Gjest 39 åring som lurer :-) Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Egentlig feil forum, men det er mange kvinner her. :-) Jeg lurer rett og slett på om noen av dere har erfaring med at vektreduksjon kan føre til syklus-tull? Jeg bruker ikke prevensjon, for jeg ble operert i livmora for drøyt 2 år siden, hvor livmorslimhinna for det meste ble fjernet. Etter dette var sjansen for graviditet minimal. I tillegg er jeg kraftig overvektig, og 39 år, alle faktorer som hver for seg sier at jeg ikke er gravid. Men de siste tre månedene har jeg lagt om kostholdet i retning lavkarbo, og plutselig nå uteblir mensen. Jeg har hatt svært beskjedne blødninger siden operasjonen, men helt uteblitt har ikke hendt før. Kan det skyldes kostholdet i seg selv? Eller vektreduksjonen? Jeg har på 13 uker gått ned 11 kilo. I seg selv ingen dramatisk vektreduksjon, og jeg har fortsatt BMI på 35. Nå er jeg 1-2 uker etter forventet mens. (Litt upresis, for siden blødningene er så beskjedne har jeg liksom ikke tatt notis av dem. Før den altså uteble forrige uke.) Noen som har erfaringer å dele her? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lavkarbodama Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Det eneste jeg vet om i så måte, er at flere som har hatt problemer med å bli gravide, har blitt det etter at de har lagt om til et lavkarbokosthold. Selv erfarte jeg at jeg begynte å blø igjen (etter tre år uten pga hormonspiral), så at det skjer hormonelle endringer i kroppen vår når vi legger om kostholdet er det ingen tvil om. ps. gratla med flott vektnednedgang Du har vært flink! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Den vektreduksjonen du snakker om har neppe innvirket på mensen, da må man vel langt under 50 kg? Så jeg ville tatt en test om jeg var deg gitt... ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 39 åring som lurer :-) Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Den vektreduksjonen du snakker om har neppe innvirket på mensen, da må man vel langt under 50 kg? Så jeg ville tatt en test om jeg var deg gitt... ) Jeg nekter å ta test... :-) Jeg kan jo ikke være gravid. Jeg har to barn, og vet hvordan det er å være gravid, har ingen symptomer av noe slag, annet enn uteblitt mens. Jeg anser sjansen for graviditet som minimal. Regner med det er en annen forklaring. Men takk for svaret ditt, det foresvevet meg noe om at vekttapet mitt var for lite til å påvirke mensen. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 39 åring som lurer :-) Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Det eneste jeg vet om i så måte, er at flere som har hatt problemer med å bli gravide, har blitt det etter at de har lagt om til et lavkarbokosthold. Selv erfarte jeg at jeg begynte å blø igjen (etter tre år uten pga hormonspiral), så at det skjer hormonelle endringer i kroppen vår når vi legger om kostholdet er det ingen tvil om. ps. gratla med flott vektnednedgang Du har vært flink! Takk for svaret ditt! Kan jo høres ut som lavkarbokosthold kan påvirke syklusen. Får se det an en tid. Det er egentlig veldig greit så lenge man har mensen regelmessig, da har man også en pekepinn på at alt fungerer som det skal i kroppen. Når den uteblir begynner jeg å lure. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Det er visst ikke uvanlig at den forsvinner og de bruker ikke sjekke ut noe videre før etter 3-4 manglende sykluser. Opplevde nettopp det samme selv - før den tid hadde jeg uregelmessig mens men nå virker det som den har stabilisert seg etter oppholdet. Et lavkarbo-kosthold og vektnedgang kan jo fort endre hormonbalansen til en sunnere balanse, og det forundrer meg ikke om kroppen tenker å restabilisere seg selv etter en slik omlegging. Andre muligheter er tidlig overgangsalder eller graviditet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.