Gjest Ulvinnen Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Vi er en ganske åpen familie, som betror hverandre både det ene og andre, så ja de ville ha fortalt. Jeg kunne aldri latterliggjøre et annet menneske, men jeg kunne godt sagt at det ikke er bra vi treffes mer. Og jeg vil også kunne si hvorfor. Du vil ikke lenger treffe folk som tror på spøkelser? Håper ikke de du omgås har det på samme måte overfor kristne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Nå er vel ikke gjenferd og spøkelser et tema som dukker opp av seg selv om man ikke er spesielt intresert i det. Jeg tror de finnes, men det er det ikke så mange av de jeg omgås som vet. Ikke fordi det er noe jeg holder hemmelig, men fordi det sjelden er et samtaleemne. ''Ikke fordi det er noe jeg holder hemmelig, men fordi det sjelden er et samtaleemne.'' Det skjønner jeg på en måte, men jeg og mine venninner/familie liker å snakke om alt, og det inkluderer slike tema. Hater å snakke om vær og vind, om du forstår rett, liker å snakke om _livet_ og alt det innebærer. Men, èn ting jeg ikke forstår, er hvordan mennesker kan tro på ånder og spøkelser, men likevel fornekte Gud! Mulig jeg er sneversynt, tilgi meg for det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Du vil ikke lenger treffe folk som tror på spøkelser? Håper ikke de du omgås har det på samme måte overfor kristne. Jeg kuttet kontakt med en nær venninne da hun begynte å tro på tusser, troll, vetter, småfolk og gjenferd, det ble _alt_ for vilt for meg, og jeg ønsket ikke å utsette barna mine for det. Hun påsto at småfølka gikk rundt i huset om natten og gjemte briller og nøkler etc, og at sønnen stadig vek pratet med dem om natten. Jeg ferierte hos henne i tre uker og så ikke snurten av hverken det ene eller andre. Ikke hørte jeg sønnen tale med noen om natta heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 ''Ikke fordi det er noe jeg holder hemmelig, men fordi det sjelden er et samtaleemne.'' Det skjønner jeg på en måte, men jeg og mine venninner/familie liker å snakke om alt, og det inkluderer slike tema. Hater å snakke om vær og vind, om du forstår rett, liker å snakke om _livet_ og alt det innebærer. Men, èn ting jeg ikke forstår, er hvordan mennesker kan tro på ånder og spøkelser, men likevel fornekte Gud! Mulig jeg er sneversynt, tilgi meg for det. ''Men, èn ting jeg ikke forstår, er hvordan mennesker kan tro på ånder og spøkelser, men likevel fornekte Gud! Mulig jeg er sneversynt, tilgi meg for det.'' Var den til meg? Jeg tror både på Gud og spøkelser, i motsetning til mine foreldre som bare tror på spøkelser. Det har jeg hatt en del diskusjoner med dem om i årenes løp ;-) På den annen side hadde jeg besteforeldre som bare trodde på Gud (ikke spøkelser) og det finner jeg like forunderlig. Etter det jeg har skjønt tror du også på Gud? Hvordan kan du da utelukke andre overnaturlige fenomener, Hidi? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 ''Men, èn ting jeg ikke forstår, er hvordan mennesker kan tro på ånder og spøkelser, men likevel fornekte Gud! Mulig jeg er sneversynt, tilgi meg for det.'' Var den til meg? Jeg tror både på Gud og spøkelser, i motsetning til mine foreldre som bare tror på spøkelser. Det har jeg hatt en del diskusjoner med dem om i årenes løp ;-) På den annen side hadde jeg besteforeldre som bare trodde på Gud (ikke spøkelser) og det finner jeg like forunderlig. Etter det jeg har skjønt tror du også på Gud? Hvordan kan du da utelukke andre overnaturlige fenomener, Hidi? Jeg utelukker ikke andre fenomener, men jeg utelukker det som Bibelen sier jeg skal. Bibelen utelukker ikke noe, den sier hva vi bør unngå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mirami Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Men hvorfor er du redd for spøkelser,tror du de kan gjøre deg noe? Eller er det bare frykt for å se et? Nei jeg er ikke redd for at de skal gjøre meg noe.. Det er mer det at hvis jeg ser dem, betyr det jo at de eksisterer, og at det finne så utolig mye her i verden jeg ikke vet om.. Om som kjent: Det man ikke vet noe om, det er skummelt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Gud, jesus, mohamed, jehova, ånder, spøkelser - alt er ting vi kan tro på men ikke bevise. Jeg synes det er mer skremmende å tro på at mennesker kan være så onde at de spikrer en mann på et kors for noe han tror på. Da jeg var barn skulle min mor gjøre sin plikt og lære oss barn om gud. Resultatet var livredde barn som ikke turde å sove, vi ble redd denne mektige mannen som kunne se oss uansett hvor vi var. En kikker når vi skulle sove var det siste vi ønsket oss. ''Jeg synes det er mer skremmende å tro på at mennesker kan være så onde at de spikrer en mann på et kors for noe han tror på.'' Ja, det er fryktelig å _vite_ hvor tvers gjennom ondskapsfulle mennesker kan være mot hverandre. Korsfestelse - en vanlig romersk henrettelsesmetode, tortur, lemlestelse, massedrap, utryddelse, selv ikke barna blir spart. Det er av typen _fakta_ jeg finner det tungt og svelge at mine barn må ta gradvis inn over seg. ''Da jeg var barn skulle min mor gjøre sin plikt og lære oss barn om gud. Resultatet var livredde barn som ikke turde å sove, vi ble redd denne mektige mannen som kunne se oss uansett hvor vi var. En kikker når vi skulle sove var det siste vi ønsket oss.'' Jeg lurer på hva i hele vide verden hun har sagt for å skremme dere slik? De fleste jeg har hørt snakke om (den kristne) Gud til barn, har gitt barna stjerner i øynene og trygge, glade ansikter. Gud som er glad i deg. Bryr seg om deg. Alltid hører på deg. Liker deg. Hjelper deg. Din beste venn osv. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 ''Jeg synes det er mer skremmende å tro på at mennesker kan være så onde at de spikrer en mann på et kors for noe han tror på.'' Ja, det er fryktelig å _vite_ hvor tvers gjennom ondskapsfulle mennesker kan være mot hverandre. Korsfestelse - en vanlig romersk henrettelsesmetode, tortur, lemlestelse, massedrap, utryddelse, selv ikke barna blir spart. Det er av typen _fakta_ jeg finner det tungt og svelge at mine barn må ta gradvis inn over seg. ''Da jeg var barn skulle min mor gjøre sin plikt og lære oss barn om gud. Resultatet var livredde barn som ikke turde å sove, vi ble redd denne mektige mannen som kunne se oss uansett hvor vi var. En kikker når vi skulle sove var det siste vi ønsket oss.'' Jeg lurer på hva i hele vide verden hun har sagt for å skremme dere slik? De fleste jeg har hørt snakke om (den kristne) Gud til barn, har gitt barna stjerner i øynene og trygge, glade ansikter. Gud som er glad i deg. Bryr seg om deg. Alltid hører på deg. Liker deg. Hjelper deg. Din beste venn osv. mvh Det var vel noe som at Gud alltid var med oss og så oss uansett hvor vi var. Skremmende! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.