puttelulle Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Vi er en aktiv familie på 5, med unger fra -10 år. Vi bor på gård, mannen min har mange søsken, med familier, og disse avlegger oss ukesbesøk hver, som delvis overlapper hverandre. (Vi bor på hjemgården). Dette synes vi er kjempetrivelig!!! Det er 7 søskenbarn på samme alder, og ungene stortrives med fisketurer, overnattingsturer i telt, på sætra osv. Nå er halve ferien gått, og plutselig går det opp for meg: Ungene har nesten ikke hatt vennebesøk i ferien!!! Men så spør jeg meg: Hva er viktigst? Vennerbesøk, eller å være sammen med familie man bare ser denne ene uka i året?! Jeg er ikke enig med meg selv, engang.. De 2 minste her har nok flere venner enn storebror, men i hans klasse er de 5 gutter, og de guttene har det på samme måte som oss: Sommeren er full av familiebesøk, fjellturer osv. Tror ingen lider noen nød, akkurat, for ingen har klagd, men det var jeg som begynte å tenke på dette i natt... Der jeg lå våken og måtte springe på do i all hast hvert 1. minutt...:-)))))))) Må også legge til, at siden vi bor på gård, betyr det at vi bor på landet, og alle vennene til våre unger må kjøres, det er ingen som bor så nære ved hverandre, at de bare går seg en tur på egenhånd... På godt og vondt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
double Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 ''Der jeg lå våken og måtte springe på do i all hast hvert 1. minutt'' Hvert 1. minutt?? Det var da voldsomt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Vi har liten familie, og ingen slike familiebesøk som du skisserer... I tillegg er snuppa her enebarn, og vi bor i boligfelt med flere jevnaldrende rundt oss. Her har det vært vennebesøk hver eneste dag (med få unntak), og for oss passer dette perfekt (mtp enebarn)... Men alle må kunne gjøre det som passer for seg, og det er vel heller ikke noe i veien for at venner kan komme på besøk selv om det er søskenbarn hos dere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Jeg syns familiebesøkene er viktigst. Jeg husker selv hvor spennende det var å treffe igjen venninner når vi ikke hadde sett hverandre på så mange uker. Hvertfall 4 uker. Alt man har å fortelle ,og høre på de andre. Men det er jo noen år siden da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til ni Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Lite vennebesøk her også. Ser ut som alle er opptatt med sitt, og det er vi også :-) Har hatt masse familiebesøk, og innimellom er vi borte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 ''Der jeg lå våken og måtte springe på do i all hast hvert 1. minutt'' Hvert 1. minutt?? Det var da voldsomt :-))))))))))) 5-tallet henger ikke med i svingene... Hvert 15.minutt, of course!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 Vi har liten familie, og ingen slike familiebesøk som du skisserer... I tillegg er snuppa her enebarn, og vi bor i boligfelt med flere jevnaldrende rundt oss. Her har det vært vennebesøk hver eneste dag (med få unntak), og for oss passer dette perfekt (mtp enebarn)... Men alle må kunne gjøre det som passer for seg, og det er vel heller ikke noe i veien for at venner kan komme på besøk selv om det er søskenbarn hos dere? Nei, da! Ingenting iveien for besøk!!! Men vi har bare ikke tenkt på å invitere noen, for vi har vært så opptatt!!!!:-) Men akkurat nå ble eldstemann invitert bort i morgen, - og det var visst stas!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Nei, da! Ingenting iveien for besøk!!! Men vi har bare ikke tenkt på å invitere noen, for vi har vært så opptatt!!!!:-) Men akkurat nå ble eldstemann invitert bort i morgen, - og det var visst stas!!! Det var da som søren til utropstegn da:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest synes jeg Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Ungene har ikke vondt av å være sammen med familien i ferien!! Det blir bare ekstra stas igjen å begynne på skolen da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 Det var da som søren til utropstegn da:-) Greit at du irriterer deg over utropstegn, men det har utrolig lite med saken å gjøre., da... Dessuten: 5-tallet og !-tegnet henger seg opp på den bærbare maskina mi, enten kommer de ikke i det hele tatt, eller så kommer det mange. Skulle jeg få sendt innlegget mitt, måtte det bare få bli som det ble. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Greit at du irriterer deg over utropstegn, men det har utrolig lite med saken å gjøre., da... Dessuten: 5-tallet og !-tegnet henger seg opp på den bærbare maskina mi, enten kommer de ikke i det hele tatt, eller så kommer det mange. Skulle jeg få sendt innlegget mitt, måtte det bare få bli som det ble. Er så greit atte;)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 I min omgangskrets er sommerferien en periode hvor man ikke prioriterer vennebesøk; når skolen starter gleder de fleste seg voldsomt til å se igjen vennene de har sett lite til i løpet av sommeren. Jeg vokste forøvrig opp med å tilbringe minst en uke hver sommer sammen med fettere og kusiner på min bestefars "småbruk". Noen somre var vi flere fettere og kusiner i ulike alder som styrte oss selv mer eller mindre selv, kun med litt ettersyn fra bestefar. Gode minner å ha med seg videre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Greit at du irriterer deg over utropstegn, men det har utrolig lite med saken å gjøre., da... Dessuten: 5-tallet og !-tegnet henger seg opp på den bærbare maskina mi, enten kommer de ikke i det hele tatt, eller så kommer det mange. Skulle jeg få sendt innlegget mitt, måtte det bare få bli som det ble. Problemet med utropstegnene var at du virket så innmari sint i forhold til det jeg hadde skrevet - at jeg liksom hadde fortalt deg helt innlysende ting, og du måtte understreke svaret ditt til meg... Det er dessverre ofte den funksjonen utropstegn har... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Problemet med utropstegnene var at du virket så innmari sint i forhold til det jeg hadde skrevet - at jeg liksom hadde fortalt deg helt innlysende ting, og du måtte understreke svaret ditt til meg... Det er dessverre ofte den funksjonen utropstegn har... Du er fryktelig streng, Bookworm;( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Du er fryktelig streng, Bookworm;( Nei men gi deg du da:-) Seriøst, jeg forstod ikke problemet hun hadde med tastene, og ble faktisk litt satt ut av at det ble så mye utropstegn (som jeg tolket som fiendtlighet da jeg leste innlegget), og det er da vel ikke så rart? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Nei men gi deg du da:-) Seriøst, jeg forstod ikke problemet hun hadde med tastene, og ble faktisk litt satt ut av at det ble så mye utropstegn (som jeg tolket som fiendtlighet da jeg leste innlegget), og det er da vel ikke så rart? Du fremstår strengere enn du tror, Bookworm. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Du fremstår strengere enn du tror, Bookworm. Jeg tror overhodet ingenting, jeg gjør ikke nor forsøk på å fremstille meg som noe som helt - jeg er meg, og jeg responderer på innlegg ut fra hvordan jeg reagerer... Om det er strengt eller surt eller sint eller koselig, får så være. Det er så mye klager på at man skal følge strømmen og mene det alle andre mener, den trenden følger ikke jeg i hvert fall - jeg er meg selv på godt og vondt, og trenger ingen analyse på det... Ta en titt på endel innlegg du skriver, så skal vel kanskje ikke du være den som er ute å hytter med den moralske pekefingeren når det gjelder å framstå kvass i innlegg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Nei men gi deg du da:-) Seriøst, jeg forstod ikke problemet hun hadde med tastene, og ble faktisk litt satt ut av at det ble så mye utropstegn (som jeg tolket som fiendtlighet da jeg leste innlegget), og det er da vel ikke så rart? Nei, det var ikke så rart. Det så ut som om hun var veldig irritert, men samtidig hadde hun smiletegn med. Men det var kanskje ikke så lett å legge merke til blant alle !!!!!! ;O)))) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Nei, det var ikke så rart. Det så ut som om hun var veldig irritert, men samtidig hadde hun smiletegn med. Men det var kanskje ikke så lett å legge merke til blant alle !!!!!! ;O)))) Nei, jeg synes ærlig talt ikke dette var noe å gjøre meg til den store syndebukken for...:-) Jeg har nok mange krasse innlegg her inne, det skal jeg innrømme - men denne misforsto jeg fullstendig og innrømmet det... Men jeg kan godt fortsette å framstå som streng jeg;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Jeg tror overhodet ingenting, jeg gjør ikke nor forsøk på å fremstille meg som noe som helt - jeg er meg, og jeg responderer på innlegg ut fra hvordan jeg reagerer... Om det er strengt eller surt eller sint eller koselig, får så være. Det er så mye klager på at man skal følge strømmen og mene det alle andre mener, den trenden følger ikke jeg i hvert fall - jeg er meg selv på godt og vondt, og trenger ingen analyse på det... Ta en titt på endel innlegg du skriver, så skal vel kanskje ikke du være den som er ute å hytter med den moralske pekefingeren når det gjelder å framstå kvass i innlegg? '''. Det er så mye klager på at man skal følge strømmen og mene det alle andre mener, den trenden følger ikke jeg i hvert fall - jeg er meg '' Og jeg mener mitt! Men du er stadig opptatt av hva jeg mener, får ikke jeg lov til å følge min trend? Jeg holdt meg til saken, i tråden du mener, men dere gjorde det ikke... Står for mitt og skriver alltid med eget nick! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.