waxo Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 Det finnes ikke slitsomt å være hjemme med seksåringen, og det har det heller ikke vært på lenge. Da hun var 1-2 år var det jo mer travelt, men da hadde vi bare henne. Toåringen, derimot, løper ut i veien om han får sjansen, rømmer over til naboene, greier å låse opp låste utgangsdører nå etc, og i går hadde han stått opp og gått ut uten å vekke oss... JA, jeg innrømmer det, vi må være ¨på vakt fra 06.00 til 20.00, og det er litt slitsomt ja. Det betyr ikke at vi ikke koser oss. ''Det betyr ikke at vi ikke koser oss. ;)'' Bra :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 8 uker ferie????? *drømmer* Jeg har ikke 8 uker, bare de heldige barna som har det :-) Må klare meg med 3 uker jeg, og de er snart slutt :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 Det er jo akkurat det hun gjør. En drøm er det ikke, men jeg går ikke lei unga mine selv om jeg er mye sammen med de... Selvfølgelig er det ikke en drøm, det er konflikter unga imellom, ting som må ordnes og man skal finne på ting, men slitsomt er det ikke. Det er mer slitsomt å være på jobb, og det er jeg glad for. Synd å bruke hele ferien til å glede seg til å sende bort unga og komme seg på jobb. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Vi er lærere, og har lang sommerferie/ avspassering. Herlig med laaaaang ferie, og å kunne være sammen med barna mye, mye! Her også er det lang ferie på alle mann (8uker), men vi har også stort barn;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Jeg har ikke 8 uker, bare de heldige barna som har det :-) Må klare meg med 3 uker jeg, og de er snart slutt :-( Da missforsto jeg. Mine 3 uke ble brått slutt nå. Så jeg fikk panikk og bestilte en ukes tur til syden neste uke. Bra med fleksibel sjef:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 En drøm er det ikke, men jeg går ikke lei unga mine selv om jeg er mye sammen med de... Selvfølgelig er det ikke en drøm, det er konflikter unga imellom, ting som må ordnes og man skal finne på ting, men slitsomt er det ikke. Det er mer slitsomt å være på jobb, og det er jeg glad for. Synd å bruke hele ferien til å glede seg til å sende bort unga og komme seg på jobb. ''En drøm er det ikke, men jeg går ikke lei unga mine selv om jeg er mye sammen med de... '' At man sier det er litt slitsomt er vel ikke det samme som at man er lei ungene sine? Må si meg helt enig med Cecily her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Er det ikke lov å si at det er slitsomt? Er en da dårlige foreldre om det å underholde og løpe etter en toåring hele dagen og hver dag hele sin egen ferie er slitsomt? Det er deilig med ferie og det er godt å være mye sammen og kunne gjøre det en har lyst til, men jøss ja, det er slitsomt også. Det er absolutt umulig å snu ryggen til mer enn ti sekunder om gangen når jeg er med småen. Og ja, det er faktisk litt slitsomt. ''Er det ikke lov å si at det er slitsomt? Er en da dårlige foreldre om det å underholde og løpe etter en toåring hele dagen og hver dag hele sin egen ferie er slitsomt? '' Jo, det er absolutt lov å si det er slitsomt. Tror fort man glemmer hvordan det var når barna blir littstørre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Om det er slitsomt eller ei, kommer da i høyeste grad an på barnas alder og personlighet. Det er jo ikke det samme å være hjemme med en 10 åring som en toåring. Jeg ble sliten og "oppspist" av ungene mine til de var ca 3 år, de var så enormt avhengig av meg, og elsket å kose i den grad at jeg nesten følte at vi var en kropp med to hoder. Innrømmer glatt at det var slitsomt - både i ferier og ellers. Nå, når den yngste er 5, er det en lek å være hjemme med barna i ferien - og har vært det de to siste årene. Broren min har en toåring som løper konstant. Hun er livsfarlig, for hun er ekstremt aktiv, og kommer lang, lang vei på to sekunder. Sammen med henne, må man være på vakt HELE tiden. Er det rart at det er slitsomt, altså? Eller en venninne av meg, som har tvillinggutter på 1,5 år - så "dumme og modige" som bare 1,5-åringer kan være - og altfor mobile i forhold til vettet de har på dette stadiet De er slitne hele tiden, og jeg synes ikke det er det minste rart. Det er ikke noe fasitsvar eller rett og galt - svar på om det er slitsomt å være hjemme med barna sine eller ikke. Unger er forskjelige, foreldre er forskjellige. Og forresten - det er en del voksne som rett og slett har et støtte behov for egentid og grenser enn andre har. Også i forhold til egne barn. De er ikke dårlige foreldre av den grunn, de må bare innrette seg annerledes. Enig med deg! Godt skrevet var det også :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Synes det ligger en del selvskryt i innlegget ditt, og underliggende noe kritikk av andre foreldre, som kanskje ikke har mulighet til å ta ferie mer enn tre uker på sommeren. Lurer også på om du kanskje ikke har glemt litt hvordan det er å ha f.eks. en toåring, som krever oppmerksomhet hele tiden. At man sier det er slitsomt tilsier ikke at man ikke også koser seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Ungene er nå 2,5 og 5 år, og det er de siste mnd blitt veldig krevende å passe på begge - og nå når vi alle 4 er hjemme, kan det bli svært slitsomt til tider. Det legger jeg ikke skjul på overfor noen. Akkurat nå gleder jeg meg til å ha en uke ferie etter de andre har begynt i jobb/hg igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 ''En drøm er det ikke, men jeg går ikke lei unga mine selv om jeg er mye sammen med de... '' At man sier det er litt slitsomt er vel ikke det samme som at man er lei ungene sine? Må si meg helt enig med Cecily her. Jeg også c",) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Samme her. Elsker det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
double Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Jeg vet hva som ligger i ordet men er fortsatt ikke enig med deg. Eller jeg har en annen innstilling til det å være sammen med barna mine. Det er ingen jobb men det er helt klart krevende til tider. Når jeg er på ferie med barna og vi er sammen 24 t i døgnet så jobber jeg da ikke av den grunn? Livet er vel slik at det er mer krevende for oss i perioder mens andre perioder er langt lettere. Når barna vokser til så blir alt mye lettere. Så får vi kanskje en periode senere der gamle foreldre krever mye av oss. Jeg ville aldri heller kunne kalle den tiden jeg evt vil legge ned hos dem for jobb. Jeg synes det blir noe underlig når alt som ikke inngår i egentid skal defineres som jobb. ''Jeg synes det blir noe underlig når alt som ikke inngår i egentid skal defineres som jobb.'' Hvem har nevn noe om at det ikke også gjelder for "egentid"? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.