puttelulle Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Sønnen min har hatt sterk hodepine jevnlig i hele vår.. Og søndag toppet det seg: Han skreik, spydde og hadde høg feber... Han var relativt bra i går, men i dag slo det til igjen, og han har svarte fluer foran øynene, sier han. Han var til lege i dag, og ble grundig undersøkt, tatt blodprøver m.m., og legene mente at det kunne være migrene.. Men dette med feberen forvirrer meg: Jeg har migrene sjøl, men har aldri hatt feber!?! Har noen av dere det, når dere har migreneanfall? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Nei, jeg har aldri hatt feber sammen med migrene. Derimot synsutfall og oppkast er vanlig for meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kimmie Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Jeg har aldri hatt feber ved migrene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Hvis dette fortsetter, så synes jeg fastlegen bør henvise han videre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Enig med frosken, syns han burde henvises til spesialist for videre utredning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Hmm. Alle de som har migrene - tenker de på å ta feberen da? Er ikke migrene så pyton (har hatt nesten-migrene et par ganger selv, bare - sterk hodepine & medfølgende kvalme) at man ikke tenker på å ta feberen på seg selv? På ungene, derimot sjekker man jo... Hadde han feber ved alle tilfellene, eller bare nå sist? Hvis det bare var nå sist så _kan_ det jo hende han hadde to ting på en gang,- en omgangssyke med feber som utløste migrenen... Uansett,- jeg ville nok også ha bedt om mer sjekking. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 16. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2009 Hvis dette fortsetter, så synes jeg fastlegen bør henvise han videre. Hei! Han har fått time hos spesialist på sjukehuset i neste uke. Men jammen måtte jeg stå på!!! "Reis hjem ta en ibux og en paracet og legg deg og hvile!" var resepten han fikk ved 1. besøk. Legen prøvde seg på det samme ved 2.besøk, men da satte jeg foten ned. Siden alle prøver var fine, mente jeg at han burde undersøkes enda grundigere, for det er ikke normalt at en ellers frisk 10-åring skal ligge med sterk hodepine i 2-3 dager, og ha så høy feber!!! Uten at det er påvist virus av noe slag!!! Men nå får han komme til spesialist, så da håper vi at han finner ut hva det er. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 16. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2009 Hmm. Alle de som har migrene - tenker de på å ta feberen da? Er ikke migrene så pyton (har hatt nesten-migrene et par ganger selv, bare - sterk hodepine & medfølgende kvalme) at man ikke tenker på å ta feberen på seg selv? På ungene, derimot sjekker man jo... Hadde han feber ved alle tilfellene, eller bare nå sist? Hvis det bare var nå sist så _kan_ det jo hende han hadde to ting på en gang,- en omgangssyke med feber som utløste migrenen... Uansett,- jeg ville nok også ha bedt om mer sjekking. Tar ikke feberen, men man merker jo om man kaldsvetter, fryser og ellers er uggen. Og jeg har migrene, og har aldri hatt sånne symptomer, bare kvalme og synsforstyrrelser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Hei! Han har fått time hos spesialist på sjukehuset i neste uke. Men jammen måtte jeg stå på!!! "Reis hjem ta en ibux og en paracet og legg deg og hvile!" var resepten han fikk ved 1. besøk. Legen prøvde seg på det samme ved 2.besøk, men da satte jeg foten ned. Siden alle prøver var fine, mente jeg at han burde undersøkes enda grundigere, for det er ikke normalt at en ellers frisk 10-åring skal ligge med sterk hodepine i 2-3 dager, og ha så høy feber!!! Uten at det er påvist virus av noe slag!!! Men nå får han komme til spesialist, så da håper vi at han finner ut hva det er. Jeg er lettet over å høre at dere har fått time hos spesialist. Hvis han får sterke symptomer igjen, så hadde jeg nok kontaktet legevakt, tror jeg -- også hadde jeg vært oppmerksom i forhold til nakkestivhet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.