Gå til innhold

Svineinfluensa i barnehagen

Glimtipper

Anbefalte innlegg

Så har svineinfluensaen kommet til sønnens barnehage. Det er ikke fare for liv og barnehagen holder åpent inntil sykehuset gir annen beskjed.

Hadde dere sendt barna deres i barnehage på tross av dette? (Om dere hadde et valg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om jeg hadde valget ville jeg holdt mine barn hjemme. Når det er sagt ville jeg ikke satt himmel og jord i bevegelse for å få det til, for ellers friske mennesker skal ikke svineinfluensa innebære fare for verken liv eller helse.

Men det er klart det er lettere å snakke om hvor undøvendig opphauset dette viruset er når jeg og mine har det på trygg avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Det er jo lett å sitte og si noe om hva man mener når man ikke er midt oppi detselv, men mine tanker omkring dette erat det kan ta mange måneder før epedemien er over, skal man holde ungen vekke hver gang noen blir smittet, kan man risikere atdet blir nokså mye fravær fremover.. Og smitten kan man jo få på butikken, på bussen og hvor som helst ellers. også. Man kan jo ikke isolere seg totalt fra omverdenen heller.. Så jeg synes man må ta utgangspunkt i hva helsemyndighetene sier og prøve å leve så normalt som mulig og heller ta forholdsregler i forhold til hygiene. Jeg ville nok spurt barnehagen om hvilke rutiner barnehagen har for hygiene(forhåpentligvis skjerpede rutiner nå som de er i denne situasjonen da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde valget ville jeg holdt mine barn hjemme. Når det er sagt ville jeg ikke satt himmel og jord i bevegelse for å få det til, for ellers friske mennesker skal ikke svineinfluensa innebære fare for verken liv eller helse.

Men det er klart det er lettere å snakke om hvor undøvendig opphauset dette viruset er når jeg og mine har det på trygg avstand.

Jeg er ikke spesielt hysterisk av meg, så jeg tror nok vi kommer til å leve som normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo lett å sitte og si noe om hva man mener når man ikke er midt oppi detselv, men mine tanker omkring dette erat det kan ta mange måneder før epedemien er over, skal man holde ungen vekke hver gang noen blir smittet, kan man risikere atdet blir nokså mye fravær fremover.. Og smitten kan man jo få på butikken, på bussen og hvor som helst ellers. også. Man kan jo ikke isolere seg totalt fra omverdenen heller.. Så jeg synes man må ta utgangspunkt i hva helsemyndighetene sier og prøve å leve så normalt som mulig og heller ta forholdsregler i forhold til hygiene. Jeg ville nok spurt barnehagen om hvilke rutiner barnehagen har for hygiene(forhåpentligvis skjerpede rutiner nå som de er i denne situasjonen da).

De har skjerpede hygienerutiner og virker som de tar utbruddet på alvor. Som deg tenker jeg at smitten kan komme fra hvor som helst og "faren" kan vare i månedsvis. Så det blir nok til at vi lever som normalt og følger med på eventuelle influensasymptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...