjøkkenet og bruker den alt for lite. Hm. Bør vel prøve å ta den litt mer i bruk. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest svava

Uenig. Om jeg skulle tømme den hver gang den ble brukt (jeg bruker den _mye_) hadde jeg ikke giddet å bruke den rett og slett ;)

Tømmer den ved behov, som kan være alt fra én gang daglig til én gang pr. uke.

Har aldri merket meg at den lukter vondt. Bruker den kun til støv, smuler etc og ikke til noe som er vått/fuktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne:

Jeg har også denne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

En ministøvsuger er da ikke noe stress å tømme? Vipper bare fronten av og tømmer ut i søppelbøtta i benken.

Da syns jeg det er like greit å feie over gulvet egentlig jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne:

Den kunne kanskje brukes som "hytte-støvsuger"? Vi har ei hytte uten strøm., men hvis jeg lader den skikkelig før helgeturen, varer den da til helgeslutt? Fredag-søndag? Blir sikkert støvsuging hver ettermiddag i gangen, og hele hytta før avreise.. Liten hytte, altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kunne kanskje brukes som "hytte-støvsuger"? Vi har ei hytte uten strøm., men hvis jeg lader den skikkelig før helgeturen, varer den da til helgeslutt? Fredag-søndag? Blir sikkert støvsuging hver ettermiddag i gangen, og hele hytta før avreise.. Liten hytte, altså...

Jeg vet ikke hvor lenge den holder seg ladd, for den "bor" jo i laderen sin når den ikke er i bruk. Men jeg har aldri klart å tømme den for strøm da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne:

'' Man kan bruke den i full størrelse eller bruke den kun som håndstøvsuger. Den er jo bare et supplement til den ordentlige støvsugeren, og et veldig greit alternativ til feiebrettet. ''

Enig - den er et veldig greit supplement til både støvstuger og feiebrett, men kunne ikke klart meg med kun den der, da. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...