Bookworm Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Hvorfor er _jeg_ alltid din unnskyldning? Kjære deg, fordi det var deg jeg svarte på akkurat det innlegget Cecily kommenterte. Greit at vi er mye uenige, men du trenger da ikke å bestemme deg for at jeg er ute etter deg, eller har noe spesielt imot deg av den grunn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Kjære deg, fordi det var deg jeg svarte på akkurat det innlegget Cecily kommenterte. Greit at vi er mye uenige, men du trenger da ikke å bestemme deg for at jeg er ute etter deg, eller har noe spesielt imot deg av den grunn. Bare lurte, vet du... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Bare lurte, vet du... Regner med du kom inn fra "100 nyeste", da kan jeg forstå kommentaren din, men det viser vel litt at det kan være en fordel å vite hvor i tråden/diskusjonen man befinner seg:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Beklager; det siste svaret for for krast og sinna - jeg svarte for kjapt i forhold til temperementet som har vært tidligere i tråden. Jeg har prøvd å få fram at alle er forskjellige, enhver må gjøre det som passer best for seg og sin familie - og at den måten man selv har valgt å gjøre ting på, ikke nødvendigvis er den beste og eneste måten å gjøre ting på. Når hidi da kommer med "karrierejag og kvinner som bare er ute etter høye lønninger" svarte jeg som jeg gjorde, fordi jeg ville få fram at selv om jeg "forsvarer" mødre som har barn i barnehagen eller andre ting - er jeg selv i en helt annen situasjon, og kan konsentrere meg om barn og hjemmet - uten at jeg av den grunn har mistet gangsynet, og forstår at andre er i en annen situasjon enn meg, og sannsynligvis gjør det beste ut av SIN situasjon med de muligheter de har. Igjen: beklager det krasse svaret. Beklagelsen er tatt i mot og selvsagt godtatt. Det er så mye hopping fram og tilbake i en ekte doltråd, at det ikke alltid er så enkelt å huske hva den enkelte mener. Av det innlegget jeg kommenterte var jeg veldig usikker på hvordan jeg skulle tolke deg. Tonen på dol er ikke blitt mindre røff siden jeg tok en pause for ca to år siden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Regner med du kom inn fra "100 nyeste", da kan jeg forstå kommentaren din, men det viser vel litt at det kan være en fordel å vite hvor i tråden/diskusjonen man befinner seg:-) Helt sikkert, for akkurat nå så aner jeg ikke hva du skriver om? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Beklagelsen er tatt i mot og selvsagt godtatt. Det er så mye hopping fram og tilbake i en ekte doltråd, at det ikke alltid er så enkelt å huske hva den enkelte mener. Av det innlegget jeg kommenterte var jeg veldig usikker på hvordan jeg skulle tolke deg. Tonen på dol er ikke blitt mindre røff siden jeg tok en pause for ca to år siden. Det hender det går litt hardt for seg, men det har dabbet litt av på generell basis:-) Men, så er jeg en kranglefant da, så jeg er som regel med i de trådene hvor det "skjer noe". PS: Snakker jeg med deg andre steder? Jeg reagerte på den :host: du skrev, som kan henspeile på en smileypanel jeg kjenner godt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Helt sikkert, for akkurat nå så aner jeg ikke hva du skriver om? Akkurat... Nei, da har i grunn ikke jeg mer å si... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Det hender det går litt hardt for seg, men det har dabbet litt av på generell basis:-) Men, så er jeg en kranglefant da, så jeg er som regel med i de trådene hvor det "skjer noe". PS: Snakker jeg med deg andre steder? Jeg reagerte på den :host: du skrev, som kan henspeile på en smileypanel jeg kjenner godt... Å! Jeg vet om et par forum til som det hostes på, men jeg kan ikke huske å ha sett en bokorm der? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 ''Jepp. Og til alle tider har mødre hatt _hjelp_ til dette av storfamilien. Til alle tider har det vært vanlig at man har bodd sammen med barnas besteforeldre, minimum, og gjerne et par tanter og onkler også. I tillegg til at mor i barseltida ble behandlet som en dronning, og lå på stas i tre-fire uker hvor hun _bare_ skulle ta seg av den nyfødte og amme. Andre kom med mat og tok husarbeidet og det som ellers måtte kreves.'' Hvor har du dette i fra? Bonderomantikken...? Da min mor fikk barn, var det nok ikke noe tre-ukers sengeperiode, nei, og ikke kunne familien stille opp heller, da de hadde mer enn nok med sitt.... Og hun hadde ikke råd til vaskemaskin eller elektrisk komfyr, det fikk hun først mange år senere. Skal man tro min bestemor er hun glad vi i dag har tid til å aktivisere og ha positivt samvær med våre barn - for da hun hadde barn måtte de stort sett plasseres "i grind" eller på gulvet mens det ble gjort husarbeid - de skulle sees men ikke høres og man hadde sjelden tid til å ta seg av noe mer enn klær/mat og andre basiske ting man trenger for å vokse opp. Da de ble større løp de i stor grad rundt ute dagen lang og aktiviserte seg selv, og man sørget for en kjapp opptelling til kvelden så man hadde oversikt over at alle hadde kommet seg hjem. Det stilles _mye_ høyrere krav til omsorg og aktivisering av barn i dag i forhold til den tiden - ikke minst når man tenker på sikkerhet. Dengang da er rett og slett ikke sammenlignbart men dagens hverdag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Jobber i barnehage og ser alt utenifra. Og personalet i barnehagen og foreldre ser de fleste tingene forskjellig.! Jeg mener at om man er hjemmeværende er det ikke noe problem at søsken er i barnehagen, men hvorfor er barnet der i 8-9 timer? Det er heller det store spørsmålet. Jeg mener at søsken gjerne kunne hentes ut etter maks 6 timer for å kose seg litt hjemme med mor og baby. De fleste barn som er lenge i barnehagen er jo helt utslitt når dagen er omme og det er jo ikke noe enkelt å få et slikt barn hjem på ettermiddagen! Skjønner godt at foreldre er slitne når dem legger ungene til kvelds da ja. Et annet argument er at hvorfor er det så mange foreldre som er seine med å komme for å hente sitt syke barn når de blir ringt etter. Utrolig mange hjemmeværende som er trege og det er jo ikke greit mot deres syke barn. Foreldre på jobb kommer faktisk fortere for henting hos oss.. Mye rart ja.. For noen er dette muligheten som berger familien. Som minsker muligheten for vold mot barn. Som gir barnet en pedagogisk innholdsrik dag med vennlige personer fremfor en utslitt mamma med kort lunte som står på kanten av stupet. Som forhindrer at denne familien blir "barnevernskasus". Det er mye vi ikke vet om hverdagen "bak maska" og man skal være forsiktig med å dømme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Skal man tro min bestemor er hun glad vi i dag har tid til å aktivisere og ha positivt samvær med våre barn - for da hun hadde barn måtte de stort sett plasseres "i grind" eller på gulvet mens det ble gjort husarbeid - de skulle sees men ikke høres og man hadde sjelden tid til å ta seg av noe mer enn klær/mat og andre basiske ting man trenger for å vokse opp. Da de ble større løp de i stor grad rundt ute dagen lang og aktiviserte seg selv, og man sørget for en kjapp opptelling til kvelden så man hadde oversikt over at alle hadde kommet seg hjem. Det stilles _mye_ høyrere krav til omsorg og aktivisering av barn i dag i forhold til den tiden - ikke minst når man tenker på sikkerhet. Dengang da er rett og slett ikke sammenlignbart men dagens hverdag. Nei, det kan nok ikke sammenlignes. Jeg synes bare utviklingen har gått så rivende fort....Da jeg gikk på skolen var så godt som alle mødrene hjemmeværende, mens de i dag kan telles på èn hånd;) Jeg kan nok saktens mene at noe har gått tapt på veien. Er glad jeg ikke er ung i dag, for jeg tror nok at mange har det tøft. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ysah Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Jepp, sånn er det: jeg valgte ikke å sette dem til verden - de eksisterer ikke på grunn av mitt ønske, men på grunn av noen andres. Det betyr ikke at jeg ikke er glad i dem, nei, men det betyr at jeg uansett har en del ansvar i forhold til dem. Helt klart. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
også en mor Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Mye sant i det ordtaket. Her hogges det på kvinner som har barn og sikkert en slitsom hverdag. Å bli mor er å bli satt på pidestall og man skal mestre alt og være superkvinne. Kan man ikke bare innse at vi er forskjellig, og at vi har ulike behov og ønsker? ''Kvinne er kvinne verst. Mye sant i det ordtaket.'' Jeg hører det sies, men har lite erfaring med at det stemmer RL. Herinne derimot, kan man av og til begynne å lure! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.