waxo Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Husker jeg leste en tråd for mange år siden her inne, om hvor slitsomt det var å være sammen med unga sine hele dagen i de 3 stakkart ukene unga hadde ferie. Er det virkelig så slitsomt å ha ferie? Her har unga 8 uker ferie alle 3, kan ikke si vi går lei hverandre. Synes bare det er deilig jeg :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vanuna Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Det er lov å være trøtt og lei og ikke synes at livet er herlig hvert eneste minutt. Det er lov å si at en er lei av å være alene og ønsker seg noen å være sammen med, og det er også lov å si at en er lei av å ha noen rundt seg og ønsker seg alenetid. Det betyr ikke at du hater barna dine for det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Jeg synes det er veldig forskjell på nå når de er 5, 8 og 10 år - i forhold til for 3-4-5 år siden, da de krevde så mye mer av oss døgnet rundt. Nå koser vi oss stort sett sammen, selv om det blir en del krangling i bilen når vi er på biltur.... Sover til 8-9-10, og ungene er oppe nesten like lenge som oss ( i kveld la de seg 22.30, og de to eldste sovnet vel etter en time) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Helt enig med deg;) Har aldri hatt slitsomme dager med barna mine, spesielt ikke i ferier;) Men siden barn og foreldre ikke er perfekte, så hender det at vi kjeder hverandre... Da gjelder det å finne på noe i fellesskap! Vi fant på barnepoker og andre spill, ungene var som "engler", vi hadde det topp! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 Det er lov å være trøtt og lei og ikke synes at livet er herlig hvert eneste minutt. Det er lov å si at en er lei av å være alene og ønsker seg noen å være sammen med, og det er også lov å si at en er lei av å ha noen rundt seg og ønsker seg alenetid. Det betyr ikke at du hater barna dine for det. Jeg sier ikke at hvert minutt disse 8 ukene er lykke, så langt ifra. Men summen av ukene, når man ser alt over ett er veldig bra. Vi har alle våre oppturer og nedturer, det er helt naturlig. Men synes det er synd om man allerede etter et par uker ønsker unga tilbake i barnehage og skole. Å ønske seg alenetid innimellom iløpet av disse ukene er også lov :-) Å skaffe seg alenetid er lov det også :-) I dag har jeg skaffet meg en god skogstur alene, og har ikke dårlig samvittighet for det. Men synes det er synd om det er slitsomt å ha ferie. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 Helt enig med deg;) Har aldri hatt slitsomme dager med barna mine, spesielt ikke i ferier;) Men siden barn og foreldre ikke er perfekte, så hender det at vi kjeder hverandre... Da gjelder det å finne på noe i fellesskap! Vi fant på barnepoker og andre spill, ungene var som "engler", vi hadde det topp! Vi kjedet hverandre litt i går vi også. Da tok vi sykkelen og syklet en mil for å plukke kantareller. Kjedsomheten gikk over til god og deilig døsighet for voksne og barn etter det :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vanuna Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Jeg sier ikke at hvert minutt disse 8 ukene er lykke, så langt ifra. Men summen av ukene, når man ser alt over ett er veldig bra. Vi har alle våre oppturer og nedturer, det er helt naturlig. Men synes det er synd om man allerede etter et par uker ønsker unga tilbake i barnehage og skole. Å ønske seg alenetid innimellom iløpet av disse ukene er også lov :-) Å skaffe seg alenetid er lov det også :-) I dag har jeg skaffet meg en god skogstur alene, og har ikke dårlig samvittighet for det. Men synes det er synd om det er slitsomt å ha ferie. I det øyeblikket dette innlegget du refererer til, ble skrevet så føltes det slik for vedkommende. Det betyr ikke nødvendigvis at det føltes slik hele sommerferien. De fleste av oss har opplevd å synes det er godt når ferien er over og alt blir normalt igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 Jeg synes det er veldig forskjell på nå når de er 5, 8 og 10 år - i forhold til for 3-4-5 år siden, da de krevde så mye mer av oss døgnet rundt. Nå koser vi oss stort sett sammen, selv om det blir en del krangling i bilen når vi er på biltur.... Sover til 8-9-10, og ungene er oppe nesten like lenge som oss ( i kveld la de seg 22.30, og de to eldste sovnet vel etter en time) Her var akkurat den eldste oppe og tok ei skive ho hadde glemt før ho la seg..... 7 åringen her må i seng til tilnærmet normattid, ellers blir han hyper og spinnvill :-) Mellomsten, vet a søren. Ho ligger sammen med eldsten. Sikkert våken ho også. Ho går med en drøm om å døgne :-) Joda, er nok litt forskjell nå og for noen år siden. Men for noen år siden gikk de i barnehage og hadde 3 uker ferie som oss voksne, tror ikke vi rakk å bli slitne da heller. Unga har hverandre å leke med, så vi har aldri trengt å aktivisere så veldig. Tar en skogstur hvis det begynner å murre i rekkene, det hjelper godt :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 I det øyeblikket dette innlegget du refererer til, ble skrevet så føltes det slik for vedkommende. Det betyr ikke nødvendigvis at det føltes slik hele sommerferien. De fleste av oss har opplevd å synes det er godt når ferien er over og alt blir normalt igjen. Ok, bare lurte altså :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Her var akkurat den eldste oppe og tok ei skive ho hadde glemt før ho la seg..... 7 åringen her må i seng til tilnærmet normattid, ellers blir han hyper og spinnvill :-) Mellomsten, vet a søren. Ho ligger sammen med eldsten. Sikkert våken ho også. Ho går med en drøm om å døgne :-) Joda, er nok litt forskjell nå og for noen år siden. Men for noen år siden gikk de i barnehage og hadde 3 uker ferie som oss voksne, tror ikke vi rakk å bli slitne da heller. Unga har hverandre å leke med, så vi har aldri trengt å aktivisere så veldig. Tar en skogstur hvis det begynner å murre i rekkene, det hjelper godt :-) Her vi er (på besøk) har det striregnet i hele dag (og da mener jeg hele dagen, ikke ett minutts opphold) - så det er litt trasig å være i et fremmed hus i sånt vær. De var ute en times tid i formiddag og plukket bringebær, og i halvannen time i kveldingen for å fiske og fange krabber - og så hadde vi en kjøretur og besøkte ei stavkirke :-) Ei jente på 14-15 år hadde sommerjobb som guide, og hun var knallflink å fortelle, slik at t.o.m. virresnuppa på 8 fikk med seg ganske så mye! Håper på bedre vær i morgen, men det ser dårlig ut.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Vi kjedet hverandre litt i går vi også. Da tok vi sykkelen og syklet en mil for å plukke kantareller. Kjedsomheten gikk over til god og deilig døsighet for voksne og barn etter det :-) Trodde det var for tidlig for kantareller nå? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Her var akkurat den eldste oppe og tok ei skive ho hadde glemt før ho la seg..... 7 åringen her må i seng til tilnærmet normattid, ellers blir han hyper og spinnvill :-) Mellomsten, vet a søren. Ho ligger sammen med eldsten. Sikkert våken ho også. Ho går med en drøm om å døgne :-) Joda, er nok litt forskjell nå og for noen år siden. Men for noen år siden gikk de i barnehage og hadde 3 uker ferie som oss voksne, tror ikke vi rakk å bli slitne da heller. Unga har hverandre å leke med, så vi har aldri trengt å aktivisere så veldig. Tar en skogstur hvis det begynner å murre i rekkene, det hjelper godt :-) Ønsket at du skrev det til meg;) Det er sannhet i hvert ord! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 Her vi er (på besøk) har det striregnet i hele dag (og da mener jeg hele dagen, ikke ett minutts opphold) - så det er litt trasig å være i et fremmed hus i sånt vær. De var ute en times tid i formiddag og plukket bringebær, og i halvannen time i kveldingen for å fiske og fange krabber - og så hadde vi en kjøretur og besøkte ei stavkirke :-) Ei jente på 14-15 år hadde sommerjobb som guide, og hun var knallflink å fortelle, slik at t.o.m. virresnuppa på 8 fikk med seg ganske så mye! Håper på bedre vær i morgen, men det ser dårlig ut.... Dårlig vær er litt trasig, men man kan jo ikke sitte å vente på pent hver i flere uker :-) I dag har vi sittet på verandaen og hatt det spillet av lyn på himmelen. Nydelig :-) Men helt klart best å være hjemme i egen stue, der man har sine ting og alt i sånt vær :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 Trodde det var for tidlig for kantareller nå? Indre Østfold er tingen :-) Masse kantareller :-) Vi kom litt sent til stedet og plukket bare 3,5 liter. En hyttenabo kom ut av skogen der med en full bærepose :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 Ønsket at du skrev det til meg;) Det er sannhet i hvert ord! Er i sannhetens hjørne i dag :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vanuna Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Ok, bare lurte altså :-) Det var ikke jeg som skrev innlegget for noen år siden:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke slitsomt Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg har dessverre bare 5 uker ferie, men jeg storkoser meg med mine to unger!! Noen dager gjør vi mye rart, andre dager gjør vi lite. Men humøret er på topp og alle nyter det. Går ikke ann å synes det er slitsomt med barn hjemme i ferien. Da går det på foreldrene som ikke kan hanskes med barna. Ferie som legges opp etter barnas behov er ikke slitsomme. Det er masse å finne på når det er sol og sommer!! Vi er nesten ikke inne for tiden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alene med mye og dras mellom arbeid og samvittighet Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 For noen år siden var det et slit med sommerferie, syns jeg. Ungene ble alene i gata og kranglet som hund og katt. Pappan har aldri hatt den store lysten til å finne på noe med barna. Vi bor på gård, så det er mye som skal gjøres og stelles med. Dermed ble mine dager fylt med arbeid, og når jeg gjorde noe med ungene var det alltid alene... Nå er ungene mer selvstendige og leker litt bedre sammen, pappan er blitt (litt) flinkere til å ta del i dem, og melkekvoten er solgt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Det var ikke jeg som skrev innlegget for noen år siden:-) hehe :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 For noen år siden var det et slit med sommerferie, syns jeg. Ungene ble alene i gata og kranglet som hund og katt. Pappan har aldri hatt den store lysten til å finne på noe med barna. Vi bor på gård, så det er mye som skal gjøres og stelles med. Dermed ble mine dager fylt med arbeid, og når jeg gjorde noe med ungene var det alltid alene... Nå er ungene mer selvstendige og leker litt bedre sammen, pappan er blitt (litt) flinkere til å ta del i dem, og melkekvoten er solgt. Har ikke noe problemer med å skjønne at det blir pes. Når man driver med dyr, har man ikke ferie på den måten, og ungene må klare seg en del selv. Og det er vel ingenting som sliter så ille som dårlig samvittighet! Godt det er bedre nå da :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.