Katt-ja Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Hore er da akkurat like lite stygt som homo, så lenge det ikke brukes som et skjellsord? Prostituert = hore Homoseksuell = homo ''Hore er da akkurat like lite stygt som homo, så lenge det ikke brukes som et skjellsord? Prostituert = hore Homoseksuell = homo'' Nja,- jeg mener sannelig at det er en viss forskjell. Altså,- man skal jo ikke rakke ned på de prostituerte, men... Det har da et visst negativt element i seg, for de aller fleste? Og det er noe man "velger" å være. En homse kan jo være hvem som helst. For eksempel en av disse guttene. Eller en annen som overhører dem. Det er den slags mobbing som gjør det til et vanskelig valg å komme ut av skapet, å innrømme hvem man er. Man skal _ikke_ ta lett på det faktum at selvmordsraten er mye høyere hos homofile enn hos de heterofile! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ysah Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Helt enig, men det kan også være viktig å understreke at selv om det ikke er negativt, kan man bli lei seg hvis det er sagt som et skjellsord/for å erte. Da ville det vel ikke blitt brukt som skjellsord,altsà hvis det ikke ble oppfattet som negativt, tror du ikke? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 De lærer det ute i den store verden, der det finnes både 6.-klassinger og de som er enda større, kulere og farligere. På tide å akseptere at uskyldens tid er forbi. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Da må du regne med å fly mye i luften fremover. Jeg overhører guttene i gata (barneskolealder) og de bruker "Homo" som skjellsord hele tiden. Jeg hørte min 3-klassing bruke homo som skjellsord én gang, og jeg fløy i taket. Siden har han ikke sagt det så jeg har hørt det i hvertfall;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 ''Hore er da akkurat like lite stygt som homo, så lenge det ikke brukes som et skjellsord? Prostituert = hore Homoseksuell = homo'' Nja,- jeg mener sannelig at det er en viss forskjell. Altså,- man skal jo ikke rakke ned på de prostituerte, men... Det har da et visst negativt element i seg, for de aller fleste? Og det er noe man "velger" å være. En homse kan jo være hvem som helst. For eksempel en av disse guttene. Eller en annen som overhører dem. Det er den slags mobbing som gjør det til et vanskelig valg å komme ut av skapet, å innrømme hvem man er. Man skal _ikke_ ta lett på det faktum at selvmordsraten er mye høyere hos homofile enn hos de heterofile! Nå tenkte ikke jeg på "verdien" til det mennesket som er hore eller homo, men betegnelsen av en gruppe mennesker... Og slik sett synes jeg ikke det er verre å bruke hore enn homo, så lenge ingen av ordene blir brukt som skjellsord. Om det er verre å være hore enn homo, er en helt annen diskusjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stopp det så fort som mulig Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Det er harde miljøer på skolene for tiden. I vår 5 . trinn på skolen har disse ordene og mange flere stygge ord kommet frem i løpet av skoleåret. Skolen snakker alvorlig om dette med elevene og vil ha slutt på det. Men det er veldig viktig at foreldre hjemme tar opp temaet så fort som mulig når det kommer på banen for å stoppe det først som sist. Dessverre finnes det endel foresatte som trekker på skuldrene om dette ordforådet og gidder ikke ta det opp som alvorlig tema. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trdms Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Da skal du få mange sjokk opp igjennom. Det er helt naturlig at barna møter ord og uttrykk, og det i en veldig ung alder. Fra tv, venner o.l. Som mor forklarer jeg hva det betyr, i forhold til det barnets alder og utvikling, eller jeg sier noe om bruken av det. Det er noe som sier meg at måten du reagerer på kanskje vil skape generasjonskløften. her i spania er det veldig vanlig med stygge ord. desverre. jeg har selv 5 barn, 4 gutter og ei jente, minste. spania er vistnok det land i verden som har mest stygge ord(?) og det kan jeg skjønne. når vanlig folk sier puta madre til dagligdagse ting (betyr mamman til hora) de bruker det når de blir overrasket eller litt sjokkert, eller litt sint. jeg retter mine egene barn som dere sier etter alder, og evt. barn som er på besøk. barn som er på besøk er ofte veldig tøffe i munn og da spørr jeg om de får lov til dette hjemme, da kommer jo svaret at NEI ikke det, nei ikke her heller sier jeg. en lærer kom til meg for mange år siden å sa at sønn min hadde brukt ordet puta, som er hore på norsk. vel vi prater kun norsk hjemme og jeg sa at det var jo synd og jeg skulle prate med ham, etter dette sluttet han, han var da (7 år) men det læreren ikke tenkte på, hvor lærer han det, jo på skolen, vi snakker jo ikke spansk hjemme, ergo måtte han lært det på skolen. jeg er litt fortvilet over dette da barna er mange timer på skolen pr dag. jeg er streng på mange områder, så jeg får alltid høre at mine er bra oppdratt, men mange spanske barn så merker jeg at de har det strengt hjemme, men ute kan de gjøre hva de vil, for der er ikke mor eller far. mine er motsatt, de oppfører seg bra borte, men kan opponere mot meg hjemme, hvor jeg da korrigirer dem. jeg synes det er viktig at barna tenker selv og skal skjønne at blandt andre mennesker må vi oppføre oss, klart hjemme også, men der er vi og kan korrigere. ute blandt andre er vi ikke og derfor må barna etterhvert tenkte selv, og der har jeg tydligvis lykkes litt. ser selv i norge at noen barn tror de kan gjøre hva de vil i butikker osv. mine minste får klar beskjed før vi går inn at nå får vi oppføre oss pent, ellers får vi gå ut igjen. mulig jeg er gammeldags, men tror for mange slipper barna for langt i dag, man skal jo ikke ta i barna engang lenger. man kan ta i barn uten å gjøre de vondt, men folk er redd for hva folk tro og ser. jeg har hørt at mange bruker pepper på skje og chillipepper for å straffe barna, ja putter det i munn dems, fordi det ikke vil gi synlige merker. hvor langt har ting gått egentlig??? jaggu bedre med en dask på rumpa tror jeg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.