Gå til innhold

Nattavvenning

flowy

Anbefalte innlegg

Må man nattavvenne? Gutten min er seks måneder og helsesøster maser om at vi må nattavvenne nå, fordi det blir mye vanskeligere om et par måneder. Jeg tenker at dette kanskje går seg til av seg selv... Eller vil han spise om natta til han blir tre år? ;-) Hva gjorde dere? Jeg er ikke så veldig innstilt på å ta den kampen, selv om det hadde vært deilig å sove litt flere timer sammenhengende. Jeg ammer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ulvinnen

Min erfaring er at helsesøstre har veldig bastante meninger om mye. Selv opplevde jeg at helsesøster maste om at jeg måtte gi tillegg fodi hun trodde jeg ikke hadde nok melk. Bare sprøyt, barna mine la på seg som de skulle.

Gjør det som føles riktig for deg. Så lenge du ikke synes det blir for slitsomt å gi babyen mat om natten er det bare å fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Den eldste av mine avvente seg selv på natta. Nr to og tre var vel 8-9 måneder da jeg tok kampen opp, og i begge tilfellene var det en tøff kamp.

Grunnen til at jeg bestemte meg for å gjøre det da var at de ikke lenger spiste skikkelig om natta, de våknet stadig oftere og drakk litt. Og jeg måtte opp med halvannen times mellomrom og gikk rundt som en zoombie på dagtid.

Mitt råd til deg er: Gjør det når du selv føler for det. Du vil vite når det er på tide. jeg hadde i hvert fall gjort det før jeg skulle på jobb igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Selv har jeg ikke hatt det problemet med mine fire. De sov fra 23.00 til 06.00 fra de var seks uker gamle. Men jeg er vel egentlig litt tilbøyelig til å være enig med helsesøster her, ( Selv om jeg har litt blandete følelser over for helsesøstres såkalte ekspertise i alle saker). Både du og babyen vil ha godt av en natts uavbrutt søvn,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til ni

Eg har ikkje brukt å stresse med nattavvenning, men på eit tidspunkt har eg merka at ungen sov dårlegare fordi han måtte ha den supen.

Då gjekk eg over til å kun gi vatn av flaske eller kopp, og då var stasen borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har gjort det på begge mine to ved seks mndr (en på flaske, en på pupp). Det er noen tøffe netter, men det går fortere nå (færre netter) enn om du venter noen mndr til! God og sammenhengende søvn er viktig for både store og små, og hvis det ikke er spesielle grunner til at du _ikke_ vil gjøre det så syns jeg det absolutt høres fornuftig ut.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...