laban Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 ...eller litt eldre som har hatt "friår" fra skolen - hvordan gikk det med førsteopptaket til høyere utdanning? Hos oss endte det med jubel i heimen. Min eldste blir student ved Høgskolen i Oslo fra høsten. Siden hun tok sjansen på å søke studentinnkvartering før hun fikk studieplass, har hun også fått en knøttliten hybel rett ved skolen. Så lillebroren er også glad - men mest for at den sure søstra kommer til å være enda mindre hjemme enn før. Hun flytter vel omtrent på dagen 19 år etter at vi kom hjem og la henne i vogga for første gang. Hm - det blir vanskelig for meg som er såpass - eh - verbal, eller kanskje det heter skravlesjuk, å dele bolig kun med tause mannfolk... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest student i trondheim snart Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Jeg er selv 1989, så det er vel ikke meg du egentlig vil ha svar fra men;) Jeg kom inn på førstevalget mitt, på en annen kant av landet, så her er også mor og far litt bekymret. Reiser alene og har aldri tidligere besøkt byen, men tror det blir utrolig spennende! Det var akkurat dette jeg ønsket, selv om mor og far helst så at jeg skulle studere i hjembyen:) Endelig begynner studentlivet for oss også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Jeg er selv 1989, så det er vel ikke meg du egentlig vil ha svar fra men;) Jeg kom inn på førstevalget mitt, på en annen kant av landet, så her er også mor og far litt bekymret. Reiser alene og har aldri tidligere besøkt byen, men tror det blir utrolig spennende! Det var akkurat dette jeg ønsket, selv om mor og far helst så at jeg skulle studere i hjembyen:) Endelig begynner studentlivet for oss også Flyttet også hjemmefra - og til en by jeg aldri hadde vært i- som 19 åring. Spennende og skummelt på en gang. Men det gikk fint, og jeg stortrivdes fra dag 1. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest student i trondheim snart Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Flyttet også hjemmefra - og til en by jeg aldri hadde vært i- som 19 åring. Spennende og skummelt på en gang. Men det gikk fint, og jeg stortrivdes fra dag 1. Så bra å høre:) Jeg gleder meg utrolig mye, tok et friår, men det ble ganske kjedelig i lengden! Nå bare gleder jeg meg, men tipper nervene kommer når det nærmer seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 Jeg er selv 1989, så det er vel ikke meg du egentlig vil ha svar fra men;) Jeg kom inn på førstevalget mitt, på en annen kant av landet, så her er også mor og far litt bekymret. Reiser alene og har aldri tidligere besøkt byen, men tror det blir utrolig spennende! Det var akkurat dette jeg ønsket, selv om mor og far helst så at jeg skulle studere i hjembyen:) Endelig begynner studentlivet for oss også Jeg ble også student i Trondheim da jeg var 19 år. Hadde vært der før, men bare som barn og sett Nidarosdomen og denslags, absolutt ikke nok til å være kjent i byen. Det gikk helt greit. Dette er jo en stund siden, men såvidt jeg vet, har ikke Trondheims gode studentby-rykte tapt seg noe. Det kommer folk fra hele landet til NTNU og mange av dem er helt ferske som trondheimsinnbyggere, så det er mange i samme båt. Gjennom datteren min kjenner jeg til flere fra 1990-årgangen som skal dit. Jeg tror foreldrene dine kan ta det helt med ro. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest student i trondheim snart Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Jeg ble også student i Trondheim da jeg var 19 år. Hadde vært der før, men bare som barn og sett Nidarosdomen og denslags, absolutt ikke nok til å være kjent i byen. Det gikk helt greit. Dette er jo en stund siden, men såvidt jeg vet, har ikke Trondheims gode studentby-rykte tapt seg noe. Det kommer folk fra hele landet til NTNU og mange av dem er helt ferske som trondheimsinnbyggere, så det er mange i samme båt. Gjennom datteren min kjenner jeg til flere fra 1990-årgangen som skal dit. Jeg tror foreldrene dine kan ta det helt med ro. Lykke til! Det høres veldig bra ut. Byen har jo et godt rykte, det er helt klart! Blir nok kjempebra:) Det er vel foreldrene sin jobb å være litt bekymret, men de syns vel det er godt å få meg ut av huset nå likevel;) Håper datteren din kommer til å trives også! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 Det høres veldig bra ut. Byen har jo et godt rykte, det er helt klart! Blir nok kjempebra:) Det er vel foreldrene sin jobb å være litt bekymret, men de syns vel det er godt å få meg ut av huset nå likevel;) Håper datteren din kommer til å trives også! Hvis de tenker omtrent som meg, synes de nok ikke akkurat at det er godt å få deg ut av huset, men klarer å se det positive i at du forsvinner litt gradvis - kommer tilbake i ferier o.l. Jeg syntes selv det var en ganske praktisk måte å "flytte hjemmefra" på. Det føltes også bra å glede seg til å reise tilbake på ferie og noen få helger, i stedet for irritasjonen over å ha foreldre / søsken rundt meg på heltid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest student i trondheim snart Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Hvis de tenker omtrent som meg, synes de nok ikke akkurat at det er godt å få deg ut av huset, men klarer å se det positive i at du forsvinner litt gradvis - kommer tilbake i ferier o.l. Jeg syntes selv det var en ganske praktisk måte å "flytte hjemmefra" på. Det føltes også bra å glede seg til å reise tilbake på ferie og noen få helger, i stedet for irritasjonen over å ha foreldre / søsken rundt meg på heltid. Joda, de tenker nok sånn, er ikke redd for at de bare venter på å få meg ut heller. Tror de er glade for at jeg har lyst til å flytte og motivert for studier:) Men litt bekymret er de nok likevel.. Og er på et anonymt forum kan jeg jo si at jeg helt sikkert kommer til å savne dem litt også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Joda, de tenker nok sånn, er ikke redd for at de bare venter på å få meg ut heller. Tror de er glade for at jeg har lyst til å flytte og motivert for studier:) Men litt bekymret er de nok likevel.. Og er på et anonymt forum kan jeg jo si at jeg helt sikkert kommer til å savne dem litt også Det gjør du sikkert. Det gjorde jeg også da jeg flyttet. Men jeg trivdes likevel. Savn hører med det/de første åre(ne). (ikke savn hele tiden altså) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyer Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Jubel i heimen her også. Sønnen min kom inn på førstevalget på universitetet i Oslo. Rart hvor fort tiden går...:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til ni Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Min skal begynne ved Kreativ Fagskule i Trondheim. Han har hatt eit heller passivt friår, så vi er alle glade for at han endeleg fann noko han har lyst å gå på. Eller det var storesøstra som fann noko han hadde lyst å gå :-) Takk og lov for søstre. Han og dama har funne ei fin leiligheit. Ho kom inn på Høgskulen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 Min skal begynne ved Kreativ Fagskule i Trondheim. Han har hatt eit heller passivt friår, så vi er alle glade for at han endeleg fann noko han har lyst å gå på. Eller det var storesøstra som fann noko han hadde lyst å gå :-) Takk og lov for søstre. Han og dama har funne ei fin leiligheit. Ho kom inn på Høgskulen. En gutt som datteren min har gått sammen med helt fra skolestart og ut vgs, skal også gå på den skolen, men her i Oslo. Som jeg skrev nedenfor her, er Trondheim en svært trivelig studentby. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jorunn Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Min skal begynne ved Kreativ Fagskule i Trondheim. Han har hatt eit heller passivt friår, så vi er alle glade for at han endeleg fann noko han har lyst å gå på. Eller det var storesøstra som fann noko han hadde lyst å gå :-) Takk og lov for søstre. Han og dama har funne ei fin leiligheit. Ho kom inn på Høgskulen. Svigerinnen min går på denne skolen og trives kjempegodt, både med skolen og det å bo i Trondheim. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til ni Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Svigerinnen min går på denne skolen og trives kjempegodt, både med skolen og det å bo i Trondheim. Det var kjekt å høyre :-) Han ser fram til å begynne. Heile guten vakna liksom til live etter at han kom inn. Skaffa seg sommarjobb og står på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Joda, de tenker nok sånn, er ikke redd for at de bare venter på å få meg ut heller. Tror de er glade for at jeg har lyst til å flytte og motivert for studier:) Men litt bekymret er de nok likevel.. Og er på et anonymt forum kan jeg jo si at jeg helt sikkert kommer til å savne dem litt også ''Og er på et anonymt forum kan jeg jo si at jeg helt sikkert kommer til å savne dem litt også;)'' Haha,- ja siden det er så anonymt, kan tenåringen innrømme såpass tabubelagte følelser :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 ''Hm - det blir vanskelig for meg som er såpass - eh - verbal, eller kanskje det heter skravlesjuk, å dele bolig kun med tause mannfolk...'' Telefon er en vidunderlig ting, synes jeg. FriFamilie er ikke så dumt det heller... ;-) Gratulerer med studieplass og bolig til den unge damen! mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 ''Hm - det blir vanskelig for meg som er såpass - eh - verbal, eller kanskje det heter skravlesjuk, å dele bolig kun med tause mannfolk...'' Telefon er en vidunderlig ting, synes jeg. FriFamilie er ikke så dumt det heller... ;-) Gratulerer med studieplass og bolig til den unge damen! mvh Takk skal du ha. Jeg regner med at det kommer til å bli en del telefon- og chat/mail-kontakt, til glede for begge parter. Dessuten kan jeg jo avtale med minstemann at jo, han får være oppe en time til, men bare hvis han sitter på kjøkkenet og prater med meg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Takk skal du ha. Jeg regner med at det kommer til å bli en del telefon- og chat/mail-kontakt, til glede for begge parter. Dessuten kan jeg jo avtale med minstemann at jo, han får være oppe en time til, men bare hvis han sitter på kjøkkenet og prater med meg... ;-) Nesten utspekulert det der. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Min 18-åring er kjempeskuffet, hun hadde så inderlig håpet å komme inn på medisin. Men snittet er skyhøyt og selv med hennes gode karrakterer er hun nr. 200 på venteliste. Hun kom glatt inn på fysioterapi men er veldig i tvil da hun sansynligvis har en av de høyste poengsummene av samtlige studenter som kom inn på HiO. Det grubles og vurderes fram og tilbake, sansynligvis takker hun nei og jobber litt i stedet for så å reise til Bali til vinteren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 Min 18-åring er kjempeskuffet, hun hadde så inderlig håpet å komme inn på medisin. Men snittet er skyhøyt og selv med hennes gode karrakterer er hun nr. 200 på venteliste. Hun kom glatt inn på fysioterapi men er veldig i tvil da hun sansynligvis har en av de høyste poengsummene av samtlige studenter som kom inn på HiO. Det grubles og vurderes fram og tilbake, sansynligvis takker hun nei og jobber litt i stedet for så å reise til Bali til vinteren. Medisin er vanvittig høyt, ja. Datteren min har ikke realfagspoeng siden hun har gått på medielinja. Men hun ville også kommet inn på fysioterapi. Bali, er det ex. phil.? Det kan være lurt å ta en liten pause før man starter på et langt studium. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.