Gå til innhold

11-åring alene til Lyndals Cupen

Gjest engstelignåja

Anbefalte innlegg

Gjest engstelignåja

Datteren min skal delta på Lyngdalcup med fotballlaget sitt neste uke. Hun reiser på onsdag. Da sitter hun på med en annen på laget. Resten av familien kommer ikke ned før fredag ettermiddag. Det er første gang jeg sender henne av gårde alene, og jeg gruer meg (mer enn henne). Det største problemet for meg er at ingen av hennes nære venninner skal delta. De andre jentene er fortrinnsvis fra en annen skole. Jeg er eredd at hun plutselig ikke har noen å være sammen med. At hun blir gående alene osv. Datteren min bekymrer seg ikke, men vet vel ikke helt hva hun går til. De skal sove på en skole. De skal spille en kamp til dagen, og om kvelden er det tivoli og diskotek. Noen som har erfaring med liknende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå tror jeg du bekymrer deg helt unødvendig:-) Det er jo med noen voksne, og du kan nok stole på at de ivaretar henne godt nok de to døgnene de skal være der før dere kommer.

Unger vokser masse på å mestre slike situasjoner:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det går helt utmerket :-)

Jeg var like nervøs tidligere i sommer, da jeg sendte min snart 10 åring avgårde på korpstur til MonteNegro. Det gikk utmerket.

Selv om han hadde storesøsteren sin med seg, hadde det ikke vært så mye kontakt mellom de. Han var med de andre guttene som var nærmest i alder og hadde litt ekstra oppfølging av de voksne. Det hadde ikke vært noe tull i det hele tatt og absolutt alle var glad og fornøyde da de kom hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ta det rolig. :-)

Når jenta selv gleder seg og ikke ser noen skjær i sjøen, så må da ikke du gjøre det! :-)

Det er med voksne ledere, de har og tar ansvar for alle. Du kan jo snakke med dem før de reiser, og si hvordan ting er - men la henne reise.

Jeg sendte 8-åringen min avgårde her i sommer, jeg, på tur uten mor og far og med overnatting. Gikk kjempefint!

Dette kommer hun til å vokse på, også om ikke alt blir helt perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike opplegg er noe av det mest positive som finnes med tanke på det sosiale og vennskapet.

Så lenge hun selv ikke er bekymret, skal du bare gi inntrykk av at hun selvfølgelig vil få det kjempefint. Jeg kan omtrent garantere at det er sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 11-åring burde takle dette fint. Rist av deg bekymringen, og ikke gruble over alt det negative. Dette blir sikkert morsomt for henne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...